Sneller dan 200 km/u = vier jaar de cel in

Bergwerk

Die hard MF'er
29 sep 2011
904
2
Rotterdam
Nieuwe wet in Zwitserland, rij je vanaf 1 jan. 2013 meer dan 200kmh op de snelweg kun je zomaar de cel in. Ook de straffen voor snelheidsovertredingen binnen en buiten de bebouwde kom worden rigoureus verhoogd. (Autoblog vertaald hier de wetgeving.)
 
'Even 200 aantikken'

Doe dat lekker op een circuit.

Alleen maar mooi, zelfs de rijke stinkerds halen het wel uit hun hoofd om daar harder dan 200 km/u te rijden :) Ookal was daar, als ik me het goed herinner, al een systeem voor hoogte van bedrag naar inkomen.
 
Even voor de context, wat strafrichtlijnen in NL:

- autokraak: 3 weken gevangenisstraf
- autodiefstal: 5 weken gevangenisstraf
- woninginbraak: 10 weken gevangenisstraf
- diefstal uit een schoolgebouw: 5 weken
- zakkenrollerij: 4 weken gevangenisstraf
- tasjesroof met zeer gering of geen letsel: 12 weken
- slaan met een voorwerp: 6 weken gevangenisstraf
- iemand met een wapen op zijn hoofd slaan: 12 maanden gevangenisstraf
- verkrachting: 24 maanden gevangenisstraf

bron
 
Goed om te weten.
Stel je wordt op heterdaad betrapt tijdens een zwaar misdrijf moet je in ieder geval zorgen dat je niet te hard rijdt tijdens je vlucht want dan ben je pas echt de pineut
 
Laatst bewerkt:
Dan loont het onderhand om agenten te doden als je wordt staandegehouden. :/
200 km/u op een verlaten snelweg is echt niet gevaarlijk.
 
'Even 200 aantikken'

Doe dat lekker op een circuit.

Alleen maar mooi, zelfs de rijke stinkerds halen het wel uit hun hoofd om daar harder dan 200 km/u te rijden :) Ookal was daar, als ik me het goed herinner, al een systeem voor hoogte van bedrag naar inkomen.


"Even de 200 aantikken"?

Als je op een simpele 600cc SS fiets tijdens het invoegen op de snelweg wat aan je "gas" komt dan zit je er al vér boven als je niet uitkijkt en door durft te schakelen naar de derde versnelling.
 
Laatst bewerkt:
Even voor de context, wat strafrichtlijnen in NL:

- autokraak: 3 weken gevangenisstraf
- autodiefstal: 5 weken gevangenisstraf
- woninginbraak: 10 weken gevangenisstraf
- diefstal uit een schoolgebouw: 5 weken
- zakkenrollerij: 4 weken gevangenisstraf
- tasjesroof met zeer gering of geen letsel: 12 weken
- slaan met een voorwerp: 6 weken gevangenisstraf
- iemand met een wapen op zijn hoofd slaan: 12 maanden gevangenisstraf
- verkrachting: 24 maanden gevangenisstraf

bron


Vergeet niet dat dit de maximumstraf is hè! Godzijdank hebben we nog altijd geen minimumstraffen
 
alrightgentlemen.png
 
Laatst bewerkt:
"Even de 200 aantikken"?

Als je op een simpele 600cc SS fiets tijdens het invoegen op de snelweg wat aan je "gas" komt dan zit je er al vér boven als je niet uitkijkt en door durft te schakelen naar de derde versnelling.

Irrelevant.

Moet je maar niet zo'n motor kopen. Je moet je aanpassen aan de wet (die uw veiligheid garandeerd), de wet past zich niet aan aan uw gedrag.
 
Dat zijn geen maximumstraffen, het zijn richtlijnen, mag van worden afgewijkt met goede redenen.

Minimum 1 jaar celstraf voor een keer te hard rijden? Denk dat dat wel een hele vrije vertaling is, kost veel te veel om iemand vast te zetten voor zo iets. Anders is het compleet belachelijk.
 
Daar gaan we wel naartoe in NL.

Ach ja, wegrijden is lucratiever hoor. :Y


Juist niet. 4 jaar zitten is 4 jaar minder rijden is 4 jaar minder verkoop van brandstof is 4 jaar lang de kosten van het verblijf in het "hotel".
Lucratief is het dus om je door te laten rijden.
 
Dan loont het onderhand om agenten te doden als je wordt staandegehouden. :/
200 km/u op een verlaten snelweg is echt niet gevaarlijk.

Ik weet dat ik mogelijk een paar jaar de gevangenis in ga als ik in Zwitserland ik 200 rijd.
Ik doe het lekker toch want ik vind dat het wel kan.
En als ik dan gepakt wordt, heb ik er geen probleem mee om een medemens te doden.
Ik vind dergelijke uitspraken toch wel een beetje "over the top".
 
Ik weet dat ik mogelijk een paar jaar de gevangenis in ga als ik in Zwitserland ik 200 rijd.
Ik doe het lekker toch want ik vind dat het wel kan.
En als ik dan gepakt wordt, heb ik er geen probleem mee om een medemens te doden.
Ik vind dergelijke uitspraken toch wel een beetje "over the top".
De straf is zo absurd dat het loont om de gok te wagen om van de agenten af te komen, zodat je vrolijk verder kunt rijden. Is gewoon baten en kosten afwegen. Zeker met de slappe justitie in Nederland zou dat prima te overwegen zijn, aangezien je met een beetje goede advocaat en zielig verhaal toch maar een paar jaar cel voor de agenten zou krijgen.
Ik zie trouwens nergens in mijn bericht staan dat ik van plan ben om naar Zwitserland te gaan of van plan ben om 200 km/u of harder te rijden.
 
Alleen het besef dat je het zou overwegen maakt mij hopende dat jij zo snel mogelijk bij een psychiater terecht komt.
 
Irrelevant.

Moet je maar niet zo'n motor kopen. Je moet je aanpassen aan de wet (die uw veiligheid garandeerd), de wet past zich niet aan aan uw gedrag.

omg... daar is de übermoraalman uit het belastingsvrij topic ook weer.

mag ik even gokken? systeemhelm en geel hesje? :Z
 
Ik weet dat ik mogelijk een paar jaar de gevangenis in ga als ik in Zwitserland ik 200 rijd.
Ik doe het lekker toch want ik vind dat het wel kan.
En als ik dan gepakt wordt, heb ik er geen probleem mee om een medemens te doden.
Ik vind dergelijke uitspraken toch wel een beetje "over the top".

Er worden tegenwoordig mensen vermoord om een MP3 speler of iets dergelijks, kosten van zo'n ding, 50-200 euro. Het is dus nog niet eens zo'n stomme uitspraak om te zeggen dat er mogelijk mensen zijn die wel even iemand van kant maken om 1-4 jaar cel te kunnen ontwijken.
 
200 is idd zo gepiept..ik zal geen namen noemen maar sommige comments hier zijn echt belachelijk.

Als ik (en sommige anderen) lekker 200+ wil gaan rijden dan doe ik dat toch?

Op een lege snelweg of invoegstrook al helemaal. Op vele andere wegen kan het ook prima.

4 jaar cel is rond uit belachelijk. Maarja ook in Nederland kun je beter een tankstation overvallen dan te hard rijden, zit je langer vast namelijk.

Moraalridders; blijft u van uw toetsenbord af aub.
 
Heb ik vandaag toch al mooi 12 jaar cel bij elkaar bespaard.

Ik neem nog een biertje en ga vast pinda's zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan