Snelle motor voor beginner!

t is soizow raar om te vragen wat voor motor het leukste is voor een beginner.. sorry hoor maar dat is zoooooooooooooooooooooooo verschillend per persoon! |( de ene houd van 4cil ander van 1cil ,, toermotor/racemotor ,, enz enz
zelf uittesten en zien wat VOOR JOU het beste is *O*
 
Hoe kun je dit nou weten? Je hebt geen eens je rijbewijs.. Beetje raar om dit allemaal zo te concluderen :?

Hoe hij dat kan weten? Door na te denken natuurlijk. Te relativeren. Daarnaast, belangrijker is niet het feit dat hij "het kan weten" maar het feit dat wij na gaan of datgene wat hij zegt "waar kan zijn". En uit ervaring zeg IK dat ik het met hem eens ben. Ik vind het juist arrogant om gelijk te zeggen tegen iemand "hoe kan jij dat nou weten". Ga eerst bij jezelf na of je het met diegene eens kan zijn voordat je zelf een oordeel velt over zijn of haar situatie/mening.
 
nou komt de vraag? wat is voor jou snel?

want er zijn een hoop idioten op mf.nl die beweren hard en trots dat hun motor 300 kan, maar verdorrie, waar wil jij 300 rijden??? waar wil jij 200 rijden?????? zeg het maar!

een sv650 bijvoorbeeld is geen snelle motor. maar met een top van 210 en 3,6 seconden naar de 100 is ie toch snel genoeg, te snel voor nederland.

denk eerst, want door mafkezen zoals jij hebben wij allemaal last van hoge verzekeringen en idiote regelingen (25kW).
een fijne avond nog

En dat zegt degene die illegaal vol vermogen rijdt? :X
 
Ik snap niet waarom iedereen direkt een dikke motor moeten kopen , waarschijnlijk om stoer te doen en om er bij te horen , ik rij zelf al 29 jaar motor en ben begonnen met een 250 cc honda , ik rij nu op een mito 125cc met een top van ongeveer 150 en 24 pk , en ik word heel vaak geplaagd dat ik op een brommer rij maar na twee jaar bevalt hij nog steeds prima hij is zuinig goedkoop weegt niks geweldige wegligging wat wil je nog meer ik hoef niet stoer te zijn ik wil gewoon lekker motorrijden.

Vorig jaar zijn we met een aantal man een tourtocht gaan rijden, daar reed een man mee ook met een honda 250cc. Werd wel wat lacherig over gedaan in het begin, hij zei elke keer: die pk's heb ik allemaal niet nodig, die moet je ook maar meesjouwen :+

Maar ondertussen reed hij iedereen zoek elke bocht die we tegen kwamen. Ik heb gruwelijk moeten lachen met die man, was er 1 die wel wist wat te doen met een bochtige weg.

Moraal: rij op waar je je goed bij voelt, jij moet er op rijden, niet iemand anders. ;)
 
echt snel :Y
full
 
Vorig jaar zijn we met een aantal man een tourtocht gaan rijden, daar reed een man mee ook met een honda 250cc. Werd wel wat lacherig over gedaan in het begin, hij zei elke keer: die pk's heb ik allemaal niet nodig, die moet je ook maar meesjouwen :+

Maar ondertussen reed hij iedereen zoek elke bocht die we tegen kwamen. Ik heb gruwelijk moeten lachen met die man, was er 1 die wel wist wat te doen met een bochtige weg.

Dat is niet zo raar natuurlijk ... op een bochtige weg is die 250cc gewoon in het voordeel.
 
Dat is niet zo raar natuurlijk ... op een bochtige weg is die 250cc gewoon in het voordeel.

Daarom ook, net wat je wil, bochten afraggen met een licht motortje of af en toe eens lekker aan het gas gaan hangen en binnen no-time de 200 aantikken. Ieder zn ding. :Y
 
Waar je de 200km/h kan halen in Nederland?

wat dacht je van (bijna)elke dag in de spits op de ring van Rotterdam.

Je moet al snel weer hard remmen, maar even aantippen is geen probleem.

Op de A* vanuit A'dam naar de afsluitdijk is 300km/h ook geen probleem.

Alleen even goed vooruit kijken af oom a%$nt niet in de buurt is.
 
Waar je de 200km/h kan halen in Nederland?

wat dacht je van (bijna)elke dag in de spits op de ring van Rotterdam.

Je moet al snel weer hard remmen, maar even aantippen is geen probleem.

Wat is daar eigenlijk de lol van? :?



Iedere aap kan hard rechtuit ...

Ik heb persoonlijk een stuk meer bewondering voor iemand met een soepele rijstijl en een hoge bochtensnelheid. Die laat tenminste zien dat hij/zij de motor beheerst en écht kan rijden.
 
Als het mooi weer is ga ik ook naar plekken waar motorrijders samen komen , en dan zie ik sommigen wel een beetje lacherig doen om mijn 125 cc , natuurlijk zijn er ook veel leuke reacties en ik vind ook dat iedereen de motor moet kopen die hij leuk vind en zich financieel kan veroorloven , en niet per se een snelle motor moeten hebben , ik rij verder ook nog zijspan en heb ook een yamaha die 240 op de teller haalt , maar op mijn cagiva mito 125 beleef ik toch het meeste (rij) plezier.
 
Mensen die lacherig doen over andermans spullen zijn vaak onzeker over wat ze zelf hebben.

Ach het zal altijd een discussie blijven. Volg je verstand en je hart (het liefst zo veel mogelijk tegelijk ;) ).
 
Je moet zelf even kijken welke motor bij je past,het is natuurlijk niet alleen de snelheid maar ook het uiterlijk wat belangrijk is.Stel je vindt een r1 te snel dan kan je wel zeggen ik koop een r6 maar daar zit ook verschil qua uiterlijk in en qua prijs uiteraard.Dan moet je nog even beslissen of je twee of viercilinder wilt rijden dat is ook nog een gigantische verschil.Ik ben op een gsxr 750 begonnen(4 cilinder dus) en ik rijd nu een rsv mille(2 cilinder).Ik vind het allebei gaaf maar ik kan het niet betalen om twee motoren te rijden en dan moet je kiezen.Gewoon heel veel testritjes maken bij motorzaken.Ps,beetje jammer dat sommige mensen stoere berichten plaatsen richting deze jongen,hij stelt toch gewoon een vraag.Daar is een forum volgens mij voor,en als je het een stomme vraag vind hoef je toch niet te reageren.
 
Mijn ervaring is: een 600CC racer is een hele leuke ervaring na de lesmotor:
Meer dan genoeg vermogen om goeie motorervaring op te doen en toch toch snel te zijn.

Met een 1000cc racer is de kans groot dat je je investering snel kwijt bent omdat je hem crasht.

Wanneer je voor een chopper gaat, is iets meer cc dan 600 misschien wel aan te raden, omdat je snel op een 600cc chopper bent uitgekeken.
 
Wat is daar eigenlijk de lol van? :?



Iedere aap kan hard rechtuit ...

Ik heb persoonlijk een stuk meer bewondering voor iemand met een soepele rijstijl en een hoge bochtensnelheid. Die laat tenminste zien dat hij/zij de motor beheerst en écht kan rijden.


Ieder zn eigen lol lijkt mij, net zoals ieder zn eigen mening. Bv over bewondering hebben voor mensen met een ' soepele' rijstijl die ' echt' kunnen rijden.. :Z :W
 
Ieder zn eigen lol lijkt mij, net zoals ieder zn eigen mening. Bv over bewondering hebben voor mensen met een ' soepele' rijstijl die ' echt' kunnen rijden.. :Z :W

'k wist niet dat dat gevoelig lag bij jou :P :+


Veel die op een sportfiets beginnen ontwikkelen nou eenmaal een start/stop rijstijl jammer genoeg. Gelukkig niet allemaal :) Maar je ziet het ook in de GP ... vaak hebben de rijders die op een 125cc zijn begonnen een veel mooiere rijstijl.
 
Laatst bewerkt:
'k wist niet dat dat gevoelig lag bij jou :P :+


Veel die op een sportfiets beginnen ontwikkelen nou eenmaal een start/stop rijstijl jammer genoeg. Gelukkig niet allemaal :) Maar je ziet het ook in de GP ... vaak hebben de rijders die op een 125cc zijn begonnen een veel mooiere rijstijl.

Nouja zou jij het fijn vinden om een aap genoemd te worden :? :+ ;)
 
Ja wat is snel....
zelf heb ik een R6 uit '99 en een maat van me heeft een cbr fireblade 900RR
En ik kan redelijk met hem meekomen, dus echt superveel verschil zit er niet in...

En geloof mij.. een 600 is verreweg van saai en sloom...
Zelf vindt ik een 600 vele malen leuker (meer plezier) dan een 900 of een 1000.

Oke,, een 1000 gaat 'wat' sneller... (op rechte stukken).
Maar een 600 (supersport) die gilt lekker en kun je veel soepeler mee door de bochten.
En zeker als beginnende besturer is dat een stuk fijner dan meteen met zo'n zwaar gedrocht door de bochten heen te wringen.
Daar in tegen is een 900/1000cc wat rustiger/rijdt lager in z'n toeren.
Dus dat heeft wat weg van het chopperen.. ow shit wat zeg ik nou! :X :')

De R6 is ook mijn 1e motor, maar ik kan uit ervaring zeggen... doe makkie an! ;)

PS: ik heb ook een uitvaartverzekering :9 (maar die hoop ik voorlopig niet te hoeven gebruiken)
 
Laatst bewerkt:
Zelf ben ik op een y2k begonnen na het behalen van mijn zware rijbewijs maar ik vond het al gauw suf worden. Je went zo snel aan die power. En uiteindelijk gaat het allemaal te langzaam.

070528001.9.jpg


nu rij ik op deze: (die gast op de foto ben ik)

tomahawk-1.jpg


en ik moet zeggen dat deze me wel bevalt. lekker veel koppel van onderin en je bent echt snel weg bij het stoplicht. Door de bocht is wel wat lastiger maar het gaat wel.
 
Laatst bewerkt:
Zelf ben ik op een y2k begonnen na het behalen van mijn zware rijbewijs maar ik vond het al gauw suf worden. Je went zo snel aan die power. En uiteindelijk gaat het allemaal te langzaam.

[afbeelding]

nu rij ik op deze: (die gast op de foto ben ik)

[afbeelding]

en ik moet zeggen dat deze me wel bevalt. lekker veel koppel van onderin en je bent echt snel weg bij het stoplicht. Door de bocht is wel wat lastiger maar het gaat wel.

Zeg dan niks :P
 
Je moet zelf even kijken welke motor bij je past,het is natuurlijk niet alleen de snelheid maar ook het uiterlijk wat belangrijk is.Stel je vindt een r1 te snel dan kan je wel zeggen ik koop een r6 maar daar zit ook verschil qua uiterlijk in en qua prijs uiteraard.Dan moet je nog even beslissen of je twee of viercilinder wilt rijden dat is ook nog een gigantische verschil.Ik ben op een gsxr 750 begonnen(4 cilinder dus) en ik rijd nu een rsv mille(2 cilinder).Ik vind het allebei gaaf maar ik kan het niet betalen om twee motoren te rijden en dan moet je kiezen.Gewoon heel veel testritjes maken bij motorzaken.Ps,beetje jammer dat sommige mensen stoere berichten plaatsen richting deze jongen,hij stelt toch gewoon een vraag.Daar is een forum volgens mij voor,en als je het een stomme vraag vind hoef je toch niet te reageren.


:^

:}
 
Zelf ben ik op een y2k begonnen na het behalen van mijn zware rijbewijs maar ik vond het al gauw suf worden. Je went zo snel aan die power. En uiteindelijk gaat het allemaal te langzaam.

[afbeelding]

nu rij ik op deze: (die gast op de foto ben ik)

[afbeelding]

en ik moet zeggen dat deze me wel bevalt. lekker veel koppel van onderin en je bent echt snel weg bij het stoplicht. Door de bocht is wel wat lastiger maar het gaat wel.


hahahahahahhahhaahhahaahaha _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan