Snelheidsovertreding kop NH ...

GSXR1000

Die hard MF'er
8 feb 2002
262
0
Heerhugowaard
Snelheid

Het verkeersteam van Verbree heeft van de start op 1 december vorig jaar tot en met april meer dan 80.000 bekeuringen uitgedeeld, merendeels voor snelheidsovertredingen. Het percentage overtreders op alle verkeersdeelnemers is ongeveer tien procent. Verbree is daar niet ontevreden over. Kwaad daarentegen is hij op de twee motorrijders, die op eerste pinksterdag op de oude provinciale weg Hoorn-Enkhuizen (maximaal 80 km per uur) werden geflitst met 218 en 219 km. ,,Op klaarlichte dag. Met al dat recreatieverkeer. Schandalig. Verkeersofficier van justitie S. de Haas is van plan ze het rijbewijs definitief af te nemen en een boete van een paar duizend euro tegen ze te eisen'', aldus Verbree
 
wat is schandalig dat ze zo hard hebben gereden?

je kan daar echt wel hard..daarzo...maar evengoed...het is niet netjes.

maar dat verkeersteam...mag ik ff :r :r :r :r :r
ze moeten is wat zinnigers doen....ipv flitsen..maarja dat wordt een eeuwe oude discussie.
 
:r

Stemmingmakerij

1) De precieze situatie (veel/weinig verkeer, overzicht, rijgedrag, etc) wordt niet beschreven.
2) Iemand die bezopen achter het stuur zit en een mens dood rijdt wordt minder zwaar gestraft. (Mag na een taakstraf en een paar maanden rijbewijs kwijt weer gewoon rijden)

Ik hoop dat we verstandige rechters hebben in dit land

Of die Verbree is een gefrustreerde geitenwollen sok, die van zijn vrouw geen motor mag rijden en op deze manier wil laten zien dat hij verschrikkelijk jaloers is.

S. De Haas toevallig geen familie van L?
 
Laatst bewerkt:
Is er na het definitief kwijtraken van je RBW eigenlijk een mogelijkheid om hem opnieuw te halen ofzo :?

Of is het echt zo dieptriest dat je de rest van je leven zonder zit wegens een snelheidsovertreding.

Van mij mogen mensen, die idd met een bezopen harses iemand zwaar letsel aandoen of erger nog, de kast op en het vergeten.

Maar na een snelheidsovertreding :?
Het mag dan een beste overtreding zijn maar goed......
 
Schijnbaar gaat men ervan uit dat recratieverkeer niet oplet en dat men daar rekening mee moet houden... Moet men die recreatierijders dan niet heropvoeden?

Iemand dronken doodrijden is voor mij strafbaar met levenslange ontzegging. Te hard rijden zonder iemand te raken dus niet... je kan alleen zo hard als de weg (80 km) enigszins leeg is.

Schijnbaar zijn hardrijders erger dan doodrijders...
 
Lijkt mij dat die boete van een paar duizend euro de mannen in kwestie wel genoeg duidelijk zal maken dat ze fout zaten. Maar hun rijbewijs afpakken gaat te ver. Dag hobby en favoriete vrijetijds besteding '( ......

Baal wel van dit berichten, het zou namelijk heel veel motorrijders onder ons ook zomaar kunnen overkomen.....
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar statistieken waarin de verhoudingen duidelijk worden tussen automobilisten en motorrijd(st)ers wat betreft dodelijk verongelukken en veroorzaken ervan / snelheidsovertredingen en soort cq. hoogte van boete / enz.

Hier lees je natuurlijk met name de gevallen met motor, maar ik heb persoonlijk de indruk dat motorrijd(st)ers harder worden aangepakt als automobilisten.
 
dit heb ik eerder gepost bij yammie


Iedereen weet dat de handhaving van de snelheids regels , te zot zijn voor woorden, er gaat ook totaal nix opvoedends vanuit!!
Limiet, marge , fout, en misdaad, liggen onredelijk kort bij elkaar. na correctie van een te hoog gemeten snelheid met 3% ( de marge) is er meteen straf!!!( financieel schikkingsvoorstel).
er is geen ruimte voor te praten, nee, meteen bot geweld !!!

nu vraag ik me af , of Koos Spee vroeger het meemaakte dat als hij meer als 3 minuten te laat binnen was in zijn ouderlijk huis, ook zijn ogen werden dicht geslagen , ????( bij wijze van spreken )( zou een zelfde beleid zijn , als wat hij nu voert !!!)

Als er een overtreding geconstateerd wordt, moet je daar, eerst fatsoenlijk op gewezen worden, middels een waarschuwing, bij aanhoudende herhaling, mag er dan op een bepaald punt een sanctie opgelegd worden, ( bv 5x een overtreding met meer dan 15 km te hard, binnen een jaar).
dan praat je niet meer over een moment opname, maar over een structureel iets.

En laat een motorrijder eens een keer per jaar zijn gas goed opentrekken, als hij ( of zij ) daarbij geen brokken maakt , of anderen in gevaar brengt , moet dat kunnen.

maar het beleid van meteen straffen bij zo'n kleine marge is ridicuul.

Ik ben vader van 2 draken van meiden ( terrortrutten), die regelmatig ook regels met voeten treden, maar gezond overleg is voor beide partijen het meest gezonde ,er moet wel eens een maatregel genomen worden, afspraken gemaakt worden ivm het voorkomen van herhalingen, maar dit werkt, EN ER BLIJFT RESPECT BESTAAN. En is het tijd voor een straf dan zien mijn kids daar de redelijkheid van in ( liefst nog op een ludieke manier)



BOT de zaak tiranniseren werkt niet, en dat is bewezen !!( dat geld ook voor verkeers zaken)


Wat zou nou redelijk zijn??? :?
 
dit heb ik eerder gepost bij yammie


Iedereen weet dat de handhaving van de snelheids regels , te zot zijn voor woorden, er gaat ook totaal nix opvoedends vanuit!!
Limiet, marge , fout, en misdaad, liggen onredelijk kort bij elkaar. na correctie van een te hoog gemeten snelheid met 3% ( de marge) is er meteen straf!!!( financieel schikkingsvoorstel).
er is geen ruimte voor te praten, nee, meteen bot geweld !!!

Gedoogbeleid geldt voor elke crimineel, maar niet voor hardrijders... zo werkt dat nu eenmaal in Nederland :r

En aangezien agentjes bang zijn voor criminelen, pakken ze liever lui die een eindje aan het rijden zijn.
 
Dat stuk weg tussen Hoorn en Enkhuizen staan ze echt HEEL erg vaak :r

Ik woon er vlakbij en lees je bijna dagelijks in de krant hoeveel bonnen die flikken nu weer hebben uitgeschreven.

En trots dat ze er op zijn!!! :r
 
218 waar je 80 mocht?

So? Kunnen we uit die getalletjes omstandigheden afleiden? Was er veel verkeer of was de weg compleet leeg?

Indien de weg leeg was, wat voor gevaar levert het dan op voor de medeweggebruiker? 0,0 lijkt me, je doet de maatschappij er dus geen kwaad mee, dus waarom dan straffen als je er geen vlieg kwaad mee doet? :?
 
Snelheid

Het verkeersteam van Verbree heeft van de start op 1 december vorig jaar tot en met april meer dan 80.000 bekeuringen uitgedeeld, merendeels voor snelheidsovertredingen. Het percentage overtreders op alle verkeersdeelnemers is ongeveer tien procent. Verbree is daar niet ontevreden over. Kwaad daarentegen is hij op de twee motorrijders, die op eerste pinksterdag op de oude provinciale weg Hoorn-Enkhuizen (maximaal 80 km per uur) werden geflitst met 218 en 219 km. ,,Op klaarlichte dag. Met al dat recreatieverkeer. Schandalig. Verkeersofficier van justitie S. de Haas is van plan ze het rijbewijs definitief af te nemen en een boete van een paar duizend euro tegen ze te eisen'', aldus Verbree

Ben toch wel :) dat ik niet bij die 10% zit..Ten minste nog niets op de mat ontvangen uit Leeuwarden.. In me auto heb ik stinger maar op de motor is het me nog niet overkomen een flits :j
 
Belachelijk. Was vorige week op TV of zo. Een dronken man in z'n auto had een jongen of meisje op z'n fiets doodgereden.

Krijgt rij-ontzegging van 2 jaar, ik dacht 280 uur dienstverlening en nog een magere boete.

Hierbij levenslang je rijbewijs kwijt en enkele duizenden euro's boete...

Ik vind dit ongeveer wel op mekaar lijken, zelfs al meer eigenlijk. Dat is toch niet 'recht' meer of wel???
 
Belachelijk. Was vorige week op TV of zo. Een dronken man in z'n auto had een jongen of meisje op z'n fiets doodgereden.

Krijgt rij-ontzegging van 2 jaar, ik dacht 280 uur dienstverlening en nog een magere boete.

Hierbij levenslang je rijbewijs kwijt en enkele duizenden euro's boete...

Ik vind dit ongeveer wel op mekaar lijken, zelfs al meer eigenlijk. Dat is toch niet 'recht' meer of wel???
Justitie :r :r :r

Ze kunnen van mij allemaal te t#ring krijgen daar. |(
 
Sorry hoor jongens maar 219 km per uur waar je 80 mag :?
Op de openbare weg en dan zeggen dat je alles onder controle hebt :?
1 fucking olieplasje/dwarsrichel of iets anders en je hangt met je fiets in een recreatiekoekblik !! En in dat koekblik zit je zus dan met haar kindjes op weg naar Sprookjeswonderland.
Moraal van dit verhaal ???

NIET MAUWEN ALS JE MET DIT SOORT ACTIES TE PAKKEN WORDT GENOMEN.

Ga met deze snelheid ff lekker de bink uit hangen op zolder of zo. Doe je dit op straat? Dan niet huilen als je op je kloten krijgt !!!

C.U.

:j
 
Sorry hoor jongens maar 219 km per uur waar je 80 mag :?
Op de openbare weg en dan zeggen dat je alles onder controle hebt :?
1 fucking olieplasje/dwarsrichel of iets anders en je hangt met je fiets in een recreatiekoekblik !! En in dat koekblik zit je zus dan met haar kindjes op weg naar Sprookjeswonderland.
Moraal van dit verhaal ???

NIET MAUWEN ALS JE MET DIT SOORT ACTIES TE PAKKEN WORDT GENOMEN.

Ga met deze snelheid ff lekker de bink uit hangen op zolder of zo. Doe je dit op straat? Dan niet huilen als je op je kloten krijgt !!!

C.U.

:j

onze moraalridder heeft gesproken :+
 
Sorry hoor jongens maar 219 km per uur waar je 80 mag :?
Op de openbare weg en dan zeggen dat je alles onder controle hebt :?
1 fucking olieplasje/dwarsrichel of iets anders en je hangt met je fiets in een recreatiekoekblik !! En in dat koekblik zit je zus dan met haar kindjes op weg naar Sprookjeswonderland.
Moraal van dit verhaal ???

NIET MAUWEN ALS JE MET DIT SOORT ACTIES TE PAKKEN WORDT GENOMEN.

Ga met deze snelheid ff lekker de bink uit hangen op zolder of zo. Doe je dit op straat? Dan niet huilen als je op je kloten krijgt !!!

C.U.

:j
[mod mode uit]
Ik zeg dit als user voordat ik allemaal gezeik krijg.

Wat een bullshit verhaal, hoezo niet alles onder controle? Als ik ergens 200 rij heb ik geen moment het gevoel dat ik het niet onder controle heb... en jij oordeelt zonder dat je de omstandigheden kent. Je mocht er 80, was het er druk of was de weg compleet leeg, overzichtelijk en recht? Lijkt me een serieus verschil he! Die stomme getalletjes zeggen amper iets, ze zeggen NIX over de omstandigheden op dat moment.

Recreatiekoekblik, hoe weet jij of er uberhaupt auto's reden daar?

Vind het erg kortzichtig, zo'n reactie. Je kent de omstandigheden niet, je lijkt justitie wel, domweg in een boekje kijken en een straf uitdelen zonder naar omstandigheden te kijken. |(
[/mod mode uit]
 
Sorry hoor jongens maar 219 km per uur waar je 80 mag :?
Op de openbare weg en dan zeggen dat je alles onder controle hebt :?
1 fucking olieplasje/dwarsrichel of iets anders en je hangt met je fiets in een recreatiekoekblik !! En in dat koekblik zit je zus dan met haar kindjes op weg naar Sprookjeswonderland.
Moraal van dit verhaal ???

NIET MAUWEN ALS JE MET DIT SOORT ACTIES TE PAKKEN WORDT GENOMEN.

Ga met deze snelheid ff lekker de bink uit hangen op zolder of zo. Doe je dit op straat? Dan niet huilen als je op je kloten krijgt !!!

C.U.

:j
Vandaag op binnendoor wegen ook vrij hoge (piek) snelheden gehaald, daarnaast geen enkel onveilig gevoel gehad. Omstandigheden maken het of niet.

En Dikkevinger ? Niet van dat benauwde ! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan