Snellere rondetijden , stel je vraag hier!

The_End

Kloon
26 jul 2006
191
0
Waarom dit topic?!
Nou, ook ik ben net als vele anderen deze zomer ontmaagd met de eerste circuit experience. :Y
En ja ik ben nu verslaafd maar dit terzijde :(
Maar naast dat denk ik dat je beter en sneller gaat rijden door gewoon veel op het circuit te rijden en je eigen ideen te testen op circuit.
Maar ook zeer nuttig gebleken is als ervaren en minder ervaren circuit rijders hier hun ervaring en tips uitwisselen.
Of juist hun feedback geven aan ons hoe zij beter zijn geworden enzv.
Ook bijvoorbeeld wat je wel en vooral niet moet doen op het circuit behalve op je bek gaan. :N
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf alvast beginnen met de eerste post! :+
Ga aub niet het circuit op met toerbanden, ik zie helaas teveel idoten die dit doen en dan makkelijk op hun smoel gaan. :N
 
Ik denk dat je dat tijdens een CRT aan de Marshal moet vragen, die kan voor en achter je rijden en zo je rijstijl corrigeren, en je tips geven waar op de baan je jezelf kan verbeteren.
 
Ga aub niet het circuit op met toerbanden, ik zie helaas teveel idoten die dit doen en dan makkelijk op hun smoel gaan. :N

Wat een lulverhaal zeg!In veel gevallen zijn de tour en de wegbanden zelfs een betere keus dan de PP`s en de supercorsa`s.

Waar baseer jij dit kulverhaal op??
 
Wat een lulverhaal zeg!In veel gevallen zijn de tour en de wegbanden zelfs een betere keus dan de PP`s en de supercorsa`s.

Waar baseer jij dit kulverhaal op??
Oh ok....ik ga meteen tourbanden halen want als je verhaal klopt dan ben ik dus eg wel dom bezig met m,n racebandjes die zo snel slijten. |(
 
Oh ok....ik ga meteen tourbanden halen want als je verhaal klopt dan ben ik dus eg wel dom bezig met m,n racebandjes die zo snel slijten. |(
Tuurlijk kun je met tourbanden de circuit op en er wordt voornamelijk gecontroleerd of je afdoende profiel hebt op je band.
Maar ik kwam tot die mening omdat ik tot 2 maal toe mensen eraf heb zien gaan die dikke tourbanden eronder hadden.
Ja....ok het ligt altijd aan de rijder maar ik trok de conclusie dat het ook aan de band kan liggen omdat ie gewoon niet berekend is op het circuit en dus al snel bij wat extreme omstandigheden en die bereik je zo op het circuit grip verliest.
Dus wil je minder risico lopen zou ik gewoon niet op tourbanden rijden....
Maar goed daaris dit topic ook voor om over dit soort issues te dicsusieren. :Y
 
Het zit 'm toch in van alles en nog wat?

- vér in de bocht kijken (en nergens anders heen kijken)
- zo hard als ie gaat over de rechtere stukken
- zo hard als ie kan remmen
- buiten-binnen-buiten rijden
- de héle baan van links naar rechts gebruiken
- steeds wat verder plat, dus steeds iets meer bochtensnelheid
- en doe het stap voor stap in je eigen tempo om geen brokken te maken

en ik kan 't weten, want mijn tijden kunnen stukken beter :+
 
mijn tip:
1 van de volgende dingen volgen :)
- Race Academy voor 3 dagen in Frankrijk
- Zeelenberg Speedweek
- California Superbike School


heb ik ook nog een tip, neem er ff een vakantiebaantje bij ;)

leuk bandenverhaal overigens, ik ben wel benieuwd wat mechanical man eigenlijk wil zeggen, je kan idd met tourbanden en zeker in de lagere groepen hard zat, het enige nadeel is dat ze op het moment dat ze erg warm worden toch wat sneller gaan smeren.

En mensen gaan ook op hun plaat met MPP, supercorsa s, BT 002, en weet ik wat voor banden.
Dat is dan wel weer prettig ook, je bent dus niet aan een bapaald type band gebonden om een deuk in het asfalt te koppen.
 
En waar baseer jij dit op als ik vragen mag :?

Jarenlange ervaring binnen de nederlandse racerij.


Als de buiten temperaturen laag zijn en je geen bandenwarmers ed mag gebruiken zijn de normale banden vaak een betere keus omdat de racebanden goed op temp moeten zijn om hun grip te leveren , de straatbanden hebben een veel lage bedrijfs temp en kunne vaak meer dan hun berijders .

Bv afgelopen winter wezen testen in Frankrijk (en het jaar daarvoor in Spanje (Alemeria ,cartegena)) en daar hadden we de grootste moeite om de armte in de banden te krijgen en te houden met als gevolg weinig grip en veel slijtage.
 
Jarenlange ervaring binnen de nederlandse racerij.


Als de buiten temperaturen laag zijn en je geen bandenwarmers ed mag gebruiken zijn de normale banden vaak een betere keus omdat de racebanden goed op temp moeten zijn om hun grip te leveren , de straatbanden hebben een veel lage bedrijfs temp en kunne vaak meer dan hun berijders .

Bv afgelopen winter wezen testen in Frankrijk (en het jaar daarvoor in Spanje (Alemeria ,cartegena)) en daar hadden we de grootste moeite om de armte in de banden te krijgen en te houden met als gevolg weinig grip en veel slijtage.
Dus je wou zeggen dat na 2 opwarm rondes op het circuit ...je bandjes niet goed op temperatuur zijn :?
Een raceband is juist sneller op temperatuur dan een tourband maar goed wie ben ik!
En wie rijd er nou hartje winter op het circuit


|(
 
Dus je wou zeggen dat na 2 opwarm rondes op het circuit ...je bandjes niet goed op temperatuur zijn :?
Een raceband is juist sneller op temperatuur dan een tourband maar goed wie ben ik!
En wie rijd er nou hartje winter op het circuit


|(


Laat ook maar, je bent er blijkbaar beter in thuis dan ik .

Maaruhh even uit nieuwsgierigheid , wat zijn jouw rondetijden dan ?
 
Laat ook maar, je bent er blijkbaar beter in thuis dan ik .

Maaruhh even uit nieuwsgierigheid , wat zijn jouw rondetijden dan ?
Lol, zinloze discussie :+
Ik heb geen tijden kunnen klokken helaas.
Maar volgens een marshall zal m,n rondetijd circa 2.10 zijn.
Hou wel rekening mee dat ik hiervoor dus maar 3 keer ooit op het circuit heb gereden waarvan 1 op Assen.
 
Tuurlijk kun je met tourbanden de circuit op en er wordt voornamelijk gecontroleerd of je afdoende profiel hebt op je band.
Maar ik kwam tot die mening omdat ik tot 2 maal toe mensen eraf heb zien gaan die dikke tourbanden eronder hadden.
Ja....ok het ligt altijd aan de rijder maar ik trok de conclusie dat het ook aan de band kan liggen omdat ie gewoon niet berekend is op het circuit en dus al snel bij wat extreme omstandigheden en die bereik je zo op het circuit grip verliest.
Dus wil je minder risico lopen zou ik gewoon niet op tourbanden rijden....
Maar goed daaris dit topic ook voor om over dit soort issues te dicsusieren. :Y


Ik denk dat er menig BMW GS rijder hier een groot aantal van de MF-ers het snot voor de ogen rijdt op het circuit (mits ze een beetje durven natuurlijk)... op semi enduro banden ja.
 
Ik denk dat er menig BMW GS rijder hier een groot aantal van de MF-ers het snot voor de ogen rijdt op het circuit (mits ze een beetje durven natuurlijk)... op semi enduro banden ja.

Tuurlijk, GS rijders hebben de langste .. zucht.

dat gaat dus niet werken, een GS op circuittempo. De veerwegen zijn te lang. Met hard remmen duikt alles naar voren, en in snelle bochten gaat alles deinen omdat de vering wordt samengedrukt. GS'en zijn wél prima tegen SS motoren in de bergen, omdat je met een GS makkelijk een krappe haarspeld kan ronden.

Wel eens met een GS op het circuit geweest? Lijkt me komisch :+
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk, GS rijders hebben de langste .. zucht.

dat gaat dus niet werken, een GS op circuittempo. De veerwegen zijn te lang. Met hard remmen duikt alles naar voren, en in snelle bochten gaat alles deinen omdat de vering wordt samengedrukt. GS'en zijn wél prima tegen SS motoren in de bergen, omdat je met een GS makkelijk een krappe haarspeld kan ronden.

Wel eens met een GS op het circuit geweest? Lijkt me komisch :+
Ga eens echt naar een circuit....om precies te zijn Zandvoort. Eén van de marshalls rijdt voor op een GS...en je hoeft geen enkele illusie te hebben dat je hem bijblijft... :Y

Wat een ongelofelijk "klok horen luiden, klepel nooit gevonden" topic is dit.... :}

Ik sluit me volledig aan bij mechanicalman vwb het bandenverhaal. Ga er maar rustig van uit dat de meeste banden en motoren veel, heel veel meer kunnen dan hun berijder. De mensen die echt het maximum kunnen benutten merken verschillen, de gemiddelde leek echt niet.

Ik zit eigenlijk met smart te wachten op de ideeën over vering hier.... _O-
 
Ga eens echt naar een circuit....om precies te zijn Zandvoort. Eén van de marshalls rijdt voor op een GS...en je hoeft geen enkele illusie te hebben dat je hem bijblijft... :Y

:^

Denk je dat je hard gaat... komt hij je met alle gemak voorbij :+ :+ O-)

Maar goed, er zijn grenzen. Die BMW GS zal het op een gegeven moment wel niet bij kunnen houden zodra die bij de meer ervaren rijders komt ipv de vele huis-tuin-en-keuken circuitrijders :P
 
Ga eens echt naar een circuit....om precies te zijn Zandvoort. Eén van de marshalls rijdt voor op een GS...en je hoeft geen enkele illusie te hebben dat je hem bijblijft... :Y

Wat een ongelofelijk "klok horen luiden, klepel nooit gevonden" topic is dit.... :}

Ik sluit me volledig aan bij mechanicalman vwb het bandenverhaal. Ga er maar rustig van uit dat de meeste banden en motoren veel, heel veel meer kunnen dan hun berijder. De mensen die echt het maximum kunnen benutten merken verschillen, de gemiddelde leek echt niet.

Ik zit eigenlijk met smart te wachten op de ideeën over vering hier.... _O-

Natuurlijk rijdt een marshal harder. Gelukkig gaat het éérst om de berijder en daarna (lang daarna) over de motor. Ik maakte me alleen even druk over de macho toon.

Ik heb m'n vering laten afstellen bij HK suspension. Scheelt een stuk, SP blijft goed rustig op het circuit.
 
Ga eens echt naar een circuit....om precies te zijn Zandvoort. Eén van de marshalls rijdt voor op een GS...en je hoeft geen enkele illusie te hebben dat je hem bijblijft... :Y

Idd ,en gewoon op tourbanden .Rondjes 2,10 ?geen probleem!








Ohh wacht, dan kan natuurlijk helemaal niet .
:Z :Z
 
:^



Maar goed, er zijn grenzen. Die BMW GS zal het op een gegeven moment wel niet bij kunnen houden zodra die bij de meer ervaren rijders komt ipv de vele huis-tuin-en-keuken circuitrijders :P

Hij geeft ook nog wel eens "les" in groepie 3 (voor alle duidelijkheid ,de vrij rijden groep),neem van mij aan dat hij zich daar niet hoeft te schamen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan