Ik heb het gevoel dat het een verstopte uitlaat is omdat bij toevoeren van een beetje starterpilot in de inlaat van de carburateur het ding alleen maar trager gaat lopen.
Het gaat hier volgens mij om een viertact. "Even 70cc" er op gaat hem dus niet worden. Het equavelent zijn dan snelle nokkenassen. Een en ander CDI.
In de Vario moet je altijd een keuze maken tussen topsnelheid en koppel geloof ik. Hoewel een heel verstoorde verhouding ook het andere zal verstoren (topsnelheid van 100, maar geen koppel om boven de 20 uit te komen).
Dat vind ik wel een interessante vraag. Jij zorgt ervoor dat die snorfiets harder loopt dan wettelijk mag. Stel dat de jongeman nu een ongeluk krijgt, kan jij dan ergens voor aansprakelijk worden gesteld als "opvoerder"?Ik doe heel af en toe een scooter of nu een snorfiets maken.
Nu kom een jongeman mij vragen het ding weer
"lopend te maken, hij gaat de heuvel bijna niet op, en trekt niet op"
Nu heb ik het ding na kleppen stellen, weer aan de praat en loopt 30-35km/h.
Nu wil de jongeman (na vandaag) hem weer zoals die was, sneller hebben.
Ik heb het gevoel dat het een verstopte uitlaat is omdat bij toevoeren van een beetje starterpilot in de inlaat van de carburateur het ding alleen maar trager gaat lopen.
Maar wat ik me afvraag, waar sta ik als ik een machine aflever die veels te hard loopt volgens de wet.?
Dan sta je hand-in-hand met alle auto- en motorfabrikanten die producten afleveren die 200+ kunnen.Maar wat ik me afvraag, waar sta ik als ik een machine aflever die veels te hard loopt volgens de wet.?
Welke wet gaat over de constructiesnelheid van auto's en motoren?Dan sta je hand-in-hand met alle auto- en motorfabrikanten die producten afleveren die 200+ kunnen.
Dan sta je hand-in-hand met alle auto- en motorfabrikanten die producten afleveren die 200+ kunnen.
Het verkopen van opvoersetjes lijkt mij anders dan het feitelijk opvoeren.
Opvoersetjes monteert de eigenaar immers zelf en dat is echt anders.
Verder wordt, als het voor een rechter zou komen, de snorfietser eerder geloofd dan de opvoerende ondernemer. Als deze stelt dat hij zijn snorfiets alleen heeft weggebracht voor onderhoud en reparatie en niet om op te voeren dan moet jij aannemelijk maken dat hij een opdracht tot opvoeren heeft gegeven.
Wellicht is het eenvoudigste om een offerte voor hem te maken waarin staat wat je gaat doen om deze snorfiets op te voeren en waar ook in staat dat het niet legaal is om hiermee te rijden op de openbare weg. Je kunt hem via e-mail vragen deze offerte als opdracht te bevestigen of anders voor akkoord te tekenen. Je bent dan redelijk goed ingedekt voor het geval hij jou aansprakelijk wil houden voor het opvoeren van zijn snorfiets.
Of het een reëel risico is, dat is de vraag maar je zult maar de eerste zijn die een grote claim aan zijn broek krijgt.
Dan sta je hand-in-hand met alle auto- en motorfabrikanten die producten afleveren die 200+ kunnen.
Niet helemaal. Een brommer of snorfiets mag niet harder kunnen dan de max. toegestane snelheid.
En met een motor mag je niet harder rijden dan de toegestane max. snelheid.
(hetgeen ik ook nooit doe)
Denk je dat nou echt zelf,een ondernemer die jou snorfiets zonder dat je het zelf weet
opvoerd en de snorfietser dat ook tegen de rechter gaat beweren,en de rechter dat geloofd,sorry hoor maar een rechter is niet achterlijk
Niet helemaal. Een brommer of snorfiets mag niet harder kunnen dan de max. toegestane snelheid.
En met een motor mag je niet harder rijden dan de toegestane max. snelheid.
(hetgeen ik ook nooit doe)
I stand correctedBij een snorfiets/brommer hebben we het over de maximale constructiesnelheid..
Als je met zo'n ding op de rollerbank moet en je overschrijd die snelheid met 5 km of meer dan heb je een wok-status op het kenteken..