Sneller optrekken gilera runner vxr 200 2006

10 mei 2013
21
4
Delft
Goededag
Ik heb een gilera runner vxr 200 uit 2006 nieuwer model
Ik wil deze scooter harder laten optrekken
Ik heb deze eerder gehad en toen ern vario van malossi er op gezet
Nu hoor ik veel goede verhslen over ern j costa variateur
Kan iemand mij wat daar over vertellen en wat is de beste set up kwa rollen trekveren en druk veer zodat ik wat makkelijker kan sleutelen straks
Er zit nog wel een standaard uitlaad op weet ook niet of het uitmaakt of ik daar een andere voor op moet zetten
Laat mij maar weten thks alvast
 
Wat ik vroeger had op de aprilia sr Viperrrr 70cc watergekoeld was zware rollen in polini vario.. bredere V snaar en snellere koppeling.en zwaardere drukveer. Dan heeft tie door de zware rollen weinig trekkracht maar dan zet je BLAUWE POLINI VEERTJES in je koppeling ! dan slipt tie tot 50 een beetje door.. trekt tie superhard.. hoger in toeren .. en daarna stabilizeerd tie door de zwaardere rollen en loopt tie nog harder ook. Oo wat ik zelfs deed was 2 soorten gewichten in de vario.. maar dan moet je wel vaker die plastic rolletjes vervangen .. mja daar is het een hobby voor... anders kan je hm beter origineel laten .. zuipt minder en gaat langer mee
Had op een cita een 50 snel 13 poorter ook met Blauwe polini veertjes in de koppeling.. ding liep 85 en trok elke scooter eruit door die snellere veertjes.. zuipt wel meer je hbt 3 kleuren ofzo.. beste is setje verschillende rollers en setje veertjes en beetje uitproberen. Beste is eerst die veertjes in de koppeling veranderen.. en als je dan ook nog harder wilt ipv sneller optrekken de vario en de bredere v snaar Die vario deden we in die tijd omdat origineel het asje korter was en niet zo ver naar buiten kwam omdat die maar 45 mocht.. denk dat dat geeneens van toepassing is.. ik zou googlen op polini race koppeling ) mocht die dan teveel slippen dan eerst een zwaardere drukveer..Oo en uitlaat.. Die gaat vast wel wat uitmaken .. gaat tie echt wel harder trekken .. maar gaat die dan overtoeren maken dan eerst zwaardere rollen..en dan gaat tie weer niet trekken dus dan moet je alsnog de racekoppeling .. ik zou eerst een racekoppeling doen.. miss hb je die ook van jou favo merk... als je er maar 1 neemt waarvan je de veertjes kan veranderen en dan setje van 3 verschillende beetje proberen
 
Laatst bewerkt:
zoveel onzin in 1 post .

bredere riem gaat alleen als de vario daar gemaakt voor is, niet met standaard vario's. leg je toch een brede op een standaard vario gaat dievooraan hoger lopen (alsof je een groter kettingwiel steekt), ende grotere diameter vooraaan gecompenseerd moet worden de achterste vario nog verder openen vanwege zijn breedte. groter voor + kleiner achter = langere overbrenging van de vario , en dat helpt bij beter optrekken :? en als de achterste dan volledig dicht is beperkt die brede riem de voorste vario om volledig open te gaan. goed bezig ! O-)
koppelingsveertjes : koppeling moet open gaan op een toerental dat er voldoende vermogen is, maar toch zo laag mogelijk toerenral zodat ze zo weinig mogelijk slipt voor de levensduur EN warmteontwikkeling (wordt het daar te warm verschuiven de toerental-werkgebieden en rijdt hij dus anders koud tov warm) . Dat kunnen blauwe zijn, maar even goed andere.
en dat ga je dan combineren met zware rollen die de vario vroeg doen open gaan ... geen wonder dat je koppeling zo lang slipte. "trekt superhard in hoge toeren" en slippen tot 50 km/u op een brommerke met standaard vertanding achterin _O-

2 verschillende soorten gewichten tegelijk is de normaalste zaak van de wereld, neen jij hebt dat niet ontdekt. het is het totale gewicht dat telt en zolang de vario in balans is maakt dat verder geen zak uit. en aan de slijtage van de pastiek doet dat al helemaal niets.

zwaardere rollen doen niets aan topsnelheid. enkel te lichte rollen kunnen ze verlagen.

13 poorten, WAUW. en de jeugd trapt erin ...:')
hoe meer poorten hoe meer brugjes tussen poorten hoe minder het oppervlak van de poorten en dus kan er minder door, ook al heb je meer poorten. niet voor niets hadden ze in de GP's maar 7 (waaronder dubbele uitlaatpoort) of 8 poorten (hoofd uitlaat + 2 hulppoorten)

er is niets snel aan veertjes

uitlaat -> meer toeren -> toch nog zwaardere rollen ??? |(

en dan vergeet ik nog wel wat zaken
 
Laatst bewerkt:
65CC Cilinder Citta/Ciao/Si DR P12
dit noemden we vroegah vanwege die xtra poorten in de zuiger een 13 poorter...
die sr liep op een goeie dag de teller uit... dus helemaal onzin praat ik ook nie )
Als je nog harder wilde moest je idd je achtervertanding veranderen.. hd een maatje van me die ging nog 10km harder
Maar ben je het dan wel met me eens dat je de meeste trekkracht gaat bereiken door de achterkoppeling te veranderen naar een race versie met verschillende veertjes ?>
 
Maar ben je het dan wel met me eens dat je de meeste trekkracht gaat bereiken door de achterkoppeling te veranderen naar een race versie met verschillende veertjes ?>
totaal niet.

wil je meer trekkracht heb je meer koppel/pk's nodig.
maar je kan evengoed meer koppel/pk's bij dezelfde toerentallen nastreven en dan moet er aan de koppeling niets veranderen.

dit is geen brommer-forum, het nivo ligt hier wat hoger en zever wordt direct doorprikt.
 
Wat ik vroeger had op de aprilia sr Viperrrr 70cc watergekoeld was zware rollen in polini vario.. bredere V snaar en snellere koppeling.en zwaardere drukveer. Dan heeft tie door de zware rollen weinig trekkracht maar dan zet je BLAUWE POLINI VEERTJES in je koppeling ! dan slipt tie tot 50 een beetje door.. trekt tie superhard.. hoger in toeren .. en daarna stabilizeerd tie door de zwaardere rollen en loopt tie nog harder ook. Oo wat ik zelfs deed was 2 soorten gewichten in de vario.. maar dan moet je wel vaker die plastic rolletjes vervangen .. mja daar is het een hobby voor... anders kan je hm beter origineel laten .. zuipt minder en gaat langer mee
Had op een cita een 50 snel 13 poorter ook met Blauwe polini veertjes in de koppeling.. ding liep 85 en trok elke scooter eruit door die snellere veertjes.. zuipt wel meer je hbt 3 kleuren ofzo.. beste is setje verschillende rollers en setje veertjes en beetje uitproberen. Beste is eerst die veertjes in de koppeling veranderen.. en als je dan ook nog harder wilt ipv sneller optrekken de vario en de bredere v snaar Die vario deden we in die tijd omdat origineel het asje korter was en niet zo ver naar buiten kwam omdat die maar 45 mocht.. denk dat dat geeneens van toepassing is.. ik zou googlen op polini race koppeling ) mocht die dan teveel slippen dan eerst een zwaardere drukveer..Oo en uitlaat.. Die gaat vast wel wat uitmaken .. gaat tie echt wel harder trekken .. maar gaat die dan overtoeren maken dan eerst zwaardere rollen..en dan gaat tie weer niet trekken dus dan moet je alsnog de racekoppeling .. ik zou eerst een racekoppeling doen.. miss hb je die ook van jou favo merk... als je er maar 1 neemt waarvan je de veertjes kan veranderen en dan setje van 3 verschillende beetje proberen

_O-

Goed verhaal man.

Je kunt niet per definitie zeggen dat bepaalde rollen, trekveren of drukveren voor verbetering zorgen. Het gaat hier om het afstellen van je overbrenging. Oftewel het zo efficiënt mogelijk overbrengen van het motorblok vermogen naar het achterwiel.
 
Hoi hoi,

ik heb ook een runner 200 vxr 2006.

onlangs een Multivar gemonteerd met de bijgeleverde rollen van 14gr. nou ondervind ik dat het aantal toeren ondermaats is, aldus max 7800 toeren bij 115km teller.

advies met hoeveel gr rollen te gaan werken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan