Justice Strike
MF veteraan
Ik was net terug van een klein stukje rijden, en ik denk ik ga even uittesten hoe dat is om met 90%~100% acceleratie op te trekken omdat ik ergens gelezen had dat dat milieu vriendelijk was. ik gaf gas op een recht stuk, en opeens begin mijn stuur hevig te beven. van links naar rechts. Geen tankslapper want het waren echt kleine uitwijkingen van links naar rechts. Maar dat is wel het eerste waar ik aan dacht.
Nu kwam ik wel net uit een bocht. Maar voordat ik begon te accelereren zorgde ik wel dat mijn fiets recht stond zodat het gewoon om acceleratie in rechte lijn gaat.
Nu zit ik na te denken waar dit fenomeen door gekomen is. Ik heb daarvoor een heel stuk op binnenwegen gereden (geen bochten rechtuit) en op de snelweg. Dat ging goed, nergens last van, dus ik acht de kans klein dat er iets mis is met de balhoofd van het stuur. het betreft immers alleen met extreme acceleratie. (ik had nog nooit zo snel geaccelereerd)
ik denk zelf dat mijn fiets een cm van de grond af kwam. of steeds van de grond af wou komen. Ik weet niet in hoeverre je merkt of je een lichte wheelie doet? ik had namelijk zelf niet het idee dat ik van de grond af kwam, maar het zou wel verklaren waarom mijn stuur beeft.
Heeft iemand enig idee hierover, zelf meegemaakt?
het is een triumph speed four overigens.
Nu kwam ik wel net uit een bocht. Maar voordat ik begon te accelereren zorgde ik wel dat mijn fiets recht stond zodat het gewoon om acceleratie in rechte lijn gaat.
Nu zit ik na te denken waar dit fenomeen door gekomen is. Ik heb daarvoor een heel stuk op binnenwegen gereden (geen bochten rechtuit) en op de snelweg. Dat ging goed, nergens last van, dus ik acht de kans klein dat er iets mis is met de balhoofd van het stuur. het betreft immers alleen met extreme acceleratie. (ik had nog nooit zo snel geaccelereerd)
ik denk zelf dat mijn fiets een cm van de grond af kwam. of steeds van de grond af wou komen. Ik weet niet in hoeverre je merkt of je een lichte wheelie doet? ik had namelijk zelf niet het idee dat ik van de grond af kwam, maar het zou wel verklaren waarom mijn stuur beeft.
Heeft iemand enig idee hierover, zelf meegemaakt?
het is een triumph speed four overigens.