snelweg + regen + motor

KoffieJunk

MF veteraan
4 nov 2003
3.420
0
de praktijk van vandaag dus. (eerste keer woon-werk gereden, deze idioot doet dat dus op een dag als vandaag :X )

Viel mij eigenlijk vies tegen als er geen files waren. je ziet te weinig.


tips?
 
Rain-X, wasda? een soort vettig laagje wat de regen er mooi doet af laten glijden? en zo ja, werkt dat?
 
Rain-x en fogcity does the job for me...

Valt wel op dat het aantal motorrijders op de weg goed af begint te nemen...
 
Rain-X, wasda? een soort vettig laagje wat de regen er mooi doet af laten glijden? en zo ja, werkt dat?

Rain-x smeer je uit over de buitenkant van je vizier. Het zorgt er voor dat waterdruppels niet uitvloeien maar van je vizier af glijden. Werkt goed maar helaas niet zo lang. Regelmatig (wekelijks?) opsmeren.
 
Rain-x smeer je uit over de buitenkant van je vizier. Het zorgt er voor dat waterdruppels niet uitvloeien maar van je vizier af glijden. Werkt goed maar helaas niet zo lang. Regelmatig (wekelijks?) opsmeren.
wat kost dat nou (ongeveer)??
 
ik doe het al 14 jaar... nooit problemen gehad.
keej, soms vizier dicht door wind en dan beslaan, soms regen in de handschoenen, maar ach.. poep gebeurt.
 
Wel zo nu en dan de billen bijelkaar
gezien ik pas vanaf vrijdag op een motor rij
(ja ook voor WoonWerk-verkeer)

Tijd voor pinlock, in de waas van auto's en je vizier open moeten houden omdat ie
anders beslaat is behoorlijk klote
 
wat kost dat nou (ongeveer)??

Zal een euro of 8 voor een flesje zijn. Te krijgen bij de motorzaak en veel tankstations.

Dat lijkt veel, maar een paar druppels zijn al meer dan genoeg voor een vizier. Op een doekje doen, over het vizier wrijven, op laten drogen. Dan heb je een soort wasachtige bolletjes op je vizier zitten, welke je met een droge doek uitwrijft. Totale 'bewerkingstijd' van een vizier: een minuutje.
 
de praktijk van vandaag dus. (eerste keer woon-werk gereden, deze idioot doet dat dus op een dag als vandaag :X )

Viel mij eigenlijk vies tegen als er geen files waren. je ziet te weinig.


tips?
Wat is het probleem precies: beslaat je vizier, zie je niks door de regen?
 
Wrom? Ik rij altijd met het vizier op een kier. Beetje frisse lucht kan geen kwaad. ;)

Ben net een half uurtje thuis en heb +/- 55 km door de stromende regen gereden en je vizier op een kiertje zou ik met de regen die ik net had niet adviseren......tenzij je al het opspattende vuile water je helm in wil hebben
 
sommige helmen kunnen hun viezezier een paar millimeter open doen. dan maakt het niet zoveel uit
heb vorige winter met fogcity gereden. heel goede ervaringen mee. voor sommige concurenten moet je gaatjes in je vizier boren, maar daar heb ik dus geen zin in.
spul is wel veeeeeeeeel te duur. 25 euro |(

ik had toen wel een vizier die ook bol was van boven naar beneden, dus dat was extra lastig.
 
ik heb zo'n Uvex 3000, met dubbelglas. Werkt in principe wel goed, maar toch vooral je eigen adem gaat na een kwartiertje toch het vizier laten beslaan, en natuurlijk alleen met regen. Alle ventilatie-sleuven van je helm openzetten (voro zover mogelijk) helpt ook wel een stuk.

Verder gebruik ik mijn wijsvinger als ruitenwisser, dus dat van die Rain-x ga ik ook maar eens proberen.
 
mijn helm heeft standaard een pinlock, moet zeggen dat hij een heel klein beetje beslaat maar geen probleem. Wat wel een probleem was was mijn bril eronder. Die heb ik maar afgedaan op een gegeven moment.
Verder vind ik de snelweg geen probleem, vind het rijden binnedoor de dorpjes wat lastiger, slecht zicht en toch (GVD) nog enigsinds twijfel in de natte bochtjes.
 
Zal een euro of 8 voor een flesje zijn. Te krijgen bij de motorzaak en veel tankstations.

Dat lijkt veel, maar een paar druppels zijn al meer dan genoeg voor een vizier. Op een doekje doen, over het vizier wrijven, op laten drogen. Dan heb je een soort wasachtige bolletjes op je vizier zitten, welke je met een droge doek uitwrijft. Totale 'bewerkingstijd' van een vizier: een minuutje.

2 keer behandelen :)

- vizier goed schoonmaken
- eerste laag aanbrengen door goed in te boenen in cirkelbewegingen
- als je een witte waas ziet op je vizier terug wat erop doen en terug boenen
- als het helemaal ingeboend is (zie je als je geen strepen meer ziet verschijnen) een paar drupjes water erop sprenkelen
- daarna de witte waas met deze paar drupjes wegboenen

Een hele hoop werk, maar zo werkt het het beste :)
Zo staat het ook op het flesje trouwens, stond hier toevallig naast me.

[me]DinX rijdt ook vaak door de regen en heeft dus ook Rain-X aan de buitenkant en een Pinlock aan de binnenkant. Ik heb de keuze uit een witte en een gele pinlock, maar heb de gele er al een hele tijd op. Voordeel van geel is dat je meer contrast ziet. Perfect voor tijdens zware bewolking en regen. Zelfs in het donker vind ik het prettiger rijden, en hetdempt ook een beetje de zon.[/me]
 
Een paar voor de hand liggende tips:

Als de afstand niet te lang is,..probeer de snelweg goed te leren kennen.
-Waar zitten vluchtstoken
-Waar zitten lasnaden
-Etc,,..

Ohja,..en hou afstand ;)

Pinlock/Fogcity zijn inderdaan onontbeerlijk voor doorrijders.
 
Rain-X is ook te koop bij Halfords. De prijs weet ik niet meer. Je doet er echt heel lang mee, hoewel ik om de paar dagen moet smeren. Maar het werkt perfekt.
 
Rij momenteel met een antifog folie op de binnenkant van me vizier. Werkt tot op heden perfect. Heb met die vette zooi aan de binnenkant niet echt goede ervaringen. Dat spul voor op de buitenkant nog nooit geprobeerd, maar eigenlijk ook niet nodig gehad. Druppels glijden zo ook wel van me vizier af. Ff links en rechts draaien en zicht is weer helder(wel bij een acceptabele snelheid natuurlijk :P ).
 
Ik heb dat Rain-X (ander merk, Sonax geloof ik) wel eens geprobeerd. Kreeg ik allemaal vreemde plekken op m'n vizier.
Altijd eerst ff proberen in een hoekje waar het geen kwaad kan.....

Was wel een Uvex 3000. Dat vizier is.... niet zo goed.....%$#&#!!!!
 
de praktijk van vandaag dus. (eerste keer woon-werk gereden, deze idioot doet dat dus op een dag als vandaag :X )

Viel mij eigenlijk vies tegen als er geen files waren. je ziet te weinig.


tips?

Niet bang zijn je af en toe als een mietje te gedragen. Stap in je koekblik ;)

(Moest gisteren wel lachen eigenlijk toen ik op de autoweg een customrijder voorbij reed. Meneer had geen speciale motorkleding. Moet ongetwijfeld nat tot op zijn huid zijn geweest. Gelukkig is het nog niet zo koud maar desalnietemin afzien! Heb het zelf vroeger vaker op de brommer meegemaakt.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan