Snelste motor

Welk fiets, die op dit moment op de markt is, heeft eigenlijk de meeste vermogen ???
}) }) }) }) }) })

[ ff wat smileys weggesloopt , 30 was wat veel ]

BOSS HOG (of was het nu Hoss) met 3.5 liter V8 motor >300pk. zelfs leverbaar met supercharger >400pk.
Maar of dit nog een motor te noemen is.
 
Laatst bewerkt:
Even over koppel / pk:

Een formule 1 auto heeft bijna geen koppel (minder dan een moderne tdi) maar accelereert wel als een idioot, dus dat heeft niets met koppel te maken.

Koppel zegt niets, zonder dat je daar de versnellingsbakverhoudingen bij weet. PK's zijn een veel betere graadmeter.

Ik zal ff kijken of ik een link kan vinden naar de uitleg.
Een SV650S is daarentegen VELEN malen sneller op de (bijvoorbeeld) 150 KM/h als een RS250, ze hebben beide +/- 70 PK, maar de SV heeft zo'n 62 Nm en een RS250 zo'n 40 Nm. De topsnelheid van de RS is zo'n 210-220 KM/h (toch :? ) en van de SV zo'n 220-230 KM/h.
Hieruit zou je kunnen concluderen dat het de Nm's zijn die de acceleratie bepalen en de PK's voor de topsnelheid.
Vond dit wel een leuk voorbeeld, heb het overigens zelf meerdere malen getest. :P
 
Een SV650S is daarentegen VELEN malen sneller op de (bijvoorbeeld) 150 KM/h als een RS250, ze hebben beide +/- 70 PK, maar de SV heeft zo'n 62 Nm en een RS250 zo'n 40 Nm. De topsnelheid van de RS is zo'n 210-220 KM/h (toch :? ) en van de SV zo'n 220-230 KM/h.
Hieruit zou je kunnen concluderen dat het de Nm's zijn die de acceleratie bepalen en de PK's voor de topsnelheid.
Vond dit wel een leuk voorbeeld, heb het overigens zelf meerdere malen getest. :P

Top van de RS250 is dacht ik 225, dus die is wel ongeveer gelijk. Ik weet niet wat het gewichtsverschil is, maar dat zal wel meevallen denk ik? Dat de SV onderin de toeren sneller is (hogere koppel) en dus voorsprong pakt klopt wel, maar zodra de RS in z'n powerband is, zou het elkaar theoretisch niet meer moeten ontlopen. Sterker nog, dan denk ik zelfs dat de RS wat zou moeten inlopen, omdat die verder in de toeren door kan trekken en dus iets langer over de 70pk kan beschikken.
Het verbaast me wel, die praktijktest. Weet je wat de SV tot de 100 doet? De RS in ongeveer 5 sec.
 
Weet iemand wat die Munch moet gaan kosten!
Ben wel benieuwd.

Tis alleen niet mijn soort motor. (geen supersport)
Maar wel leuk om te weten
 
Lachen net op de munch site even de specs van die motor bekeken:

PERFORMANCE
Acceleration: sufficient
Top speed: 156 mph (250 km/h - electronically limited)
Range: about 190 miles (300 km)

vooral dat Accelaration: sufficient (genoeg) vind ik erg grappig staan :-)
 
Een SV650S is daarentegen VELEN malen sneller op de (bijvoorbeeld) 150 KM/h als een RS250, ze hebben beide +/- 70 PK, maar de SV heeft zo'n 62 Nm en een RS250 zo'n 40 Nm. De topsnelheid van de RS is zo'n 210-220 KM/h (toch :? ) en van de SV zo'n 220-230 KM/h.
Hieruit zou je kunnen concluderen dat het de Nm's zijn die de acceleratie bepalen en de PK's voor de topsnelheid.
Vond dit wel een leuk voorbeeld, heb het overigens zelf meerdere malen getest. :P

Ja, slimpie.... met HETZELFDE vermogen en MEER koppel ben je wel sneller ja. Uiteraard met HETZELFDE koppel en MEER vermogen ook...
Maar, meestal is het het een of het ander. Je vergelijkt motoren van 250 en 650 cc....
Maar om een illustratief voorbeeld te geven: een BMW 325 TDS of een 325i (benz). Een 325 TDS heeft veel meer koppel en iets minder PK's dan de 325i. Maar in pure sprint kan de diesel de benzine niet bijhouden, op top waarschijnlijk ook net niet. Maar de diesel is wel veel sterker over een breeg toerengebied, kan meer trekken etc.

Grtzz HagaSan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan