Snelle slijtage Pilot Road band

Marve

MF veteraan
21 aug 2007
2.782
2
Bergen op Zoom
Ik heb Pilot Road's onder m'n CBR600F liggen, nu is de voorband nog in prima staat alleen de achterband is al helemaal weg! Ik heb er denk ik hooguit 8000 km op zitten.

De slijtage aan de achterband is dusdanig dat de slijtageindicator al niet meer zichtbaar is.

Is dat normaal na zoveel kilometers? Ik dacht dat dit een band was die wel iets langer mee kon gaan. Nu rij ik elke dag op en neer naar het werk, dus ik rij alleen maar snelweg en dan ook nog redelijk door, maar dan zou ook de voorband weg moeten zijn??

Kan dit een technische oorzaak hebben?

Ik wil hierna pilot power's monteren, maar dan wordt de slijtage nog veel erger ben ik bang.
 
Laatst bewerkt:
Probeer dan de MPR2 eens. Ik haal met de Speed Triple 10000km en ik rij er niet bepaald traag mee. Tevens is de bandendruk aan de lage kant 2.5bar achter bij gewoon gebruik, 2.3 als er een tandje wordt bij gestoken. Kwestie van zeker voldoende grip te hebben. Ter vergelijking: met de MPP haalde ik maar 3500km.

Factoren die de kilometrage kunnen beïnvloeden: te lage bandendruk (wie weet hoeveel kms ik gehaald had met de voorgeschreven 2.9 bar, maar bij mij primeert grip boven levensduur), stoplichtsprintjes (doe ik dus niet), wheelies, zwaar gebruik achterrem.
 
8000 km is heel netjes hoor voor zo'n band. Probeer anders eens Pirelli Diabolo Strada. Hele fijne slijtvaste band. Ik rij dat 10 à 12 duizend km mee. Is ook niet veel maar ik doe wél dis stoplichtsprintjes.... soms.
 
Probeer dan de MPR2 eens. Ik haal met de Speed Triple 10000km en ik rij er niet bepaald traag mee. Tevens is de bandendruk aan de lage kant 2.5bar achter bij gewoon gebruik, 2.3 als er een tandje wordt bij gestoken. Kwestie van zeker voldoende grip te hebben. Ter vergelijking: met de MPP haalde ik maar 3500km.

Factoren die de kilometrage kunnen beïnvloeden: te lage bandendruk (wie weet hoeveel kms ik gehaald had met de voorgeschreven 2.9 bar, maar bij mij primeert grip boven levensduur), stoplichtsprintjes (doe ik dus niet), wheelies, zwaar gebruik achterrem.

Ik had met mijn Pilot Power band 8.000 km gereden en die was nog lang niet aan vervanging toe (ook CBR 600F)
Heb nu PR2.... na 5.000 km nog geen enkele slijtage gezien :)

[edit] Even toelichten:

Ik rij best sportief.... heb met die oude PP ook nog een half uur circuit gereden bij Lelystad (einde VRO 1).
Vlot optrekken daar hou ik wel zeker van... dus sja.. weet niet wat ik goed doe ;)
Weet alleen dat iedereen mij met ongeloof zit aan te kijken als ik zeg dat ik er 8.000 mee heb gedaan en zeker wel de 12.000 zou halen.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
De PP ging bij mij 7500 mee en was toen geheel op! De PR2 ligt er nu 10K onder en kan nog zeker 4 a 5 K mee!
 
Hmm interessant. Ik zat te denken aan pilot powers maar ik gebruik hem eigenlijk altijd voor woon/werkverkeer dus een band met hoge levensduur is dan wel fijn.
 
Hmm interessant. Ik zat te denken aan pilot powers maar ik gebruik hem eigenlijk altijd voor woon/werkverkeer dus een band met hoge levensduur is dan wel fijn.

Neem dan Pilot Road 2..... zelfde grip als de Pilot Power op de zijkanten, maar een hardere compound in het midden en slijt daarom minder bij woon-werk (of minder snel vierkant).
 
Ik heb met een PR achterband een kleine 20.000 km gedaan. Toen was het profiel tot de slijtage indicator op. Met de huidige PR 2CT haal ik dat ook wel denk ik... Maar wellicht hebben jij en ik heel verschillende rijstijlen ;)
 
mmp , woonwerk verkeer, diverse circuitdagen, ongeveer 10.000 km.

beetje je bandenspanning in de gaten houden scheelt best wel een hoop.
 
met pr1 heb ik 12500 km achter gedaan , voor 20000
(helemaal op)
Als je wegrijd zet dan het gas er pas vol op als je in de 2e versnelling rijd (dit heeft mij geholpen tot deze km stand te komen)
8000 is toch netjes bij veel snelweg ?
Ik zou er zekers geen PiPo's op laten leggen als ik in jouw rijd situatie zou zitten
 
Terug
Bovenaan Onderaan