soes gsx400e vraagje

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.116
8.242
Assen
Hoi mensen..
ik denk er over om misschien een goedkope-met wat werk 'lesmotor' soes te kopen.. om aan te prutsen, even op te rijden en dan weer van de hand te doen.
Ik heb helegaar geen ervariung met japanners en vraag me af of er specifieke punten zijn waar je bij aankoop op moet letten en of mijn vooroordeel dat japanse onderdelen idioot duur zijn ook voor dit motortje opgaan?
 
Ik kocht een GSX400E nieuw in 1985.
Na 2 jaar en 50.000 km waren alle uitlaatkleppen verbrand en de cilinderkop gescheurd.
Misschien dat de exemplaren die nu nog rijden beter zijn. :X
De opvolger (GS450) had hetzelfde uiterlijk en de betrouwbare tweeklepskoppen die later in de GS500 gemonteerd werden.
 
Ik kocht een GSX400E nieuw in 1985.
Na 2 jaar en 50.000 km waren alle uitlaatkleppen verbrand en de cilinderkop gescheurd.
Misschien dat de exemplaren die nu nog rijden beter zijn. :X
De opvolger (GS450) had hetzelfde uiterlijk en de betrouwbare tweeklepskoppen die later in de GS500 gemonteerd werden.

Ik haalde de 77000 met mijn in 1985 gekochte gsx, had toen verbrandde kleppen en een kromme kop.
Spanningsregelaar was ook stuk ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo'n CX is best grappig, maar ik heb geleerd bij oude motoren, het valt altijd tegen; je zit zoweiso op een set nwe banden, vaak remmerij spul, carbrubbers, vlotterventielen, accu- indien geen kickstart- en meer spul.
Juist bij jappen kan simpel spul erg duur zijn..
Zo'n oude lesmotor vind ik best grappig, en dacht dat ze wellicht erg goed zouden zijn.. maar brekende koppen vinnik nogal wat.

Misschien eerst eens kijken dat ik weer een dieselblok in m'n enfield frut..
 
Ik heb afgelopen week net een gsx400e gekocht. Leuke fiets, maar zit nog wel wat werk aan.
Dynamo indd kapot, en er zit nog een rammel in het blok wat ik nog niet kan plaatsten.
Mja, voor €200 blijft t leuk speelgoed
 
Terug
Bovenaan Onderaan