sneller maken runner 180

13 jun 2004
83
5
goor
zoals de titel al zegt wil ik een gilera runner 180cc sneller maken,

hij is nu nog origineel maar wil dat hij iets sneller optrekt,dus waarschijnlijk andere variorollen.

wie weet wat het standaard gewicht van de originele rollen zijn,

verdere opties????

ja andere uitlaat en cilinder weet ik al maar verder nog keuzes????

wil makkelijk en goedkoop beginnen met evt. andere variorollen,

alvast bedankt voor het meedenken,

p.s. zijn er nog goede site's over de runner 180 waar je info kunt vinden?

behalve de standaard site's van google??

ok bedankt

groetjes
 
Ander uitlaatje.. Andere koppeling, andere vario, andere cilinder, andere carb etc
 
Ander uitlaatje.. Andere koppeling, andere vario, andere cilinder, andere carb etc
Ik hoor een ex-scooterrijder :P



Krijg je die Gilera tegenwoordig bij een pak melk ofzo? :?
Topics over die dingen schieten als paddenstoelen uit de grond :P
 
zoals de titel al zegt wil ik een gilera runner 180cc sneller maken,

hij is nu nog origineel maar wil dat hij iets sneller optrekt,dus waarschijnlijk andere variorollen.

wie weet wat het standaard gewicht van de originele rollen zijn,

verdere opties????

ja andere uitlaat en cilinder weet ik al maar verder nog keuzes????

wil makkelijk en goedkoop beginnen met evt. andere variorollen,

alvast bedankt voor het meedenken,

p.s. zijn er nog goede site's over de runner 180 waar je info kunt vinden?

behalve de standaard site's van google??

ok bedankt

groetjes

variorolletjes zijn wel t makkelijkste, maar gaat weer beetje tenkoste van je top.. (mits je lichtere neemt)

voor de rest de standaard dingen indd zoals cilinder, uitlaat etc..
mijn advies, geef mij die runner :+ (heb ik ook een winterscootertje).. en ken je zelf
een normalere zware motor kope :9 hehe

:W
 
variorolletjes zijn wel t makkelijkste, maar gaat weer beetje tenkoste van je top.. (mits je lichtere neemt)



:W

dit is zo BS lichte rolletjes ga je niet harder van trekken en een lagere top krijgen.

voor een 180 is er een 210cc kit van malossi te koop.
zowel polini als malossi leveren 180cc uitlaten deze maken je top leuk hoger.

Een motorscooter moet betrouwbaar blijven dus ga niet lopen kutten met vario's en koppelingen afstellen.

vario rollen die versleten zijn kan je wel goed vervangen maar gebruik het orginele gewicht.
wanneer zijn ze versleten als je (motor)scooter traag overschakelend van koppeling naar vario is het begin een dipje heeft.

succes

(uhm.. tja kom net uit het scooter wereldje)

edit kijk eens op www.scooterforum.net (spam sorry maar relevante informatie voor onze 180 rijder)
 
er is best veel te krijgen,maar vraag is bij je dealer naar de mallossie set,is een setje trekveren+rollen.trekt stukken beter,en top vrijwel gelijk.
de rollen zijn 13,5 gram als het goed is.
succes
 
En ik blijf het belabberde techniek vinden... :X

Dan heb je een motorrijbewijs en dan wil je nog per se een opgevoerde scooter, ik zal wel iets niet begrijpen denk ik... :z
 
dit is zo BS lichte rolletjes ga je niet harder van trekken en een lagere top krijgen. :Y
Rolletjes zijn alleen voor afstellen van je koppeling
voor een 180 is er een 210cc kit van malossi te koop.
zowel polini als malossi leveren 180cc uitlaten deze maken je top leuk hoger. :Y
Deze 2 dingen zijn de juiste manier om een scoot sneller te maken
Een motorscooter moet betrouwbaar blijven dus ga niet lopen kutten met vario's en koppelingen afstellen. :N
Uhm hoe wil je je scoot anders lekker laten lopen, vario/koppeling en carb heb je nodig om goed aftestellen anders schiet het niet op :Z

vario rollen die versleten zijn kan je wel goed vervangen maar gebruik het orginele gewicht.
wanneer zijn ze versleten als je (motor)scooter traag overschakelend van koppeling naar vario is het begin een dipje heeft.
Dit kan dus ook aan je afstellingen ligen.

Het is zeker niet zo dat je er een andere cilinder onder knalt en je scooter in 1 x voor uit schiet.... _O-

(is wel wat meer voor nodig ;) )
 
Wees een vent en gooi die race plee toch bij 't grof vuil en koop een echte motor man B|

:Y :Y :Y :Y Heb je eindelijk je rijbewijs komen van die snert jochies van 16 langs je oren blazen met van die opgevoerde aerox'jes :W
 
Laatst bewerkt:
weet neit wat voor carb erop zit. maar ik heb hier nog wel een 36mm carb liggen (flatslide) van een rs125 (race carb voor zoon ding).

mag je wel kopen voor een leuk prijsje, K&N erachter en gaan :Y

Gr. steven
 
eerst allus MHR maken
snelle ventieldopjes en heeel veeel stickers...

nee maar een snelle uitlaat maakt al heel veel verschil!
dat zou ik het eerste proberen

gewoon ergens 2e hands kopen dan ben je ook niet zo veel geld kwijt
 
Vergeet geen polini lucht in je banden te doen, nee ff serieus... Ik zou niet beginnen aan het opvoeren van een motorscooter, die dingen zijn daar gewoon niet voor gemaakt. Als je gaat beginnen aan een grotere cilinder (dus andere carb en afstelling) blijf je bezig, leuk als hobby misschien maar voor woon/werk zou ik t niet doen. Je kan ook wel aan andere torque drives/variateurs gaan denken maar veel zal dat je zowiezo niet opleveren.

Anyway Runner's zijn wel mooi *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan