Rubbere Ronnie
MF veteraan
Ik ben van plan om komende jaar te starten met de bouw van een zelfbouw fiets en nu spoken 3 verschillende modellen door mijn hoofd.
Een trike, een softail en een hardtail.
Als "donormotor" heb ik een Yamaha Wildstar dus met zijn 1600cc word dat een dikke fiets.
Nu is eigenlijk de trike waar ik eerst mijn voorkeur voor had min of meer toch afgevallen.
Dit met de altijd lastige achterkant, welke ook heel moeilijk heel mooi te krijgen is.
Dus dan word het toch een hardtail of softtail.
Nadeel van de hardtail is dat ik redelijk vaak lees dat het voor geen meter rijd omdat er natuurlijk geen vering in zit. Voordeel is dat het makkelijker te bouwen is en het er naar mijn mening mooier uitziet(vooral met de combinatie van een 280 achterband)
Helaas heb ik dus geen ervaring op een hardtail dus ben bang dat ik na het bouwen deze fiets heel snel zat ben.
Softtail is dus precies het omgekeerde, rijd lekkerder door de vering maar moeilijker te maken en duurder doordat je meer onderdelen ndig hebt.
En dan uiteindelijk toch iets minder mooie lijnen in het frame.
Dus mijn vraag naar jullie, wat zouden jullie doen als je voor deze keus staat??
ps ik rij maar een paar duizend kilometer per jaar(nooit boven de 5000 gezeten in een jaar)
Een trike, een softail en een hardtail.
Als "donormotor" heb ik een Yamaha Wildstar dus met zijn 1600cc word dat een dikke fiets.
Nu is eigenlijk de trike waar ik eerst mijn voorkeur voor had min of meer toch afgevallen.
Dit met de altijd lastige achterkant, welke ook heel moeilijk heel mooi te krijgen is.
Dus dan word het toch een hardtail of softtail.
Nadeel van de hardtail is dat ik redelijk vaak lees dat het voor geen meter rijd omdat er natuurlijk geen vering in zit. Voordeel is dat het makkelijker te bouwen is en het er naar mijn mening mooier uitziet(vooral met de combinatie van een 280 achterband)
Helaas heb ik dus geen ervaring op een hardtail dus ben bang dat ik na het bouwen deze fiets heel snel zat ben.
Softtail is dus precies het omgekeerde, rijd lekkerder door de vering maar moeilijker te maken en duurder doordat je meer onderdelen ndig hebt.
En dan uiteindelijk toch iets minder mooie lijnen in het frame.
Dus mijn vraag naar jullie, wat zouden jullie doen als je voor deze keus staat??
ps ik rij maar een paar duizend kilometer per jaar(nooit boven de 5000 gezeten in een jaar)