Snelle motor voor beginner!

goeie keuze de CBR600RR, beste 600 supersport die er is :Y kijk maar naar de dominantie in de WSS afgelopen jaren })

Pas wel op voor de remmen! die bijten hard, in tegenstelling tot de gummi remmetjes (let op: alles is relatief) op je lesmotor
Wat dat betreft ben ik wel blij met mijn CBR 600 Fje, ik was tijdje terug in duitsland op een 100 weg en besloot vrij laat dat ik afslag naar links wilde hebben.

Toen kreeg ik het dilemma, remmen op witte pijlen of de bocht missen :X Ze hebben nogal korte voorsorteerstrookjes daar nl. en ik kwam er voor het eerst.

Afgezien dat ik eerder had moeten besluiten om snelheid aan te passen aan afslaan was ik blij dat ik geen raceremmen had en kalm remmen me op prima afslagsnelheid bracht. Lekker citroen uitknijpen zoals geleerd O-)
 
Ik heb sinds november mijn rijbewijs voor de motor. Ik heb in januari een GSX-R 600 K4 gekocht, tijdens mijn proefritje vond ik het vergeleken met de lesmotors, een beest.

Voorlopig hou ik het hier wel op. Ik was er niet zoveel geld voor kwijt.

Succes met je rijlessen en je keuze.
 
btw, je gaat iemand toch ook geen auto uit 1990 aanraden omdat ie dan leert omgaan met kutremmen, beroerde vermogensafgifte, een wiebelwabbel chassis en elektronica van lik-me-vessie

tijden veranderen, techniek veranderd mee

Voor sommige mensen zou het best goed zijn om in een Renault 4 te leren rijden :P



Je weet toch zelf hopelijk wel dat een motor iets heel anders is dan een auto? |(

Edit: ik zie anders genoeg gsxr750's uit begin jaren '90 rondrijden ... allemaal afschrijven volgens jou? ;)
 
Laatst bewerkt:
Voor sommige mensen zou het best goed zijn om in een Renault 4 te leren rijden :P



Je weet toch zelf hopelijk wel dat een motor iets heel anders is dan een auto? |(

Edit: ik zie anders genoeg gsxr750's uit begin jaren '90 rondrijden ... allemaal afschrijven volgens jou? ;)

Uiteraard is een motor anders als een auto, maar de vergelijking blijft hetzelfde
En dat iemand een Suzuki uit 1990 koopt is zijn eigen keuze, ik rij zelf ook een motor uit 1988 met hokitoko remmen en wiebelwabbelvering, dus dat zal mij een worst wezen :9

maar als je ervoor kiest om een nieuwere sportieve motor aan te schaffen, zie ik er geen probleem in.
 
maar als je ervoor kiest om een nieuwere sportieve motor aan te schaffen, zie ik er geen probleem in.
Anderen maken zo'n probleem van...... Typisch Nederlanders met hun opgestoken vinger: dat mag niet...... |(

Beter een 1200cc log en sloom ipv een 600 flitsend en snel.... :?
 
ik wil wel eens zien wie sneller door de bocht gaat... jij op je gsxr1000 met 2 maanden rijervaring of iemand op een puch maxi

en nee, ik heb nooit een brommer gehad

ik ben begonnen op een zx-6r uit 1999


Dan rij je max. pas 10 jaar en ben je nog in de leerfase.
 
Laatst bewerkt:
ik wil wel eens zien wie sneller door de bocht gaat... jij op je gsxr1000 met 2 maanden rijervaring of iemand op een puch maxi

en nee, ik heb nooit een brommer gehad

ik ben begonnen op een zx-6r uit 1999
JIj red het niet met je gsx 1400 tegen een puch maxi.
 
Laatst bewerkt:
Leuk is om met je voetstepjes aan de grond te kunnen rijden, als je dat kan ben je door je eerste 10.000 km of proefperiode heen. (Ik ben op 1 november vorig jaar begonnen op een Yamaha XJ900 die ik voor weinig kon kopen en bij mij is het nog steeds elke keer weer anders, andere situaties, andere omstandigheden, motorrijden is heel anders dan het blik op vier wielen twinrig jaar geleden)

Succes, gr Hans
 
Leuk is om met je voetstepjes aan de grond te kunnen rijden, als je dat kan ben je door je eerste 10.000 km of proefperiode heen. (Ik ben op 1 november vorig jaar begonnen op een Yamaha XJ900 die ik voor weinig kon kopen en bij mij is het nog steeds elke keer weer anders, andere situaties, andere omstandigheden, motorrijden is heel anders dan het blik op vier wielen twinrig jaar geleden)

Succes, gr Hans

mij gelukt met me xj900 na 1500km :+ (bijna alleen snelweg km's)

maar in de regen poep ik me broek vol op die motor, dat voorwieltje heeft geen zin meer om grip te zoeken.

volgende motor word een gsx-r 600 probbely :)
 
mij gelukt met me xj900 na 1500km :+ (bijna alleen snelweg km's)

maar in de regen poep ik me broek vol op die motor, dat voorwieltje heeft geen zin meer om grip te zoeken.

XJ's zijn dansertjes inderdaad :+

Andere veren voor is de oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Ach, ik ga beginnen met een "oudje" uit '92 een CBR 600F. Lijkt me leuk om mee te beginnen (ben nog wel aan het lessen) zit er aan te denken om na een jaar of 2 een dikke 2 pitter te nemen (VTR1000F/TL1000S). Maar eerst maar 's dat papiertje bemachtigen..
 
Ik snap niet waarom iedereen direkt een dikke motor moeten kopen , waarschijnlijk om stoer te doen en om er bij te horen , ik rij zelf al 29 jaar motor en ben begonnen met een 250 cc honda , ik rij nu op een mito 125cc met een top van ongeveer 150 en 24 pk , en ik word heel vaak geplaagd dat ik op een brommer rij maar na twee jaar bevalt hij nog steeds prima hij is zuinig goedkoop weegt niks geweldige wegligging wat wil je nog meer ik hoef niet stoer te zijn ik wil gewoon lekker motorrijden.
 
CBR600F sport, gewoon de beste motor die er is..


Mens denk eens na iedereen hier prijst zijn eige motor of mening, het gaat er om wat je zelf wil, leren rijden doe je toch wel..
 
Honda Dax, replica ervan. Modern en super snel veel vermogen en daarom met 4-bak, dat trekken ze. Mieters snel in ieder geval, houdt met gemak een GSX1400 van zich af.
 
Ik snap niet waarom iedereen direkt een dikke motor moeten kopen , waarschijnlijk om stoer te doen en om er bij te horen , ik rij zelf al 29 jaar motor en ben begonnen met een 250 cc honda , ik rij nu op een mito 125cc met een top van ongeveer 150 en 24 pk , en ik word heel vaak geplaagd dat ik op een brommer rij maar na twee jaar bevalt hij nog steeds prima hij is zuinig goedkoop weegt niks geweldige wegligging wat wil je nog meer ik hoef niet stoer te zijn ik wil gewoon lekker motorrijden.

Ok dus omdat jij daar graag op rijd is iedereen die wat anders wil meteen alleen maar stoer aan het doen? Kom op zeg |(

Je zal best mensen hebben die het daarom gaat. Maar ik denk dat de meeste hier gewoon fun willen hebben en kiezen gewoon uit wat ze willen. Hoe dik dan ook als je je het kan veroorloven wat maakt het dan uit?

Live and let live zoals ze zeggen. :+
 
Hey Kevin,

Ik ben begonnen op een 350cc 2takt en toen die na 2 weken vast liep heb ik maar gelijk een Honda CBR 600 gekocht. Na een jaar was ik die wel zat en heb ik een GSX-R1100W gekocht.

wat ik wil zeggen is, de 350cc was erg leuk en net zo snel als een 600 uit die tijd. De 1100 was een stuk nieuwer er reed daardoor ook weer een stuk lekkerder maar daar zat ook het gevaar in. Ik heb me een paar keer goed vergist in de snelheid en he b het gelukkig na kunnen vertellen.

Vergeet nooit dat je binnen 4 sec aan de honderd kan zitten maar je heb ook genoeg ruimte en tijd nodig om weer tot stilstand te komen. Denk daar maar eens over na.

Echt een 600 van na 2000 is een hele leuke keuze. Ik zou zelf voor een Honda gaan die zijn wat meer vergevings gezind dan andere merken en blijven lekker hun waarde houden.

Succes met je keuze en veel veilige Kilometers gewenst!
 
Wees verstandig en ga eerst flink wat ervaring opdoen alvorens op een raket te stappen. Als je 200% zeker weet dat je jezelf kan beheersen kan je misschien met een 600cc racer beginnen.

Het gaat eigenlijk allemaal vrij hard. Gevoelssnelheid is ook een ding. Toen ik voor het eerst 140 reed op een naked had ik het gevoel dat ik vloog.
 
Wees verstandig en ga eerst flink wat ervaring opdoen alvorens op een raket te stappen. Als je 200% zeker weet dat je jezelf kan beheersen kan je misschien met een 600cc racer beginnen.

Nee, als je 200% zeker bent dat je je kunt beheersen kun je overal op beginnen, want je kunt je beheersen...

Sorry, maar ik vind het zo'n gezeur; ik ben zelf ook aan het wachten met rijlessen tot ik 21 ben (nog een half jaartje) omdat ik weet dat ik een brave chauffeur ben en geen zin heb in dat 25kw-gezeik. (Laat ik nu maar niet over die betutteling beginnen...) *edit: Oh en ook omdat ik nogal lang ebn en veel beter zit op een 1000 dan een 600.
Ja er zijn mensen die zich niet kunnen inhouden, of erger, stoer willen doen, maar dan hoeven we niet te doen alsof het zo gevaarlijk is om op een zware motor te beginnen, dat ligt aan die mensen zelf.

Also, murph:

Dan rij je max. pas 10 jaar en ben je nog in de leerfase.

Kom op zeg, je hebt echt geen 10 jaar nodig om te leren motorrijden hoor, da's voor iedereen anders, en hangt ook nog eens sterk af van hoe veel je per jaar rijdt. Misschien zit FR@NKILL elke dag heen en terug naar het werk op de motor, dan maak je mij niet wijs dat je 10 jaar nodig hebt om het goed te leren. Maar ja, uit de hoogte doen is altijd leuk he
 
Laatst bewerkt:
Kom op zeg, je hebt echt geen 10 jaar nodig om te leren motorrijden hoor, da's voor iedereen anders, en hangt ook nog eens sterk af van hoe veel je per jaar rijdt. Misschien zit FR@NKILL elke dag heen en terug naar het werk op de motor, dan maak je mij niet wijs dat je 10 jaar nodig hebt om het goed te leren. Maar ja, uit de hoogte doen is altijd leuk he

Wacht nou eerst maar eens tot je erachter komt dat je nooit uitgeleerd bent ...
(tenzij je een motor met een te steile leercurve hebt gekozen)


Overigens is overmoed niet aan leeftijd gebonden ... een collega van mij, ook in de veertig, heeft net zijn motorrijbewijs gehaald en stapt nu als eerste motor op een R1200RT. Vind ik persoonlijk ook niet erg slim. Maar ja, voor veertigers is er geen 25kw regeling.

Ik ben het overigens helemaal eens met wat hier verteld wordt over een verstandige keuze voor een eerste motor.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon doen waar je je goed bij voelt.

Ik zelf heb een R6 uit 2001 gekocht 4 weken geleden. 1e keer is ff wennen.. maar de keren daarna voel je je als een vis in het water ;)
 
Gewoon doen waar je je goed bij voelt.

Ik zelf heb een R6 uit 2001 gekocht 4 weken geleden. 1e keer is ff wennen.. maar de keren daarna voel je je als een vis in het water ;)

Duh ... 4 weken rijervaring :+




Dit soort topics komt ieder jaar langs, net zoals helaas de RIP topics ... ik denk dat ik het maar opgeef voor dit jaar.
 
Nee, als je 200% zeker bent dat je je kunt beheersen kun je overal op beginnen, want je kunt je beheersen...

Sorry, maar ik vind het zo'n gezeur; ik ben zelf ook aan het wachten met rijlessen tot ik 21 ben (nog een half jaartje) omdat ik weet dat ik een brave chauffeur ben en geen zin heb in dat 25kw-gezeik. (Laat ik nu maar niet over die betutteling beginnen...) *edit: Oh en ook omdat ik nogal lang ebn en veel beter zit op een 1000 dan een 600.
Ja er zijn mensen die zich niet kunnen inhouden, of erger, stoer willen doen, maar dan hoeven we niet te doen alsof het zo gevaarlijk is om op een zware motor te beginnen, dat ligt aan die mensen zelf.

Also, murph:Kom op zeg, je hebt echt geen 10 jaar nodig om te leren motorrijden hoor, da's voor iedereen anders, en hangt ook nog eens sterk af van hoe veel je per jaar rijdt. Misschien zit FR@NKILL elke dag heen en terug naar het werk op de motor, dan maak je mij niet wijs dat je 10 jaar nodig hebt om het goed te leren. Maar ja, uit de hoogte doen is altijd leuk he

Hoe kun je dit nou weten? Je hebt geen eens je rijbewijs.. Beetje raar om dit allemaal zo te concluderen :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan