snelweg..

Hoechst

MF'er
12 feb 2022
103
118
vind jij het prettig om op de snelweg te rijden?
of wat voor soort weg vind jij het prettigst?
 
Wat ik zo prettig vind aan snelweg rijden:
Je komt vlug en gemakkelijk op je plaats van bestemming aan.
Eén keer met een paar maten een Tour gedaan waarbij “snelwegen vermijden” het devies was.
Na twee dagen door dorpjes en stadskernen gekôt te hebben, ben ik afgehaakt en heb met ze afgesproken dat we mekaar weer in het geboekte Zwitserse hotelletje zouden treffen.
A040102E-ED3F-4118-A827-FD22AC3F2F28.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bloedhekel aan de autosnelweg. Gewoon rechtdoor en zorgen dat je de gas er op houdt? Zelfs als je tussen de camera's door even een spurtje trekt is het echt niet boeiend genoeg. Nooit gesnapt waarom mensen die wegen gebruiken op de motor behalve als je in tijdsnood zit natuurlijk.

Geef mij maar lekker binnendoor de toeristische route, lekker boeien als het dan langer duurt om op mijn bestemming aan te komen. Voor mij gaat het om de reis zelf, als ik per se moet focussen op locatie dan neem ik het koekblik wel. Lekker verdwalen op de motor als ik kan en plichtsbewust de leuke zijweggetjes negeren als we op tijd op het werk moeten zijn. O-)

Wander without purpose or reason en het leven wordt zoveel aangenamer. ;)
 
Wat ik zo prettig vind aan snelweg rijden:
Je komt vlug en gemakkelijk op je plaats van bestemming aan.
Eén keer met een paar maten een Tour gedaan waarbij “snelwegen vermijden” het devies was.
Na twee dagen door dorpjes en stadskernen gekôt te hebben, ben ik afgehaakt en heb met ze afgesproken dat we mekaar weer in het geboekte Zwitserse hotelletje zouden treffen.Bekijk bijlage 1748366
Smelt smelt
 
Ik houd van bochten rijden,heerlijk vind ik dat ,wel graag een beetje overzichtelijk
Blinde bochten vindt ik niets
 
Snelweg is noodzakelijk kwaad. Het liefst rij ik op lekker krappe 'fietspaadjes', hoe technisch hoe beter. Helaas heb ik niet alle tijd van de wereld dus de snellere wegen horen er ook bij, het liefst wel op een motor die nog redelijk comfortabel 130+ kan om het leuk te houden.
 
Van huis naar vakantiebestemming gaat het zeker over (zeer) snelwegen.
Op het vakantie-adres gaan we over binnenwegen.
En naar huis weer de snelweg.
gps.jpg
gps.jpg20140619_100858.jpg
 
In Nederland neig is steeds meer naar de 'snel'wegen. Als je binnendoor gaat heb je tegenwoordig overal 60km wegen met elke paar honderd meter een verkeersheuvel. Wegen die in het verleden allemaal 80km/h wegen waren en dat ook gemakkelijk kon. Op sommige van die 60km wegen wordt ook nog draconisch gecontroleerd. Geen lol meer aan. Dan maar de snelweg op. Lekker tussen de files doorraggen.
 
Makkelijk, maar saai. Binnenwegen word je ook echt niet altijd vrolijk van om van A naar B te komen. Obstakels, levensgevaarlijk inhalende automobilisten op "jouw" weghelft, tractoren, bietencampagne, kruispunten.

Binnenwegen zijn alleen maar leuk als je voor je plezier een stukje gaat sturen.
 
Makkelijk, maar saai. Binnenwegen word je ook echt niet altijd vrolijk van om van A naar B te komen. Obstakels, levensgevaarlijk inhalende automobilisten op "jouw" weghelft, tractoren, bietencampagne, kruispunten.

Binnenwegen zijn alleen maar leuk als je voor je plezier een stukje gaat sturen.
Ik rijd ook uitsluitend voor m'n plezier motor. :Y.
 
Ligt eraan welke snelweg;-) De A-75 richting Milau en de A-15 onder San Sebastian zijn wel een feestje. Voor de rest gaat mijn hart niet sneller kloppen van rijden op snelwegen.
De a 75 richting Milau heeft, daar waar het wat leuker begint te worden, hele lage max toegestane snelheden. En strenge controles, en veel Fransen die er voor kiezen geen strafpunten aan hun rijbewijs toe te voegen.
Succes om daar een leuke wegsectie met een leuke snelheid te passeren.


Maar...toen de max snelheden niet zo idioot laag lagen ben ik er ook wel eens langsgekomen. En ja, dan is het een heerlijk stuk SNELWEG met de motor.
 
Laatst bewerkt:
Binnenwegen zijn alleen maar leuk als je voor je plezier een stukje gaat sturen.
Als ik op de motor zit, heb ik altijd plezier!
Als ik er niks aan vind, pak ik wel de auto.

Snelwegen pak ik alleen om snel van a naar b te gaan.
Voor de rest liever binnendoor!
 
Klopt, want dan heb je geen verstand.
Dat is ook wel weer wat kort door de bocht.
Op een motor die er voor bedoeld is is het een kwestie van een keertje doortrekken in de 4e versnelling en een paar seconden later ben je er.
Ik geniet er best van om een paar keer per jaar over de autobahn te rijden met wat maten en dan de teller op >250km/h. De ander vindt het weer niks maar ik vind het een kick. Zullen er vast meer zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan