Snerpend geluid Burgman 650

erik6487

Rookie
27 jun 2011
2
0
Hoorn
Hallo Forum leden

Ik heb een Burgman 650 uit 2003 met 50000 op de teller.
Sinds een tijdje hoor ik tijdens het stationair draaien een geluid wat een beetje lastig te omschrijven is maar het klinkt als een snerpend geluid(je)
ik hoor het alleen als die stationair draait of met lage toeren.

Het zit er al een tijdje dus ik neem aan dat het geen kwaad kan maar het is gewoon irritant.
Als ik bij het stoplicht sta dan zie ik andre motrijders naar mij kijken of het wel goed gaat. :?

De motor is kort geleden voor een "beurt"geweest maar konden ze het niet vinden.
Nou moet ik eerlijk bekennen dat dit de laatste keer dat ik daar geweest ben want van service hebben ze daar geen kaas gegeten. Maar dat is weer een heel ander topic denk ik :)

Hironder een link naar youtube




Mijn vraag is dan ook heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Ik ben benieuwd naar de reacties

Groeten
Erik
 
Laatst bewerkt:
Hallo Forum leden

Ik heb een Burman 650 uit 2003 met 50000 op de teller.
Sinds een tijdje hoor ik tijdens het stationair draaien een geluid wat een beetje lastig te omschrijven is maar het klinkt als een snerpend geluid(je)
ik hoor het alleen als die stationair draait of met lage toeren.
een rammel, of meer een piep?
Het zit er al een tijdje dus ik neem aan dat het geen kwaad kan maar het is gewoon irritant.
Als ik bij het stoplicht sta dan zie ik andre motrijders naar mij kijken of het wel goed gaat. :?
tja, dat heb je met een burgman ;) :+
De motor is kort geleden voor een "beurt"geweest maar konden ze het niet vinden.
Nou moet ik eerlijk bekennen dat dit de laatste keer dat ik daar geweest ben want van service hebben ze daar geen kaas gegeten. Maar dat is weer een heel ander topic denk ik :)

Mijn vraag is dan ook heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Ik ben benieuwd naar de reacties

Groeten
Erik

resoneert er niet simpelweg een stuk blik in je uitlaat, of een stuk tupperware ergens mee stationair?
 
Laatst bewerkt:
Hallo Forum leden

Ik heb een Burman 650 uit 2003 met 50000 op de teller.
Sinds een tijdje hoor ik tijdens het stationair draaien een geluid wat een beetje lastig te omschrijven is maar het klinkt als een snerpend geluid(je)
ik hoor het alleen als die stationair draait of met lage toeren.

Het zit er al een tijdje dus ik neem aan dat het geen kwaad kan maar het is gewoon irritant.
Als ik bij het stoplicht sta dan zie ik andre motrijders naar mij kijken of het wel goed gaat. :?
Even gecorrigeerd.
De motor is kort geleden voor een "beurt"geweest maar konden ze het niet vinden.
Nou moet ik eerlijk bekennen dat dit de laatste keer dat ik daar geweest ben want van service hebben ze daar geen kaas gegeten. Maar dat is weer een heel ander topic denk ik :)

Mijn vraag is dan ook heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Ik ben benieuwd naar de reacties

Groeten
Erik
Zou me niks verbazen als er iets van een stickertje los heeft gelaten en langs een snaar oid loopt. Is het een heel hard geluid?
 
Klinkt misschien stom...........druk het handvat van een schroevedraaier goed tegen een oor en druk/houd het uiteinde van de schroevedraaier tegen het materiaal waar de piep of rammel vandaan komt. Dan kun je heel goed lokaliseren waar "het" geluid vandaan komt. Daarna kun je gerichter gaan zoeken/uitsluiten :Y Een piep of rammel kan overal vandaan komen -O-

Het is trouwens een Burgman :Y
 
Laatst bewerkt:
Snuif onderhouds-siliconenspray (NIET: spuitbus siliconen-olie!!!) voor plastics en rubbers, geleiderailtjes enzo, is goed voor de snaar.

Ik werd echter op een ander forum gewaarschuwd dat daarna het voertuig nooit meer kan worden overgespoten.

Maar het kan ook zijn dat iets binnen in de vario-pulleys aan vervanging toe is, koolstof schoentjes enzo.
 
Laatst bewerkt:
klinkt als een kanarie _O-

geintje , vind het niet echt als een v-snaar klinken persoonlijk , eerder een lager ofzo
zou het carter eens opengooien kijken of het daar vandaan komt ...
kun je meteen de vsnaar bekijken / uitsluiten.
 
Een burgman 650 heeft geen v-snaar. Alleen in de CVT zit een kunststof duwband en deze mag absoluut niet gesmeerd worden (je mag er geeneens met blote vingers aanzitten). De eindaandrijving gebeurd door een tandwieltrein.
 
Beste Erik,
Ik heb ook een Burgman 650,maar van bouwjaar 2002 en gek genoeg nu ook 50300 km op de teller en heb sinds een week of 2 ook hetzelfde geluid.
Had jij het toen laten herstellen en wat was het probleem dan(niet te erg hoop ik)?
Ik zou het begot niet weten maar ik hoop in ieder geval niet de cvt....
 
Beste Erik,
Ik heb ook een Burgman 650,maar van bouwjaar 2002 en gek genoeg nu ook 50300 km op de teller en heb sinds een week of 2 ook hetzelfde geluid.
Had jij het toen laten herstellen en wat was het probleem dan(niet te erg hoop ik)?
Ik zou het begot niet weten maar ik hoop in ieder geval niet de cvt....
Het was je niet opgevallen dat Erik sinds 2011 niet meer hier geweest is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan