software update Aprilia Shiver

knien

Rookie
26 mei 2016
6
0
olst
Heren,

Ik ben nieuw met het gebruik van forums, dacht het altijd wel af te kunnen zonder. Doe het meeste zelf, echter nu liet mijn Shiver me in de steek (liep beroerd) aprilia dealer zegt ff een software update....... €...oeps.
Wat mag dit kosten?
 
Nee, dat niet. Die geloof ik wel. Wat kost de update zelf? De software? Wat vragen ze of kunnen ze vragen om er nieuwe software op te knallen.
 
Ik bedoel: alleen uurtarief..
Waarom vraag je de dealer niet gewoon wat het kost?
 
Die heeft mijn fiets er al staan, ben alleen benieuwd wat ik zaterdag moet af tikken. Wat een beetje doorgaans de bedragen zijn, voor zo'n update.

Is dat 50,- 100,- of misschien wel 150,-
 
Hmmm motor aankoppelen aan pc ... Max 5 minuten. Daarna updaten, waar de monteur niet bij hoeft te staan minuutje of 20. Daarna afkoppelen weer max 5 minuten.

Dus 10 minuten werk a 65 € per uur .. Denk een tientje, maar voor klantenbinding zou het zo maar gratis kunnen zijn ...
 
Dank je wel Dencoupe,

Ik laat het jullie morgen eind van de dag weten, als ik dan nog vrolijk ben 😕
 
Ik mag hopen dat het gratis was. Die updates zijn nodig omdat Aprilia zelf heeft lopen kutten.

Heb zelf ook een Shiver gehad en de eerste jaren was er een hoop gedoe mee. Ik had verwacht dat die problemen inmiddels wel opgelost zouden zijn.

zie ook dit topic: Shiver, Aprilia più bella, deel 4
 
Laatst bewerkt:
Geen bericht gister eind van de dag. Zal dus flink zijn tegengevallen. :+
Net als Grandia, ben ik ook van mening dat dit gratis hoort te zijn en dat de fabrikant/importeur de dealer mag betalen voor het gedane werk.
 
Heb gisteren heerlijk gereden, helaas wel met de rekening in mijn achterhoofd😣 264,-
Gelukkig is dit incl 2 nieuw bougies. Nu ik dan toch geld aan het uitgeven ben jongens, wie weet nog een leuke set eind-dempers voor de shiver?
 
Heb gisteren heerlijk gereden, helaas wel met de rekening in mijn achterhoofd😣 264,-