Sneller inschrijven bij de ZAC

Barcode goed idee?

  • Ja, ik plak hem op mijn AMB

    Stemmen: 10 45,5%
  • Nee, plak hem er niet op

    Stemmen: 1 4,5%
  • Plak hem op mijn licentie

    Stemmen: 4 18,2%
  • Ik huur altijd

    Stemmen: 6 27,3%
  • Snap niet hoe dat moet

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik heb een beter plan, zie mijn post hieronder

    Stemmen: 1 4,5%

  • Totaal aantal stemmers
    22

Mischa Kluin

MF veteraan
26 jun 2002
1.320
0
Dorpje in het groene hart
In de continue stroom van ideeën om de inschrijving op een eenvoudige manier te versnellen:

Tijdens de inschrijving kost het invoeren van de 9-cijferige AMB-transpondercode veel tijd en is er een kans op fouten, vooral als de druk toeneemt.

Daarom kunnen we eenvoudig werken met een barcode waarin het nummer staat:
full

Die sticker hoeft overigens niet op je transponder geplakt te worden (voor vaste uitvoeringen), maar mag ook op bv je licentie die je ook bij de inschrijving bij je hebt.

Zo kan Theo je transpondernummer met zijn handscanner automatisch en foutloos inlezen en weten we zeker dat je op de uitslagenlijst van de vrije training voorkomt. Alle transponders van de DNRT die verhuurd worden zijn natuurlijk tevoren door ons te beplakken, maar voor de eigen transponders van de deelnemers (inmiddels zo'n 50%) is er de volgende oplossing.

Vul je transpondernummer in op de ZAC site (applicatie is inmiddels klaar, maar staat nu nog even niet openbaar) en print de code die in je browser verschijnt op een sticker. Plak deze achterop je transponder en zo winnen we weer wat tijd en accuratesse.
Als je niet kunt Internetten, printen of te lui bent kun je dan je transpondernummer naar mij mailen en dan zorg ik dat die sticker er aan het begin van het seizoen is.


Er komen nog meer ideeën en maatregelen aan, maar we staan altijd open voor meer nieuwe en andere mooie plannen (laat voorinschrijving/betaling etc dus maar even).
 
Laatst bewerkt:
Over inschrijven bij de zac gesproken ... ik wil volgend jaar voor het eerst meedoen , maar wanneer moet ik dan me licentie + "zac lidmaatschap" aanvragen .. kan dat nu al of moet ik dan wachten tot volgend jaar ??
 
In de continue stroom van ideeën om de inschrijving op een eenvoudige manier te versnellen:

Tijdens de inschrijving kost het invoeren van de 9-cijferige AMB-transpondercode veel tijd en is er een kans op fouten, vooral als de druk toeneemt.

......
Het is helemaal geen slecht idee. Ik zal het zeker doen, maar ik heb toch 1 vraagje:
Als Theo 1-malig een vast transpondernr. invoert, blijft dit dan wel of niet in zijn database staan?
Als het erin blijft staan, dan hoef ik alleen tegen hem te zeggen dat ik een eigen transponder heb, dus hij hoeft de barcode dan niet in te scannen.
Dat scheelt hem 1 keer klikken met de muis en 1x met de scanner. :)
 
je nummer blijft erin staan,althans bij de cup!
goed werk Mischa,je luistert dus toch wel!
het wordt nog wel wat met die zac..... ;)
 
Ik vind het een goed idee, maar zoals Jasa al opmerkt, als je éénmaal je nummer hebt opgegeven is hij toch bekend. Mocht dat op echt grote problemen stuiten ben ik wel bereid een sticker op mijn transponder te plakken.

En v.w.b. de betaling, dat mag van mij ook van tevoren (evt. vrije keus). Heb afgelopen seizoen niet één keer getwijfeld of ik wel zou gaan en moest wel steeds geld gaan halen....

Als ik me goed herinner bestaat het inschrijven uit betalen, licentie check, nummers uitdelen, transponders uitdelen en keuringsbriefje uitdelen. Alles behalve het keuringsbriefje kun je dan vooraf geregeld hebben. Dat moet theoretisch een ernstige besparing in tijd opleveren, zodat we niet meer midden in de nacht in de rij hoeven staan ;)
 
Stel een tr.nr is 0123456
dus begint met een 0, dan hoeft deze 0 niet ingetoetst te worden, of wel? Op Mylaps vind ie met nul geen resultaten, zonder nul wel!

Ik heb de barcode uitgeprint zonder nul.
 
Die O ervoor hoeft niet.

Op de site staat slechts een test (leek me leuk voor mensen om te zien wat barcode precies is).
We zijn de komende maanden nog wel aan het testen met de tijdwaarneming software, stickers, handscanners en weten bv ook nog niet welk type barcodering we gaan gebruiken (voorbeeld op de ZAC site is Code39, maar ook EAN zou kunnen).

Nog lang niet plakken dus!
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk raar dat er dan niet iets van een mini-ontvanger is voor de transponder die aangesloten kan worden op de tijdwaarneming PC bij de inschrijving.
Immers: de transponder doet niets anders dan zijn eigen serienummer uitzenden!
Je zou dan slechts de transponder voor het ontvanger kastje houden en klaar is klara.
Dat scheelt een heel gedoe met stikkers drukken en plakken, beschadigingen, regelen etc etc.
 
Eigenlijk raar dat er dan niet iets van een mini-ontvanger is voor de transponder die aangesloten kan worden op de tijdwaarneming PC bij de inschrijving.
Encoder is helaas erg duur (AMB is monopolist) en hij pakt gelijk meerdere transponders in de rij ....
Verder moet je dan ook de software aanpassen, en die leverancier is zo flexibel als (het asfalt van) de Veenslang
 
Goed Plan Mischa.

Echter heb ik toch wat opmerkingen. Daar de barcode geplakt wordt op de AMD transponder die voorzien is van een unieke nummer, kan je daar ook een naam aan koppelen. Dat betekent voor die rijders die een transponder huren deze het hele seizoen gebruik maken van die transponder omdat deze gerigistreerd staat op een naam.

Door van te voren het inschrijfgeld te innen, inclusief de tansponder huur voorkom je lange wachtrijen, en is het alleen maar het ophalen van de transponder bij Theo plus briefje technische keuring.

Tevens kunnen de rijders van te voren aangeven in welke klasse ze willen rijden, echter zal er wel een systeem moeten komen die aangeeft wanneer de klasse vol is.
Daar dit op de oude manier nog steeds gebeurt door het opgeven in welke klasse je wil gaan rijden bij het ophalen van je transponder.

Er zou dus een mogelijkheid gecreërd moeten worden, dat als men van te voren het geld overmaakt, men ook kan vermelden in welke klasse je wil gaan rijden.

Resumerend, door de tansponder te koppelen aan een rijder het hele seizoen, hoef je de gegevens maar één keer in een databestand op te voeren.
Van te voren het inschrijfgeld plus transponderhuur te betalen.
Word hiermee bereikt een korte tijd, dan alleen nog de technische keuring.

Yama R6.zac.nr:344
 
Resumerend, door de transponder te koppelen aan een rijder het hele seizoen, hoef je de gegevens maar één keer in een databestand op te voeren.
Helaas gebruiken 200 verschillende rijders de 100 transponders. Als iedereen een eigen transponder zoiu hebben kan dat, maar dan is ook die scanner niet meer nodig :)
Vooruitbetalen mocht uit de discussie gelaten worden; die komt dus nog wel vaker terug...
 
Ik vind het een goed plan, en geeft blijk dat er wel nagedacht wordt....
Als seizoen 2005 zou verlopen zonder de fratsen van vorig jaar (zoals niet kwalificeren terwijl je de 10e tijd had), dan wordt het nóg leuker :}
 
Over inschrijven bij de zac gesproken ... ik wil volgend jaar voor het eerst meedoen , maar wanneer moet ik dan me licentie + "zac lidmaatschap" aanvragen .. kan dat nu al of moet ik dan wachten tot volgend jaar ??


sorry dat ik weer ff inbreek maarrr ... :? :X :X O-)
 
Is het al bekend hoeveel wedstrijden er gereden worden, en op welke circuits als dit gebeurt?

Of is het nog veels te vroeg voor deze vraag?



Tip voor als het een en ander nog besproken moet worden.

Er moet meer op ASSEN worden gereden!!!! (maar das dan weer mijn mening)
 
Laatst bewerkt:
Als je niet kunt Internetten, printen of te lui bent kun je dan je transpondernummer naar mij mailen en dan zorg ik dat die sticker er aan het begin van het seizoen is.

Wie niet kan internetten mailt even ???????? |(

Maar wel een goed idee *D
 
Is het al bekend hoeveel wedstrijden er gereden worden, en op welke circuits als dit gebeurt?

Of is het nog veels te vroeg voor deze vraag?



Tip voor als het een en ander nog besproken moet worden.

Er moet meer op ASSEN worden gereden!!!! (maar das dan weer mijn mening)
Het zal te vroeg hiervoor zijn vrees ik gezien de onzekerheid voor 2005.....zie ander topic. Wel ben ik bang voor de muur in bos-uit dus daarom meer Assen.
 
Het zal te vroeg hiervoor zijn vrees ik gezien de onzekerheid voor 2005.....zie ander topic. Wel ben ik bang voor de muur in bos-uit dus daarom meer Assen.

Heeft iemand enig idee wanneer zie de bocht/uitloop gaan aanpassen?

Op de Z-A-C site staat (helemaal onderaan)

========================
Wednesday, December 18, 2002

Inmiddels is duidelijk dat het aanpassen van BosUit het komende raceseizoen niet realiseerbaar is. De slipschool is inmiddels verplaatst, maar de bouw van een hotel op de plaats van de oude slipschool moet eerst afgerond zijn voordat de geluidswal weg gehaald kan worden.

Daarmee wordt de bocht op zijn vroegst veilig(er) begin 2004. De DNRT werkt inmiddels aan zgn. valkussens om de gevaarlijke plekken van circuits te verbeteren.
========================

Inmiddels is het bijna 2005, gaat het nog gebeuren deze herfst/winter of wordt het nog een jaar uitgesteld?

Waarom moet eerst dat hotel er staan voordat de uitloop aangepast kan worden :?
 
Ik weet het allemaal niet precies hoor maar al die linkse partijen zitten dwars :r

Los het op en het ONK/cup heeft er een leuk baantje bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan