snelste motor

Hondafreak

MF'er
17 jul 2001
106
0
A'dam
Wat is nou de allersnelste motor die je zo kan kopen? Is dat de Hayabusa of zijn er andere die door gewicht/pk verhouding nog sneller zijn? En dan heb ik het zowel over acceleratie als over topsnelheid........ik vraag me dit gewoon af want zo'n monster kan ik toch niet betalen :( ;)

[ Dit Bericht is bewerkt door: Hondafreak op 2001-07-22 16:45 ]

[ Dit Bericht is bewerkt door: Hondafreak op 2001-07-22 16:46 ]
 
Snelheid is een relatief begrip. Dat wat voor de een snel is, is voor de ander langzaam. Wat is snel ?

Is snel het vermogen om snel te accelereren ?
Gaat het dan om de acceleratie van 0-100 of 80-160 ?
Of gaat het juist om topsnelheid ?
Is bochtensnelheid misschien van belang of gaat het toch om het snelste rondje op een circuit (gemiddelde snelheid) ?
En welk circuit hebben we het dan over ?

Wat maakt het eigenlijk uit ?
 
zx12r

trekt het snelst
van elke snelheid naar elke snelheid...

topsnelheid
op circuit zal het ook niet echt onder doen...
en op straat doet ie het ook leuk...

of je 500cc 2 takt hebbuh...die hebben 200 pk...op 160 kg.

sja..dan wordt het toch lastig....

 
kijk naar de video return of the fast bikes.
doen ze een test met de blackburd zx12 en de busa.
de zx12 is gewoon het snelst en in het bochten werk is de busa beter volgen hun dan
en de blackburd had niet veel te vertellen tegen deze machienen behalve dan dat ze daar het langst mee konden wheeilien
 
De Egli mrd turbo,had toen al een standaard vermogen van 280pk,met lachgas,dat alleen VOLGAS werkte kreeg tie 560 pk,is er maar 1 van verkocht.het best motor blad ter wereld CYCLE,heeft em getest,toen ik de snel heden las dacht ik dat t kilometers waren,veel ,nope,waren mijlen!!!
 
Ik zag pas in een "oude" Kicxstart een gast in de USA (waar anders) die had een motor gebouwt met een Turbine er in van een helicopter!
Hij ging die dingen op bestellling bouwen.
Voor zo'n special zag hij er nog goed uit ook, het leek zowaar op een motor! + je kon er ook nog de bocht mee om, vraag me alleen af of zo'n ding in NL door de keuring komt.
Technische gegevens: 317 pk koppel 580Nm bij een toerental van 54.000 !! toeren per minuut.
(Theoretische) topsnelheid 420 km/h
gewicht 209 kg pijs: f 335.000,-
Leuk fietsje voor een stoplichtspintje tegen een haybusa of ZX-12! *D
 
Het is -wat mij betreft- niet duidelijk wat de snelste standaard motor is die je zo in de winkel kan kopen. Het gevecht gaat op dit moment tussen de ZX-12R en de Hayabusa. De ZX-12R heeft meer vermogen, de 'Busa meer koppel. Qua topsnelheid ontlopen ze elkaar niet veel. Bij de verschillende testen is dan de een, dan de ander sneller. Vmax is bij beide rond de 305kmh (echte kilometers per uur).

Wat het er toe doet? Niks, maar leuk om te weten. Trouwens snelheden tegen de 300kmh zijn niet echt aangenaam. De winddruk wordt enorm en de weg schiet wel errug snel onder je vandoor. Maar leuk om een keer gedaan te hebben 8-)

Jeroen
2000 ZX-12R A1
 
Dat soort snelheden rijdt je inderdaad niet voor je lol. Heb eens op een geleende Hayabusa 310 (op de teller) gereden. Alleen om het maar eens gedaan te hebben, echt comfortabel is anders. De meeste lol zit wat mij betreft tussen 100 en 200.

Arthur
2000 RSV Mille
 
Er stond in de weekend van de telegraaf een keer een verslag van twee reporters van de telegraaf. Zij gingen met z'n tweeen met een ZX12R en met een Hayabusa naar Duitsland. Het ontloopt elkaar niet veel maar de ZX12R was iets sneller.
Maar deze twee modellen zijn op dit moment absoluut de snelste motoren die er gewoon in de winkel te koop zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan