snelweg of binnendoor?

shift00

MF veteraan
23 jul 2002
2.128
0
Ter Aar
Ik rijd nu dagelijks woon<>werk verkeer(omg. alphen a/d rijn<>Amsterdam) en heb wat verschillende routes uitgeprobeerd...

Snelweg rijden is niet leuk. Het begint meteen met de trajectcontrole tussen Nieuw Vennep en Hoofddorp. Plus er staat bijna altijd file.

Binnendoor kan ik langs de amstel rijden tot Ouderkerk a/d Amstel. Dat is veel meer bochten. Wel jammer dat er zoveel drempels liggen nu.

Op de snelweg kom je nog wel vaker motoren tegen, maar binnendoor bijna nooit.
Wat is leuker? Wat zou je doen en waarom?
 
binnendoor natuurlijk, komt o.a. ook omdat ik geen last heb van verkeersdrempels met mijn 20cm lange veerwegen :}
 
ik rijd op die oude gixxer (avatar) kom soms nog wat te fanatiek aan op drempels wat soms wel spannend is. :)

ander nadeel van de binnenweg die ik dan neem is dat ze van die foute asfaltreparatie stukken hebben gebruikt in een paar bochten waardoor het met regen erg glad is. Maar dat houdt het wel spannend!
 
Binnendoor is altijd leuker dan op de snelweg tenzij er een paar knappe bochten in de op en afritten zitten. Voor woonwerk echter speelt mee hoe laat sta je op en hoe laat moet je op je werk zijn. Aangezien ik erg slecht mijn bed uit kan komen pakte ik meestal de snelweg. 'S middags wil je ook weer graag naar huis om een happie te eten, dan heb je nog wat aan je avond. Voor woonwerk zou ik zeggen snelweg. Het blijft over het algemeen de makkelijkste en snelste weg om ergens te komen. Binnendoor is voor de hobby dus als je extra tijd hebt kun je nog altijd via "the long way home" (vrij naar Supertramp).
 
Binnendoor is altijd leuker dan op de snelweg tenzij er een paar knappe bochten in de op en afritten zitten. Voor woonwerk echter speelt mee hoe laat sta je op en hoe laat moet je op je werk zijn. Aangezien ik erg slecht mijn bed uit kan komen pakte ik meestal de snelweg. 'S middags wil je ook weer graag naar huis om een happie te eten, dan heb je nog wat aan je avond. Voor woonwerk zou ik zeggen snelweg. Het blijft over het algemeen de makkelijkste en snelste weg om ergens te komen. Binnendoor is voor de hobby dus als je extra tijd hebt kun je nog altijd via "the long way home" (vrij naar Supertramp).

Mee eens....
(ik heb dan nog wel geen A-rijbewijs, maar zo denk ik er ook over)

Oja, en supertramp: :}
 
Afwisselen.

Kloteweer, snelweg, mooi weer, lekker binnedoor.

Althans, ik varieer het altijd, als ik naar huis rijdt na een drukke avonddienst rijdt ik rechtstreeks naar huis, maar in de zomer meestal weer helemaal binnendoor, heerlijk relaxed. Hangt ook van mijn bui af trouwens, maar ik wissel het wel veel af.
 
Ik neem eigenlijk altijd de snelweg maar dat is ook maar een kleine stukje: Alphen a/d Rijn - Rijswijk = hooguit 10/15 min.
In het weekend rij ik voor de fun en dus lekker binnendoor maar ik moet zeggen dat ik niet echt een hekel heb aan de snelweg, zelfs niet met mijn brommer!
 
Hm, de laatste keer dat ik ergens binnendoor probeerde te gaan, liep ik vast op een dijk: er was een boom omgevallen en die waren ze in stukken aan het zagen. B|

Voortaan maar snelweg, ook al staat er file. ;)
 
Afwisselen.

Kloteweer, snelweg, mooi weer, lekker binnedoor.

Althans, ik varieer het altijd, als ik naar huis rijdt na een drukke avonddienst rijdt ik rechtstreeks naar huis, maar in de zomer meestal weer helemaal binnendoor, heerlijk relaxed. Hangt ook van mijn bui af trouwens, maar ik wissel het wel veel af.

:^
 
Meestal binnendoor, maar als ik zin heb me af te reageren jaag ik graag over de snelweg. Lekker links en rechts inhalen en zsm naar huis :P
 
Afwisselen.

Kloteweer, snelweg, mooi weer, lekker binnedoor.

Althans, ik varieer het altijd, als ik naar huis rijdt na een drukke avonddienst rijdt ik rechtstreeks naar huis, maar in de zomer meestal weer helemaal binnendoor, heerlijk relaxed. Hangt ook van mijn bui af trouwens, maar ik wissel het wel veel af.
:^

ik heb diverse manieren om mijn route(Alkmaar - amsterdam) af te leggen.

afhankelijk van het weer, mijn stemming en de beschikbare tijd kies ik een route. bij mij is de snelste route trouwens binnendoor(mits niet teveel verkeer)
 
Binnendoor!!! Drempels zijn voor automobilisten. MEt de motor kun je er toch wel met de max snelheid overheen. }) En anders lekker gaan staan op de bike. *D
 
binnendoor :)

tenzij je niet anders kan zoals ik.
Ik doe 30km enkel en er zit een verplicht stukje snelweg bij. :(

het is wel een leuke afwisseling.
 
Ook ik rij het stuk Alphen a/d Rijn <> Amsterdam bijna dagelijks, soms ook Alphen a/d Rijn <> Utrecht... En hoe ik rij hangt af van het weer, de tijd en mijn gemoedstoestand. Mooi weer en ik heb zin om lekker langs de Amstel te cruisen dan doe ik dat :] , maar meestel (in de regen) snel naar huis over de A4.

Trouwens naar Utercht binnendoor was woensdag ook geen pretje, was de 1e keer vanuit het nieuwe huis naar mijn werk en ik was, zoals vaker voorkomt, de weg wel een btje kwijt onderweg... ;)
 
Snelweg => |oo|===|oo| :] |oo|===|oo|

Binnendoor staat bij mij ook altijd file, en een heel stuk enkelbaans :( zodat er niet altijd gepasseerd kan worden.
 
Woon-werk: snelweg, als ik dan binnendoor ga, dan gaat mijn baas zeuren (dan kom ik dus te laat) of ga ik zelf zeuren (moet ik veel te vroeg uit mijn bedje)
Werk-woon: afhankelijk van het weer, gemoedstoestand en of ik nog andere dingen moet doen ipv :] .
 
Als het makkelijker en sneller is zou ik ook binnendoor gaan.

Ik mag elke dag vanuit Almere naar Amsterdam, meestal wil ik op de terugweg nog wel eens over Muiden rijden (binnendoor dan) maar dat is ook een saai stuk rechtdoor en ook vol met koekblikrijders die ook denken binnendoor te mogen.

Er zitten ook maar een paar leuke bochtjes in, maar daat staan dan ook bijna altijd file :(
 
Ik rij (nu alweer 3 jaar) ook elke dag Alphen a/d Rijn <-> Amsterdam. Ik kies toch altijd voor de snelweg. Ik wil nog altijd een keer binnendoor proberen maar omdat ik niet aan touren ben maar gewoon woon-werk verkeer rij, wil ik alleen zo snel mogelijk van A naar B komen; dus kies ik elke keer weer voor de snelweg.

Ik vind de snelweg trouwens best lekker :]
 
Laatst bewerkt:
Moest laatst van Amsterdam naar Apeldoorn. Mijn nieuw routeplanner had ik ingesteld met snelheid 50 op snelweg, zodat hij die kiest als het echt niet anders kan. Dus ik ben via de provinciale wegen (via harderwijk) heen en weer gereden.
Lekker ontspannen en sneller, want de provinciale wegen waren erg rustig.

Als het even kan kies ik voor provinciale wegen, maar soms is de snelweg sneller.
 
Meestal ga ik binnendoor. Lekker over voor-gemotoriseerd-verkeer-verboden-op-woonwerk-tijden weggetjes. Daar zal ik best wel eens ooit een boete voor krijgen, maar dat beschouw ik dan maar gewoon als 'tol'. Het scheelt toch 30-40 minuten per dag aan reistijd, en als ik al eens ooit 2 auto's tegenkom op die wegen dan is het veel. Daar wil ik best eenmaal per jaar 28 euro ofzo voor betalen.

Verder heb er een paar mooie stukjes weg tussenzitten met veel overzicht en geen zijwegen. Leuk om even de stress af te reageren. Motor tussen de beentjes klemmen, 2e versnelling, gas vol open, bij 8000rpm begint het feest, bij 12000 toeren even doortikken naar z'n 3, wederom gas vol open, en weer afremmen voor een zijstraat van rechts. Vooral bij veel wind en wat regen erg lekker :)

Het nadeel: een zwarte motor is in no-time mooi bruin van de kleibende, geen leuke bochtjes, en drempels zijn ook al irritant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan