snelheidsovertreding

ik had het vandaag ook nog maar net op tijd door, was ff een paar rondjes aan het doen op een KB. rijd er ineens een citroen C5 een half rondje voor me, keek ff goed wat voor mensen erin zaten. was dus politie en ben toen maar rustig de andere kant op gereden.

Spookrijden op een klaverblad :? Da's ook wel een prent waard |(




;)
 
een geijkte meter maakt een meting toch niet per difinitie o.k. Is er niet bijvoorbeeld een minimum afstand waarop die moet meten?

groets

Volgens mij kan je ook niet lezen. Ik had je toch al uitgelegd hoe je met een geijkte kilometerteller een snelheisovertreding kunt constateren? Als jij op een geijkte teller van een agent die 76 echte kilometers rijdt (waarschijnlijk 80 op zijn teler) jezelf nog steeds aan de horizon kleiner maakt, dan rijdt je minstens 76 km/h uur en daarvoor kan hij gewoon verbaliseren. Binnen de bebouwde kom vind ik dat overigens zelfs meer dan terecht!
 
gewoon de bekeuring afwachen , goed lezen hoe het daar omschreven is, en dan eventueel in beroep gaan, Natuurlijk mag een agent niet schatten, dan zouden ze geen radar meer nodig hebben, hij zal echt moeten aangeven in het pv hoe hij tot die waarde is gekomen, heb dit al 2 x met succes aangevochten.
gebruik als argumenten accelleratieverschil auto-motor, en reactietijd . agent zal eerst moeten zien dat je accellereerd, dan moet hij zelf accellereren, en verschil van auto motor doet vaak de indruk wekken dat dit nogal met grote snelheden gepaard gaat, dus schattingen zijn vaak vertekend, ook voor be-edigde personen. dus goed het PV lezen en opvragen indien nodig. zijn ze verplicht te geven, desnoods via de rechter.
 
gewoon de bekeuring afwachen , goed lezen hoe het daar omschreven is, en dan eventueel in beroep gaan, Natuurlijk mag een agent niet schatten, dan zouden ze geen radar meer nodig hebben, hij zal echt moeten aangeven in het pv hoe hij tot die waarde is gekomen, heb dit al 2 x met succes aangevochten.
gebruik als argumenten accelleratieverschil auto-motor, en reactietijd . agent zal eerst moeten zien dat je accellereerd, dan moet hij zelf accellereren, en verschil van auto motor doet vaak de indruk wekken dat dit nogal met grote snelheden gepaard gaat, dus schattingen zijn vaak vertekend, ook voor be-edigde personen. dus goed het PV lezen en opvragen indien nodig. zijn ze verplicht te geven, desnoods via de rechter.


In een goed PV staat de wijze van constateren (zeker bij een controle vanaf een surveillance voertuig) heel goed omschreven. Het ging hier om een motoragent, dus jouw argument van acceleratieverschil auto-motor gaat niet op. Gewoon een vaste snelheid rijden, (80 in dit geval zeer waarschijlijk), uitloop constateren, daarna overtreder in halen en staande houden en aanzeggen dat de gecorrigeerde snelheid minimaal 76 was op grond van ijktabel. Een en ander netjes verwerken in een op ambtseed opgemaakt PV als gezegd en klaar.

Je moet mensen niet blij maken met een dode mus door ze te wijzen op "procedures", hoewel ze daar natuurlijk elk recht toe hebben. ;)
 
In een goed PV staat de wijze van constateren (zeker bij een controle vanaf een surveillance voertuig) heel goed omschreven. Het ging hier om een motoragent, dus jouw argument van acceleratieverschil auto-motor gaat niet op. Gewoon een vaste snelheid rijden, (80 in dit geval zeer waarschijlijk), uitloop constateren, daarna overtreder in halen en staande houden en aanzeggen dat de gecorrigeerde snelheid minimaal 76 was op grond van ijktabel. Een en ander netjes verwerken in een op ambtseed opgemaakt PV als gezegd en klaar.

Je moet mensen niet blij maken met een dode mus door ze te wijzen op "procedures", hoewel ze daar natuurlijk elk recht toe hebben. ;)

Nee maar je moet de mensen ook niet dom hoeden door ze te wijzen op hun mogelijkheden. Juist het PV is een van de meest bruikbare mogelijkheden om je bekeuring aan te vechten, die moet je goed doorlezen en controleren op onjuistheden, mijn laatste kon ik met succes aanvechten omdat er geschreven stond dat er een meting was gedaan over 2000 meter, terwijl de weg maar 900 meter was van stoplicht naar stoplicht, conclusie twijfel, en twijfel betekend voor een rechter maar een ding , vrijspraak!!!!! en de OvJ kreeg de opdracht mee dit voorval te verwijderen uit mijn persoonlijk dossier scheelde metoch weer 485 eypo
 
Nee maar je moet de mensen ook niet dom hoeden door ze te wijzen op hun mogelijkheden. Juist het PV is een van de meest bruikbare mogelijkheden om je bekeuring aan te vechten, die moet je goed doorlezen en controleren op onjuistheden, mijn laatste kon ik met succes aanvechten omdat er geschreven stond dat er een meting was gedaan over 2000 meter, terwijl de weg maar 900 meter was van stoplicht naar stoplicht, conclusie twijfel, en twijfel betekend voor een rechter maar een ding , vrijspraak!!!!! en de OvJ kreeg de opdracht mee dit voorval te verwijderen uit mijn persoonlijk dossier scheelde metoch weer 485 eypo

Jouw sanctie van € 485 was waarschijnlijk een selheidsovertreding met een OM transactie. De overtreding begaan door topic starter is een Mulderfeit en dat kan zelfs nog ter zitting worden gecorrigeerd.
 
Jouw sanctie van € 485 was waarschijnlijk een selheidsovertreding met een OM transactie. De overtreding begaan door topic starter is een Mulderfeit en dat kan zelfs nog ter zitting worden gecorrigeerd.

maar ook daar mogen er geen FEITEN worden verandert, zal mooi worden, wij hebben u geklokt op 240, kan helemaal niet mijn motor loopt maar 190, oh geeft niet maken we er 185 van....
 
Dus als ik het goed begrepen heb:

Je rijd te hard, gaat inhalen waar dat niet is toegestaan en je krijgt daar bekeuringen voor. Daarom is de agent zielig.

Tippie mijnerzijds: Opletten en gebruik die spiegels. Daar zijn ze voor.

[me]203MPH is waarschijnlijk wat oplettender. Pas 1x€30 hoeven overmaken.[/me]
 
Via belastingsaangiften 10keer trugpakken .Gemakkelijke prooi de weggebruiker.
Heb je al gehoord ? Bij ons mag je binnenkort winkels leegjatten en op kaféé iedereen op z'n smoel slaan maar als je 32 rijdt waar 30 mag moet je bloeden.
Teen brengt op tander is alleen maar veel papierwerk om niks.
 
Ik ben afgelopen zondag van de snelweg geplukt door een motoragent van regio Noord Brabant Noord. Hij stond bij de oprit st michelsgestel toen ik voorbij kwam blazen. Hij vertelde me dat hij vol gas achter mij aan moest (net of hij het erg vond). Ik werd op de vluchtstrook staande gehoude voor een overschrijding van 32km/h incl correcties. Je mocht er 100km/h. Wel een beetje zonde van het geld maar ja ik koos er voor om te hard te rijden. Helaas binnenkort wee 162euro armer. Hij probeerde me nog een verklaring te ontlokken maar daar had ik geen zin in.
 
Ik ben afgelopen zondag van de snelweg geplukt door een motoragent van regio Noord Brabant Noord. Hij stond bij de oprit st michelsgestel toen ik voorbij kwam blazen. Hij vertelde me dat hij vol gas achter mij aan moest (net of hij het erg vond). Ik werd op de vluchtstrook staande gehoude voor een overschrijding van 32km/h incl correcties. Je mocht er 100km/h. Wel een beetje zonde van het geld maar ja ik koos er voor om te hard te rijden. Helaas binnenkort wee 162euro armer. Hij probeerde me nog een verklaring te ontlokken maar daar had ik geen zin in.



Jij reed ongeveer 130 en de agent moest volgas rijden om je bij te houden???
Zat ie op een opgefokte scooter ofsow :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan