Snelle topkoffer

Olifant

MF veteraan
17 okt 2007
2.742
2
Ik ben voornemens een topkoffer te monteren op mijn motor, echter zag ik op de topkoffer van mijn motorscooter een stickertje, max. 3kg laden en 120km/h. Prima voor op de scooter, maar bijna alle koffers hebben een zo'n sticker.

Ik wil zonder zorgen wat vlotter cruisen op de Duitse snelwegen, zijn hier geschikte topkoffers voor?
 
op de koffer van mijn pa (Hepco en Becker) staat ook dat er max 5 kg in kan bij 150 km/h. Nou daar kan ook best 15 kg in bij 200 km/h.

Een simpel plastic scooterkoffertje zou ik niet te veel pushen, maar een degelijke Givi, Kappa, Krauser, Hepco of wat dan ook voor fatsoenlijk merk.. niet te druk maken.
 
heb je al eens bij GIVI koffers gekeken ? kilootje of 10 er in en een kruissnelheid van 160 op de autobahn is geen probleem :]
 
Zo'n koffertje kan echt wel meer aan, maar die cijfertjes hebben te maken met de aansprakelijkheid van de fabrikant, die hij wil beperken.

Aan de andere kant: met een volgepropte koffer 250 gaan rijden is ook weer geen geweldig idee.
 
2wkn gelden topcase van Givi ge-upgrade van 35 naar 47L.
Joekel van een case op een bescheiden brommertje. kan lekker veel in.
mag nominaal 3kg, meen ik (moet de sticker nog eens lezen).

heb er +/- 200/u mee gedaan op Deutsche Autobahn en vandaag van Lubljana richting Serbia
(lekker rustige weg als je eenmaal in HR bent),
maar bij >180 wobbelt de F800 wat.
2 panniers, een Top(beauty)case, tanktas, een mannetje erop...

Met mijn brommer beter niet boven 180 gaan en je zit goed.

de laptoptas die er ruim in past is trouwens wellicht iets zwaarder dan 3kg.
ingeval plotselinge acceleratie (zeg maar: een fikse rem of een echte klap) kan de zgn monolock het wellicht niet houden dus fabrikant zal zich indekken met "3kg".
 
2wkn gelden topcase van Givi ge-upgrade van 35 naar 47L.
Joekel van een case op een bescheiden brommertje. kan lekker veel in.
mag nominaal 3kg, meen ik (moet de sticker nog eens lezen).

heb er +/- 200/u mee gedaan op Deutsche Autobahn en vandaag van Lubljana richting Serbia
(lekker rustige weg als je eenmaal in HR bent),
maar bij >180 wobbelt de F800 wat.
2 panniers, een Top(beauty)case, tanktas, een mannetje erop...

Met mijn brommer beter niet boven 180 gaan en je zit goed.

de laptoptas die er ruim in past is trouwens wellicht iets zwaarder dan 3kg.
ingeval plotselinge acceleratie (zeg maar: een fikse rem of een echte klap) kan de zgn monolock het wellicht niet houden dus fabrikant zal zich indekken met "3kg".

ik heb echt tegenzin om jouw berichten te lezen op de manier waarop je schrijft.
sorry. :/
 
Heb een givi op mijn blackbird. 250 met een redelijk volle koffer geeft bij mij geen problemen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan