Snelheidsovertreding kwijtgescholden

Kingy!

MF'er
27 sep 2002
92
0
Rijswijk
Begin deze week kreeg ik een boete binnen van 127 km/h waar 100 km/h is toegestaan. Na correctie een boete van 90 euri.
Dat is balen maar goed die dingen gebeuren.

Het lijkt me wel gaaf om die foto zelf te hebben en in te lijsten dus ik bellen met de KLPD. Het gesprek ging ongeveer als volgt:

Kingy! "Goedemorgen met Kingy! ik ben helaas geflitst op de motor en heb een bekeuring binnen gekregen".

Dame van de KLPD:
"meneer mag ik van u uw kenteken noteren en het beschikkingsnummer ? Dan zoek ik de foto er even bij."

Kingy! geeft de info en ik word in de wacht gezet...

3 minuten later:
Dame van de KLPD "Meneer ik heb uw foto bekeken en ik zie dat uw kenteken niet duidelijk leesbaar op de foto staat. Dit betekend dat ik hem ga verwijderen".

Kingy! (enigzins verrast) "Maar ik bel alleen maar om de foto op te vragen" :? .

Dame van de KLPD "Meneer van uw kenteken zijn de laatste 2 letters niet duidelijk zichtbaar. Dat betekend dat de boete wordt kwijtgescholden. U krijgt hiervoor een bewijs toegestuurd.

Kingy! erhmmm... Oh... Aha.... nou dat is nog eens goed nieuws... nog een prettige dag :}

Nadat ik had opgehangen had ik toch een beetje dubbel gevoel over de hele situatie. Heel blij verrast door het kwijtschelden. Maar aan de andere kant hebben ze wel eerst de bekeuring opgestuurd en als ik niet had gebeld dan was ik nu 90 euri lichter.

Het moraal van dit verhaal: Altijd bellen als je bent geflitst want zoals je hebt gelezen wordt een bekeuring soms wel heel makkelijk kwijt gescholden.
( misschien kwam het wel door die mooie mf sticker ).
 
Zo kreeg ik vorige week telefoon van verkeershandhaving team den bosch.
-Meneer uw kenteken is slecht leesbaar :?
-GOH, das nie goed . O-)
-nee meneer, de volgende keer kost dat 65 euro en is bij deze genoteerd.
-

kost wat :P :) :+
 
Ik kreeg een keer een verbaal binnen voor een rood licht, in Utrecht. Nou wist ik zeker dat ik daar niet was geweest (zelfs mijn vrouw zei: betaal nou maar, die maken heus geen fouten...)
Ik bellen met de politie Utrecht en de zaak uitleggen. Werd hartelijk om gelachen, vooral toen ik zei dat ik er absoluut niet was geweest....maar ik werd uiteindelijk doorverbonden met de fotodienst.
Daar werd opnieuw hartelijk gelachen..... Na lang aandringen toch maar even de foto er bij gehaald. De politieman daar: Nou, daar zijn we snel uit. ehhh..... heeft u een auto van dat merk, kleur en type? Ik: ja???? Politieman: en heeft meneer daar een.....trekhaak op???
Ik: nee??!!!!!!

Wat blijkt: ze konden het hele kenteken niet lezen.... dus hebben ze maar even een rijtje mogelijke kentekens opgevraagd. De meest waarschijnlijke auto was de mijne...... En och, als zo'n sukkel het niet zeker weet en gewoon betaalt is alles goed afgelopen toch????

Ik ben een klein beetje boos geworden.....
 
Hetzelfde verhaal met een andere wending:
Geflists. Balen, ik was bewust van mijn overtreding, maar wilde ook de foto hebben. Ik bellen met 0800-8844 (beter bekend als 0800-tuig), dit was het nr. dat ik moest bellen zoals op de schikking stond.

Ik vraag vriendelijk of ik ter controle de foto mag hebben.
Ja natuurlijk zei de alleraardigste dame aan de andere kant. Indien u een aangetekende brief stuurt aan het centraal justitieel incasso bureau kunt u de foto opvragen. Hier zijn wel kosten aan verbonden, ik geloof dat dit fl. 50,- kost. zei ze nog vrolijk.

Overigens, u kunt de boete beter eerst betalen en daarna beroep aantekenen. Indien uw beroep gerechtvaardigt is krijgt u het betaalde teruggestort.

Ik was not amused en heb toch maar betaald, ik wist toch dat ik fout zat. Maar fl. 50,- betalen voor een foto vind ik belachelijk. Zoals je kan lezen was dit nog in het gulden tijdperk.
 
Als je kenteken niet te lezen is, hoe kunnen ze in 1e instantie die bekeuring dan uitdraaien?
 
Als je kenteken niet te lezen is, hoe kunnen ze in 1e instantie die bekeuring dan uitdraaien?
Is normaal, is hier al zovaak over gesproken, ipv gepakt te worden voor kleine overtredingen krijg je gewoon eens in de zoveel tijd een bon toegestuurd voor t een-of-ander.
Mocht dit een succes blijken te zijn aan het eind van de proefperiode dan vervallen de boetecategorieën van 5 t/m 10 KM/U en krijgt iedereen gewoon altijd zo nu en dan wat thuisgestuurd *D
 
Is normaal, is hier al zovaak over gesproken, ipv gepakt te worden voor kleine overtredingen krijg je gewoon eens in de zoveel tijd een bon toegestuurd voor t een-of-ander.
Mocht dit een succes blijken te zijn aan het eind van de proefperiode dan vervallen de boetecategorieën van 5 t/m 10 KM/U en krijgt iedereen gewoon altijd zo nu en dan wat thuisgestuurd *D
Grandioos, dus al zit je 3 jaar in het buitenland, dan nog krijg je een bekeuring :}
Ja, ik zeg het niet vaak, maar daar ben ik het wel mee eens 8-)
 
Is normaal, is hier al zovaak over gesproken, ipv gepakt te worden voor kleine overtredingen krijg je gewoon eens in de zoveel tijd een bon toegestuurd voor t een-of-ander.
Mocht dit een succes blijken te zijn aan het eind van de proefperiode dan vervallen de boetecategorieën van 5 t/m 10 KM/U en krijgt iedereen gewoon altijd zo nu en dan wat thuisgestuurd *D
Ik stem voor.
 
Je overdrijft Bakkie. Meestal (bijna altijd...) klopt zo'n verbaal wel en komt het bij de juiste persoon terecht, ondanks alle smoezen die er soms verzonnen worden.

Maar je bent het hopelijk wel met me eens dat het erbij fantaseren van een deel van het kenteken, zelfs eenmalig (wat ik betwijfel...), de betrouwbaarheid van het hele systeem ernstig ondergraaft?????
 
Ik ben het met je eens JanB... Maar het is wel vreemd dat ze mij eerst de bekeuring opsturen en deze kwijtschelden als blijkt dat de foto niet duidelijk is.

Wel jammer dat ik nu geen foto heb opgevraagd want dan had ik die kunnen posten.
 
Ik ben het met je eens JanB... Maar het is wel vreemd dat ze mij eerst de bekeuring opsturen en deze kwijtschelden als blijkt dat de foto niet duidelijk is.

Wel jammer dat ik nu geen foto heb opgevraagd want dan had ik die kunnen posten.
Het lijkt mij dat de verbalisant (diegene die de bekeuring op basis van je nummerplaat uitschreef) en de dame aan de telefoon niet één en dezelfde persoon zijn. Waar de verbalisant zich misschien zeker voelde betreffende je nummerplaat, kan het best dat die dame vond dat de plaat niet voldoende leesbaar was. Twee personen, twee meningen. Jouw voordeel.
 
Het lijkt mij dat de verbalisant (diegene die de bekeuring op basis van je nummerplaat uitschreef) en de dame aan de telefoon niet één en dezelfde persoon zijn. Waar de verbalisant zich misschien zeker voelde betreffende je nummerplaat, kan het best dat die dame vond dat de plaat niet voldoende leesbaar was. Twee personen, twee meningen. Jouw voordeel.
Wat als die verbalisant een flitspaal is :?
 
Het lijkt mij dat de verbalisant (diegene die de bekeuring op basis van je nummerplaat uitschreef) en de dame aan de telefoon niet één en dezelfde persoon zijn. Waar de verbalisant zich misschien zeker voelde betreffende je nummerplaat, kan het best dat die dame vond dat de plaat niet voldoende leesbaar was. Twee personen, twee meningen. Jouw voordeel.
Volgens mij is er nooit iets uitgeschreven omdat er een foto van blijkt te bestaan, of de plizies moeten tegenwoordig naast pistool, handboeien en wapenstok nu ook een digicam op zak hebben natuurlijk
 
Nee mannekens nee. Als de film ontwikkeld wordt, moet er toch iemand of iets het proces-verbaal maken :? Dus moet de nummerplaat toch bekeken worden en moet de eigenaar ervan opgezocht worden? Wel, als die oordeelt dat het duidelijk genoeg is, dan maakt ie een pv. Als ie vindt van niet, dan niet. Zo gebeurt het in Belgenland toch.
En de dame heeft hem gewoon overrulled.






Allé, ik ken er niks van, maar da's wa'k denk, hé.
 
Nee mannekens nee. Als de film ontwikkeld wordt, moet er toch iemand of iets het proces-verbaal maken :? Dus moet de nummerplaat toch bekeken worden en moet de eigenaar ervan opgezocht worden? Wel, als die oordeelt dat het duidelijk genoeg is, dan maakt ie een pv. Als ie vindt van niet, dan niet. Zo gebeurt het in Belgenland toch.
En de dame heeft hem gewoon overrulled.






Allé, ik ken er niks van, maar da's wa'k denk, hé.
Bij ons staan die palen in rechtstreeks ketak met mijn bankrekening :P
 
Is normaal, is hier al zovaak over gesproken, ipv gepakt te worden voor kleine overtredingen krijg je gewoon eens in de zoveel tijd een bon toegestuurd voor t een-of-ander.
Mocht dit een succes blijken te zijn aan het eind van de proefperiode dan vervallen de boetecategorieën van 5 t/m 10 KM/U en krijgt iedereen gewoon altijd zo nu en dan wat thuisgestuurd *D

Mooi !!! Dan krijgen die "ik-rij-lekker-75-waar-ik-80-mag" knurften ook eens een prent thuisgestuurd voor hun wangedrag !!!

En weer on-topic : goed werk Kingy !!!
 
Mooie verhalen allemaal, ik heb nu voor ongeveer 600euro`s boetes aangetekend. Ben benieuwd of ik met de helft wegkom :P
 
Zo kreeg ik vorige week telefoon van verkeershandhaving team den bosch.
-Meneer uw kenteken is slecht leesbaar :?
-GOH, das nie goed . O-)
-nee meneer, de volgende keer kost dat 65 euro en is bij deze genoteerd.
-

kost wat :P :) :+

Blijkbaar nog goed genoeg om hem te kunnen lezen en uit te zoeken wie je bent :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan