Soes SV650(S) en knietje aan de grond

AiRdAncE

MF'er
11 okt 2002
31
0
Westervoort
Hai mensen !

Ik heb al een jaar of twee een schitterende SV650S (knalgeel). Een heerlijke fiets waar ik als sportieve toerrijder prima mee overweg kan. Beetje spelen (korte wheelies en stoppies) wil ook nog wel.
Maar die schaamrand van anderhalf centimeter op mijn achterband raak ik maar niet kwijt. Het beestje staat op BT010 en BT020-sloffen, dus mijn gezond verstand zegt me dat ik verder in de bocht moet kunnen hangen dan mijn vrome hoekkie van 45 graden... ;(

Alleen.... en ik zeg het eerlijk... ik ben bang voor die denkbeeldige grens. Heel af en toe (ik oefen op een asfalten parkeerterrein - ongeveer 50 km/h) glibbert mijn voorwiel naar buiten toe en dan schrik ik me rot. Maar dat is af en toe, en zeker niet iedere keer dat ik stug probeer iets meer te hangen.

Ik wil gewoon een keer voelen wat het is om dieper in een bocht te liggen - ik wil richting dat moment dat een kneedown te doen is zonder als een aap naast die fiets te hangen. Maar eerst van die schaamranden af.

Beschrijf eens hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen - hoe werkte het voor jouw gevoel ? Heb je tips en trucks wat betreft de techniek ? Of heb je een stappenplan ?

Be my guru ! :}

Thanks dudes !
 
:^

Het is mij ook nog steeds niet gelukt.......

2004 model dan.

Toch ga ik voor mijn gevoel toch niet als een watje de bocht door.

De standaardbanden ( dunlop D220) dragen trouwens niet echt bij aan het vertrouwen in de motorfiets. In de regen wil hij nog wel eens een stapje opzij doen.

Vandaar ook de ondertitel: Dé schaamrand! ;)
 
Ja, dat stapje ken ik wel. Klopt het trouwens dat wat stuggere olie in de voorvork het driften van het voorwiel verminderd ? En zo ja, wat voor olie raden jullie aan ?
 
Troost jullie: hele volksstammen hangen er als een aap naast om maar die knie op de grond te krijgen. Vind het zelf trouwens met een wat hogere snelheid ( 120> ) makkelijker dan heel langzaam, maar ik ben er ook nooit zo op gefocussed geweest. Op zo'n SV moet je (denk ik) toch vrij eenvoudig je stepjes aan de grond kunnen rijden en dan zal je knie meer een kwestie van verzitten zijn.....denk ik.
Hier vind je misschien wel wat nuttige tips: best wel moeilijk knietje aan de grond
 
Laatst bewerkt:
Thanks !

Ik zit me al een ongeluk te lezen... ben nu al helemaal opgeladen om het morgen weer te gaan proberen :] Moet ik ècht gaan slapen ??!
 
Zoek je misschien even een bocht waar je kan oefenen, met marge, of ga eens een dagje circuit rijden, dan gaat alles vanzelf hoor
feit is wel dat je het niet constant moogt proberen en willen want dan gaat et wel eens fout
met de juiste snelheid, beetje ernaast hangen fietsje iets duwen lukt het zeker wel eens
 
Zoek een industrie gebied met schone, overzichtelijke bochten.
Tijdens het rijden: 1 bil naast je zitje, niet als een aap ernaast. Tegen je tank, naar voren, leunen. Zorg dus voor druk op je voorwiel. Knie naar buiten en de bocht door blijven kijken.
En dit alles met warme banden
 
het kan wel hoor, deze foto is met de 650N van mijn VFRiendin.

VFR_kneedown_11.jpg


Je moet gewoon een mooie bocht pakken en dan de goede KD houding aannemen en dan elke keer wat harder er door heen, zo krijg je beetje bij beetje t gevoel en ga je niet ineens over een grens.
Langsaam opbouwen dus en !!!! niet over je gevoelsgrens gaan, het is geen must om een KD te maken!
succes en veel plezier

PS had t steppie ook aan de grond bij de SV, is jou dat al gelukt?

VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
die denkbeeldige grens is vaak de grens van de laatste 5 cm.
jemoet er ff 1 keer doorheen en dan voel je hem schrapen.
en idd
oefenen, met 50, iets harder is makklijker, anders valt ie in de bocht ipv
dat je erdoor heenglijd
 
PS had t steppie ook aan de grond bij de SV, is jou dat al gelukt?
Ehm... nee... ik heb het steppie nog niet geraakt. Had het gevoel dat mijn voorwiel er dan vandoor zou gaan. Maar ik ben langzaam aan het opbouwen.

Ik zoek nog een mooi plekkie voor deze oefeningetjes - woon in Westervoort. Iemand ideetjes voor plekjes in de buurt ?

En thanks voor de mooie pic ! 8-)
 
Zoek een industrie gebied met schone, overzichtelijke bochten.
Tijdens het rijden: 1 bil naast je zitje, niet als een aap ernaast. Tegen je tank, naar voren, leunen. Zorg dus voor druk op je voorwiel. Knie naar buiten en de bocht door blijven kijken.
En dit alles met warme banden

Thanks, ik zal eens kijken of ik die druk op het voorwiel kan opvoeren ;)
 
die denkbeeldige grens is vaak de grens van de laatste 5 cm.
jemoet er ff 1 keer doorheen en dan voel je hem schrapen.

Ja, die denkbeeldige grens helpt mijn peuken er snel doorheen. Nog nooit zo vaak gestopt voor een peuk als nu })

Moet gewoon kappen met roken, want dit is gewoon kostbare oefentijd, hehhe...
 
Bandenspanning.... 2.2 voor en 2.5 achter....
Ander rubber... ik zou zeggen: PILOT POWER RULES!!

full


En verder... niet denken maar doen!!

*D
 
:Z Hoe hebben al die mensen het voor de MPP kunnen doen.....

Net als ik met MEZ3racing, BT010, SuperCorsa, PilotSport.. en Road. Oh... en niet te vergeten Sportmax.

Maar ik moet zeggen dat er géén fijnere straatband is dan de Michelin PilotPower... of je moet de PPR nemen.

:Z

Slaap lekker!
 
Met mijn vorige SV had ik weleens de steppies aan de grond, maar een knietje lukt mij ook nog niet echt. Als ik ga verzitten dan voelt het ineens niet vertrouwd aan en gaat die bocht niet lekker, waarschijnlijk vaker doen, maar lukt nog niet. Van mijn nieuwe SV kan ik de steppies nog niet aan de grond krijgen, maar ik heb geen schaamranden meer.
1 juni ga ik naar Assen wie weet O-) gaat het daar wel lukken.
 
Net als ik met MEZ3racing, BT010, SuperCorsa, PilotSport.. en Road. Oh... en niet te vergeten Sportmax.

Maar ik moet zeggen dat er géén fijnere straatband is dan de Michelin PilotPower... of je moet de PPR nemen.

:Z

Slaap lekker!
in de jaren '70 hadden ze deze banden volgens mij nog niet hoor. Ik kan het natuurlijk mis hebben O-)
 
Ik moet zeggen... gewicht naar voren in de bocht geeft me inderdaad een beter gevoel. Vandaag even uit Arnhem A12, dan A30 richting Barneveld. Hier en daar op- en afritten gepakt. Heb het gevoel dat ik nu inderdaad al iets dieper lig. Nog geen steppie aan de grond, maar hopelijk komt dat snel ;)

Kanniewachtuh *D
 
Net als ik met MEZ3racing, BT010, SuperCorsa, PilotSport.. en Road. Oh... en niet te vergeten Sportmax.

Maar ik moet zeggen dat er géén fijnere straatband is dan de Michelin PilotPower... of je moet de PPR nemen.

:Z

Slaap lekker!
Jij begint over "ander rubber" te praten. Van mij mag 'ie gewoon op die BT's blijven rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan