Soes SV650(S) en knietje aan de grond

Als je weinig vertrouwen hebt in de voorkant van je SV kan dat heel goed komen door de zachte voorvering. Mijn SV stond op Hyperpro voor & achter en een knietje én de voetsteun aan de grond was geen probleem, ondanks dat ik de voetsteunen een stuk hoger had gezet d.m.v. Height Adjusters :)
 
Nou mannen,

Ik heb vandaag een heel rustig stukje industrieterrein opgezocht in Duiven, langs de A12. Mooi asfalt, goed overzichtelijk en een paar mooie haakse bochten zonder putdeksels.
Ik ben sinds vanmiddag mijn schaamrandjes op de achterband kwijt ! Yesss !

Het is zo cool om te voelen dat die fiets zich in dat asfalt vreet, zelfs als je zo plat ligt... ik gaf op een gegeven moment iets meer gas in de bocht, achterwiel maakt een slippertje, maar zonder problemen die bocht door. Gaaf !

Morgen (als het droog is, nu regent het) weer verder. Kijken of ik ergens komende week die puntgave slijtboutjes kan afschaven *D

Naar voren hangen in de bocht maakt echt een wereld van verschil - mijn voorwiel is toch een stuk betrouwbaarder dan ik dacht. En mooiste van alles: ik ben door die mentale grens van 45 graden heen...

Ik hou jullie op de hoogte !

:}
 
niet persee tegen de topic aanmaker gericht,maar er zijn mensen die zeggen,ja kijk hoe schuin ik ga,mijn knie aan de grond,ja dan zi eje een foto,knie aan de grond,men hangt er helemaal naast,ik doe alleen aan stepjes ana de grond,wel jamme rik hou die stomme schaamranden :P
 
niet persee tegen de topic aanmaker gericht,maar er zijn mensen die zeggen,ja kijk hoe schuin ik ga,mijn knie aan de grond,ja dan zi eje een foto,knie aan de grond,men hangt er helemaal naast,ik doe alleen aan stepjes ana de grond,wel jamme rik hou die stomme schaamranden :P


Ik voel me ook niet aangesproken hoor, maar ik rij nu twee jaar op die fiets, en het is een wereldervaring (in ieder geval voor mij) om te ontdekken dat je iets kan uitvreten wat volgens mijn gevoel eerder natuurkundig onmogelijk was.

:]
 
over die schaamrand,op mijn voorwiel neit en achterwiel wel,maar mijn stepjes gaan al aan de grond....dus die rand kan er nog neit af...

B|
 
Knee-down met SV'tje gaat vrij makkelijk :P
(wat je hoort schrapen is het titanium in mn knee-slider, zou ook goed m'n steppie kunnen zijn)
Filmpje beekbergen (7MB)
(klik onderaan op Free en scroll daarna weer naar beneden en daar staat hoelang je nog moet wachten voordat je kan downloaden (70 sec.))
 
[stookmodus]
Nu de voorband nog dus :P
[/stookmodus]

;)

Op m'n BMW K1100LT (grootste fout van m'n leven) had ik voor geen schaamranden, en achter 2 mm }) (met BT-45's eronder). Nu met m'm SV650N K4 met D220's heb ik voor een schaamrand van 1mm en achter ca. 5mm. Overigens nog steeds geen steppies aan de grond gereden en ook geen knietje aan de grond gehad.

Maar goed, neemt niet weg dat je zelfs met de D220's (ondanks gebrek aan vertrouwen) supersports in bochten bij kan houden en zelfs vaak naar toe kan rijden in bochten :9 })

Knietje en steppies komen vanzelf wel een keertje (hetzij met de D220's of met de MPP's die erop gaan als de D220's op zijn). Het is voor mij iig geen doel opzich. Gewoon gruwelijk hard door bochten jagen is gewoon opzich leuk... :]
 
Op m'n BMW K1100LT (grootste fout van m'n leven) had ik voor geen schaamranden, en achter 2 mm }) (met BT-45's eronder). Nu met m'm SV650N K4 met D220's heb ik voor een schaamrand van 1mm en achter ca. 5mm. Overigens nog steeds geen steppies aan de grond gereden en ook geen knietje aan de grond gehad.

Maar goed, neemt niet weg dat je zelfs met de D220's (ondanks gebrek aan vertrouwen) supersports in bochten bij kan houden en zelfs vaak naar toe kan rijden in bochten :9 })

Knietje en steppies komen vanzelf wel een keertje (hetzij met de D220's of met de MPP's die erop gaan als de D220's op zijn). Het is voor mij iig geen doel opzich. Gewoon gruwelijk hard door bochten jagen is gewoon opzich leuk... :]
Ik heb bij mijn SV650N 2K3 ook nog geen steppie aan de grond gehad (wel af en toe de zijkant van de laars), maar toch haast geen schaamrand meer. Ik dacht toch dat de steppies bij de N lager zaten dan bij de S?
 
ik heb zelf een 2000 SV650S.
knie krijg ik redelijk makkelijk aan de grond(weet niet of ik een aap imiteer ;) )
vorige zomer een half steppie verkloot toen me slijt boutjes opwaren })
heb nu een maxxis band achter(nooit geslippert ;) )
en voor een bt010 maar dat wordt ook een maxxis
 
Knee-down met SV'tje gaat vrij makkelijk :P
(wat je hoort schrapen is het titanium in mn knee-slider, zou ook goed m'n steppie kunnen zijn)
(Afbeelding) Filmpje beekbergen (7MB)
(klik onderaan op Free en scroll daarna weer naar beneden en daar staat hoelang je nog moet wachten voordat je kan downloaden (70 sec.))

Mijn dank voor je filmpje!
Nu kan ik al helemaal niet meer wachten... :)
 
Het is mij ook gelukt met de standaard metzlers MEZ 4
ca. 100km/h op het klaverblad bij Gorinchem is een beetje het punt van net wel of net niet.

Bij 100+ gaat ook het stepje aan de grond. Bijkomend nadeel. De onderkuip ook!!!!!
Aan de rechter zijde heb ik dus een kras tot op het witte kunststof
 
Ik heb nog nooit een knietje aan de grond gehad... ik heb ook geen sliders trouwens. Wel een paar keer met mijn stepje het asfalt aangetikt. Op de voorband rij ik tot de rand van de band (BT020) maar op de achterband nog lang niet (Diablo).

Ik vind mijn motor in een bocht ook instabiel aanvoelen aan de voorkant. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn voorwiel misschien gericht moet worden, dit is al 2 keer gebeurd ivm een schade van de vorige eigenaar en ik heb het gevoel dat er nu weer een slagje in zit. Ook is de voorband aardig versleten en gecupt.

Binnenkort een nieuwe Diablo voorop en een maandje later ook de achterband zal wel helpen denk ik ;) Anders maar eens progressieve veren aanschaffen.


p.s. je hebt ook een gele uit 2000? die zijn sneller dus het zal binnenkort wel lukken :P

SuzukiPNYmiddel.jpg



Op deze foto had ik trouwens nog BT020 achter.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan