Sokken?!

Joris85

Die hard MF'er
8 dec 2006
432
0
dichtbij Amsterdam
Ik rij nu inmiddels een paar maandjes motor, en heb al mijn kleding prima afgestemd hierop. Ik heb alleen nog steeds last van de welbekende zweetpootjes in mijn laarzen.
Ik had laatst al sportsokken (hardloopsokken) aangetrokken, maar ook dit werkt niet echt. Zeker met dit warmere weer niet. (doelt niet op regenbuien van laatste dagen :X )

Ik zie wel bij diverse winkels van die motorsokken die lijken op een soort ski sokken, maar die lijken met imho nog warmer en dikker dan de sokken die ik normaal gebruik.

dus mijn vraag aan jullie: Hoe lossen jullie dit op? (niet?? }) )

ps. Heb de zoekfunctie al gebruikt maar wordt daar niet echt veel wijzer van..
 
Wat voor laarzen heb je? Meestal ligt het daaraan; als het materiaal onvoldoende ademt kun je alle soorten sokken aantrekken die je kunt bedenken, maar blijf je zweetvoeten houden.
 
Je moet ook motorlaarzen nemen hè... geen bontlaarzen... :+

Ff serieus, zal wel aan het materiaal van je laarzen liggen. Ik heb een paar Sidi's (vertigo tepor) en alleen last als het warm is zeg maar zomer (dus 20+) en een paar Oxtars (Infinity) die zijn ook wel warm zijn... Maar niet echt zweten, ook pas boven de 25 graden. Maar volgens mij is dan alles zeiknat van het zweet...

Iig zitten sportsokken wel het prettigst. Bij mij iig. Dat zal ook wel per persoon verschillend zijn..
Misschien dat badslippers minder warm zijn, alleen dan die sokken, dat ziet er weer niet uit. Het oog wil immers ook wat... :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook altijd last van zweetvoeten, ik draag daarom hele dunne katoenen sokken. Dan heb ik er minder last van.
 
De temp is naar, maar de lucht die eruit komt als je ze uittrekt vind ik net even een stapje erger ;) haha! Daarom hoopte ik dat er iemand met een oplossing zou komen wat sokken betreft, scheelt iig weer een beetje :)
 
uhm Forma street. Vrij simpele laarzen.. Wel helemaal leer, misschien zit t probleem m in de drytex?? Weet niet of dat ademend is?
Nou, da's toevallig, want die had ik ook voordat ik mijn huidige laarzen kocht... Nooit overmatig last van zweetvoeten in gehad (althans, niet meer dan normaal :P). Badstof sokken werken voor mij in ieder geval het best. Vooral speciale wandelsokken, die zijn min of meer voorgevormd en blijven daardoor goed op hun plek zitten.
 
kijk ff naar spullen waar coolmax in verwerkt zit....ik weet verder niet hoe het werkt, alleen dat het werkt!
 
Ik denk dat als je laarzen hebben die goed ventileren (ademen) dat je er al bent.
Ik heb zelf SMX-4 van Alpinestars, en dat gaat tot dusver prima :Y
 
Ik heb een paar "motor-sokken" gekregen bij de aanschaf van mijn laarzen. Ik vind (om eerlijk te zijn) 30 euro voor een paar sokken behoooooorlijk veel geld, máár ze zitten wel heerlijk (en geen last van zweetvoeten)..... Ik draag eigenlijk het liefst deze als ik ga rijden:
full
 
Haal uit een adventurestore zoals Beversport een paar van die 'de paden op de lanen in' wandelsokken. Merk is Bridgedale. Ze zijn vrij dik, maar ademen goed en (hoe gek het ook klinkt) ze zijn niet te warm. Kosten iets van € 17.- (dacht ik). Nog steeds vrij prijzig, maar heel erg goed, en niet zo belachelijk duur als die zgn 'speciale' motorsokken.
Ik heb twee paar die ik in vakanties om en om draag. Ene paar uitwassen en drogen, andere paar dragen. Je kunt ze gerust twee dagen achter elkaar dragen; er komt geen luchtje vanaf.

:]
 
Neem hier maar eens een kijkje. X-SOCKS® - Hightech for your Feet
Had voorheen 't zelfde probleem, eerst met de bekende witte sportsokken geprobeerd, en ook daarmee geheel natte voeten...

Voor mijn vakantie vorig jaar op advies van een bekende runnersworld winkel een paar van de voornoemde sokken aangeschaft (de trekking-light) voor in de wandelschoenen. Tijdens de vakantie, in tropisch gebied, een perfecte sok gebleken, dus daarna deze ook in de motorlaars aangetrokken. Gebruik dit type nu voor het 2e seizoen, en 't werkt gewoon erg goed. Geen natte (zweet)voeten meer, geen blaren, geen koude voeten, maar ook geen over-verhitte voeten.
Volgens de internetsite zijn er 60 verschillende typen, waaronder ook speciale motor sokken. Prijs van de trekking-light is €14,95 per paar, met een garantie van 2 jaar.
 
hoe dikker de sokken, hoe meer zweet ze kunnen opnemen toch :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb laarzen van Spidi (XPD X-Master). Waterdicht en toch heel goed ademend. Maar op zich wel prijzig (€ 200,-).

Hiervoor met kisten en goedkope laarzen gereden, en het verschil is aanzienlijk (en het ook echt wel waard)! Geen zwetende voeten meer :) Wellicht is de oplossing simpelweg betere laarzen aan te schaffen :)
 
Tsja...Politiek worden ze nog al eens in discrediet gebracht (en dan voornamelijk door de dragers er van(waar ik me dan ook volledig van wil distantiëren)) maar die simpele grijze wollen (werk)sokken van de boerenbond zijn perfect. Totaal geen last van zweetvoeten ook al draag je ander schoeisel dan de klompen waar ze eigenlijk in thuis horen :P
 
Bij de lidl of de aldi hebben ze nu of binnen kort sportsokken met coolmax in de aanbieding. Dit is een thermosok die juist is gemaak top koelen ivp warmhouden.
 
- 2 gaatjes boren in de punt van je laars..................................
- Mini airco in je laars bouwen...................................................
- Zoals Fred Kroket al zei: Teenslippers.....................................
- ... of sandalen..........................................................................

Kortom, een post waar je niets mee kunt, verveling denk ik, zo vroeg al, pffffff, wat een dag zal dat worden.

Succes ermee ;)
 
Falke light hiking wandelsokken. Heerlijke sokken, worden nooit nat van het zweet en zitten dus prettig, ook na een hele dag rijden. Ik zweer erbij, en ook bij de bridgedales die eerder genoemd zijn.
 
Bij de lidl of de aldi hebben ze nu of binnen kort sportsokken met coolmax in de aanbieding. Dit is een thermosok die juist is gemaak top koelen ivp warmhouden.

Dat is bij de Aldi en dat is sinds gisteren. :+ Ik vind zelf die coolmax sokken niet echt prettig in mijn laars (A-stars SMS). Ik heb altijd skisokken aan. Zelfs in de zomer! Echt waar. Die sokken ademen goed en voeren zweet prima af. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan