Sneller dan 200 km/u = vier jaar de cel in

Tsja... het zijn "pittige" straffen... Maar wie wil er überhaupt 200+ op de autobahn in zwitserland rijden als je BOCHTEN te over hebt? Die 200+ kan je ervoor of erna in duitsland rijden... no sweat ;) En als je ten allen tijden Alpha-mannetjes-gedrag wilt tonen dan moet je Alpha-mannetjes-gedrag-straffen ook maar als een man accepteren :Z

En voor de gemiddelde rijder is 80 op bochtige wegen al te snel want sneller komt ie de bocht toch niet door, is mijn ervaring :] en wie moet er dan persé nog op een recht stukkie 140+ rijden?

Ik weet uit ervaring dat bijv. op een mooie dag wanneer veel verkeer onderweg is er heel veel zware ongelukken gebeuren. Ik heb het dan over motorrijders.
Tijdje geleden ben ik tijdens IEDERE bergrit die ik maakte een dodelijk ongeluk tegengekomen :X
Dat moet je ook te denken geven...
Die snelheids"straffen" zijn dus niet helemaal uit de lucht gegrepen :N
 
Laatst bewerkt:
Tsja... het zijn "pittige" straffen... Maar wie wil er überhaupt 200+ op de autobahn in zwitserland rijden als je BOCHTEN te over hebt? Die 200+ kan je ervoor of erna in duitsland rijden... no sweat ;) En als je ten allen tijden Alpha-mannetjes-gedrag wilt tonen dan moet je Alpha-mannetjes-gedrag-straffen ook maar als een man accepteren :Z

En voor de gemiddelde rijder is 80 op bochtige wegen al te snel want sneller komt ie de bocht toch niet door, is mijn ervaring :] en wie moet er dan persé nog op een recht stukkie 140+ rijden?

Ik weet uit ervaring dat bijv. op een mooie dag wanneer veel verkeer onderweg is er heel veel zware ongelukken gebeuren. Ik heb het dan over motorrijders.
Tijdje geleden ben ik tijdens IEDERE bergrit die ik maakte een dodelijk ongeluk tegengekomen :X
Dat moet je ook te denken geven...
Die snelheids"straffen" zijn dus niet helemaal uit de lucht gegrepen :N


Met wat ik de afgelopen zomer in de bergen heb gezien, heeft het niets met hoge snelheden te maken, maar meer met te weinig ervaring in het rijden in de bergen. Als je op een helling van 23% denkt even vlot in te halen, dan kom je bedrogen uit, gaat toch even wat langzamer. Wegen in het hooggebergte zijn vaak slechter, doordat ze elke winter flink te lijden hebben van de vorst.

Bovendien vlieg ik liever op de Kamper zeedijk uit de bocht, 2 meter vallen geeft toch een ander lichamelijk effect als 200 meter vallen. :P

En een bermpaaltje aantikken doet pijn, maar met 30 km/u tegen een rotswand smakken is vaak al dodelijk. :X

Het bergrijden vraagt toch een wat andere techniek en wordt vaak onderschat vooral door rijders die er maar af en toe komen.

De lekkerste stukjes heb ik gereden op trajecten, die ik vaker heb gereden. Je leert de weg dan kennen en weet waar de linke stukken zijn.

Mij zie je niet veel in de Eifel, teveel scheurneuzen. De zuidkant van de Moezel is minstens zo mooi en de wegen zijn er lekker rustig. Geeft veel meer motorplezier.
 
Even het vuurtje een beetje opstoken. :+

Het kan namelijk makkelijker. Gewoon, elk motorvoertuig voorzien van een vast ingebouwd navigatiesysteem dat niet uit te schakelen is of zonder aanzienlijke schade te verwijderen. Dat koppel je dan aan een cruisecontrol. Het navigatiesysteem weet waar het voertuig zich bevindt, de maximum snelheid ter plaatse is bekend, en de cruisecontrol regelt het voertuig af op de maximumsnelheid plus 10%. Hoeft er ook niemand meer de gevangenis in.


Je zou er ook over kunnen denken een dergelijk systeem op basis van "vrijwilligheid" in te bouwen. Wil je dat niet, dan is het je eigen verantwoordelijkheid en op overtredingen staan zware straffen.

Daar is een Tilburg een proef mee gedaan, naar zeggen succesvol, maar er is nog geen vervolg op geweest. (gelukkig :) )

In Tilburg werd een trial gedaan waarbij 25 auto’s werden uitgerust met een gesloten systeem. De proef heeft één jaar lang geduurd en is uiteindelijk door ongeveer 120 personen uitgevoerd en richtte zich op technische haalbaarheid en maatschappelijke acceptatie. De auto’s waren voorzien van GPS en een digitale kaart van het testgebied in Tilburg. Bij aanvang van de trial waren 55% van de testrijders en bewoners in het proefgebied positief over het ISA-systeem. Na afloop van de proef is dit percentage opgelopen tot 69%. Bij alleen de testrijders ligt dit percentage zelfs op 75%. De gemiddelde snelheid is 1,5 tot 6 kilometer per uur afgenomen op niet duurzaam veilig ingerichte wegen. Toch is er op gebied van verkeersveiligheid in een dergelijk klein testgebied niets te zeggen. Aangeraden is dan ook om hier nog een grootschalig vervolgonderzoek aan te wijden. Uiteindelijk is de proef een succes bevonden.
 
Met wat ik de afgelopen zomer in de bergen heb gezien, heeft het niets met hoge snelheden te maken, maar meer met te weinig ervaring in het rijden in de bergen. Als je op een helling van 23% denkt even vlot in te halen, dan kom je bedrogen uit, gaat toch even wat langzamer. Wegen in het hooggebergte zijn vaak slechter, doordat ze elke winter flink te lijden hebben van de vorst.

Bovendien vlieg ik liever op de Kamper zeedijk uit de bocht, 2 meter vallen geeft toch een ander lichamelijk effect als 200 meter vallen. :P

En een bermpaaltje aantikken doet pijn, maar met 30 km/u tegen een rotswand smakken is vaak al dodelijk. :X

Het bergrijden vraagt toch een wat andere techniek en wordt vaak onderschat vooral door rijders die er maar af en toe komen.

De lekkerste stukjes heb ik gereden op trajecten, die ik vaker heb gereden. Je leert de weg dan kennen en weet waar de linke stukken zijn.

Mij zie je niet veel in de Eifel, teveel scheurneuzen. De zuidkant van de Moezel is minstens zo mooi en de wegen zijn er lekker rustig. Geeft veel meer motorplezier.

Nou ja, met die dodelijke ongelukken bedoelde ik meer de "locals". Vaak éénzijdige ongevallen door te hard rijden...
Het is mij ook een aantal keren gebeurd dat er een auto of motor veels te hard de bocht doorkwam en veels te wijd raakte en mij bijna raakte :X en ik overdrijf niet :N

Mijn opmerkingen zijn ook niet "moraalridderig" bedoeld (ik rij ook regelmatig "te hard" maar ik ben hier toch voorzichtiger, netter gaan rijden door de hogere straffen), maar je kan ook zinnige discussies voeren over de straffen en niet altijd maar denken dat het alleen maar om geld innen gaat.
Als je met 10 km te hard wordt bekeurd kan je je inderdaad afvragen of dat de verkeersveiligheid ten goede komt of niet, maar als je bijv. (zoals in de nieuwe zwitserse wet) 60 km te hard binnen de bebouwde kom rijdt valt er volgens mij weinig te discussieren...
Die zwaarste straffen zijn voor zulke gevallen.
 
Laatst bewerkt:
bij 200 + en dan 4 jaar cel in?

In 1998 kreeg ik 4 jaar, en heb dat afgekocht met 240 uur dienst verlening, dat kon toen nog hier!
 
bij 200 + en dan 4 jaar cel in?

In 1998 kreeg ik 4 jaar, en heb dat afgekocht met 240 uur dienst verlening, dat kon toen nog hier!


He? Jij kon 4 jaar cel afkopen met 240 uur (6 weken) dienstverlening? Lijkt me sterk. :?

Of bedoel je 4 jaar rijontzegging afkopen met 240 uur dienstverlening? Ook sterk maar aannemelijker.
 
Hulzie woont volgens zijn profiel gewoon in NL.
Dan vraag ik mij toch af wat je in NL moet doen om 4 jaar te krijgen :?
Was vast geen foutparkeren O-)
 
"Een mens doden is uit den boze tenzij het noodverweer is (als in: hij staat met een mes of pistool voor m'n neus en ik sla hem op z'n keel)."


Anders snapt ie het nog niet :+

Onjuist is wat zwak uitgedrukt, het regent zelden noten, een 'trent' is niks, 'me' is niet bezittelijk en een komma kan geen klinkers vervangen. Verder top stukkie tekst, erg knap er zoveel fouten in te proppen :Y


Edit: Jaaaaaa, grammarnazi strikes again. Just ignore :+

vertel dat maar eens in Stoke-on-Trent.

En natuurlijk is Trent ook weer een stuurman uit een Alistair MacLean-verhaal.
 
Even het vuurtje een beetje opstoken. :+

Het kan namelijk makkelijker. Gewoon, elk motorvoertuig voorzien van een vast ingebouwd navigatiesysteem dat niet uit te schakelen is of zonder aanzienlijke schade te verwijderen. Dat koppel je dan aan een cruisecontrol. Het navigatiesysteem weet waar het voertuig zich bevindt, de maximum snelheid ter plaatse is bekend, en de cruisecontrol regelt het voertuig af op de maximumsnelheid plus 10%. Hoeft er ook niemand meer de gevangenis in.


Je zou er ook over kunnen denken een dergelijk systeem op basis van "vrijwilligheid" in te bouwen. Wil je dat niet, dan is het je eigen verantwoordelijkheid en op overtredingen staan zware straffen.
Ik had nog niet zo lang geleden een leen-Mercedes waar dit standaard in zat. Je kon na het starten kiezen of je dit aan of uit wilde hebben. En zelfs als ie aan stond kon je hem overbruggen. Eerst het gaspedaal door de weerstand trappen, dan klonken er een paar waarschuwingspiepjes, en dan kon je los gaan.

Geen beroerd systeem hoor, was er wel over te spreken.
 
Ik had nog niet zo lang geleden een leen-Mercedes waar dit standaard in zat. Je kon na het starten kiezen of je dit aan of uit wilde hebben. En zelfs als ie aan stond kon je hem overbruggen. Eerst het gaspedaal door de weerstand trappen, dan klonken er een paar waarschuwingspiepjes, en dan kon je los gaan.

Geen beroerd systeem hoor, was er wel over te spreken.
Voor of nadat je hem had "vrijgemaakt"?
 
bij 200 + en dan 4 jaar cel in?

In 1998 kreeg ik 4 jaar, en heb dat afgekocht met 240 uur dienst verlening, dat kon toen nog hier!

Voor zover ik weet kan een vrijheidsstraf van ten hoogste 6 maanden worden omgezet in een taakstraf, dus dit lijkt mij sterk. Misschien wil je het toelichten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan