solex komt terug

De Highlander

MF veteraan
5 sep 2001
2.460
1
Utrecht
De Solex komt terug

Uitgegeven: 10 mei 2005 11:32

EINDHOVEN - De 'Solex ' komt terug, al moeten Nederlanders een jaartje wachten op de nog immer populaire fiets met motor. Volgende maand rollen de eerste exemplaren van de band bij de Franse producent Mopex. Solex mag het om juridische redenen niet heten, maar de Black'n Roll heeft alle kenmerken van de historisch tweewieler. Menig liefhebber kan zijn hart ophalen.

Zwart, het motorblok onder het stuur en de ietwat brede banden. De Solex was de hit van de jaren vijftig en zestig. Het ding rijdt ongeveer 35 kilometer per uur. Voor Nederland schuilt daarin het probleem. Want met die snelheid gaat de Black'n Roll te hard voor het fietspad, terwijl op de weg weer een helm nodig is.




Voor menig Solex-fan is het niet dragen van de helm juist het grote voordeel boven de brommer. De Fransen zijn daarom druk bezig toestemming te krijgen voor een Nederlandse variant van de Black'n Roll die wel op het fietspad mag. De Eindhovense broers Van Gestel, die de nieuwe Solex importeren, verwachten dat de zaak in het voorjaar van 2006 is geregeld.

http://www.nu.nl/news/524003/37/De_Solex_komt_terug.html
 
Hoort dit topic niet thuis in 25 kW?

Solex was overigens m'n eerste liefde; heb 't er nog een tijdje mee gedaan.
 
Ik probeerde een andere category te zoeken.
Brikken en klassiekers was mijn eerste optie. Maar hij wordt nieuw uitgebracht, dus dat ging niet.
Dus dan maar algemeen. Want elke ouwe lul die hier op het forum zit is toch een beetje verliefd op de solex.
 
Ik probeerde een andere category te zoeken.
Brikken en klassiekers was mijn eerste optie. Maar hij wordt nieuw uitgebracht, dus dat ging niet.
Dus dan maar algemeen. Want elke ouwe lul die hier op het forum zit is toch een beetje verliefd op de solex.

:} :+ :}

En zo is 't; oude liefde roest niet!

Is toch één van de weinige tweewielers met voorwielaandrijving!

<edit>

En achterwiel, middels de trappers.
Heeft Yamaha nu ook niet zoiets? (zonder die trappers dan weliswaar)
 
Laatst bewerkt:
en dat voor maar 799 euri, lees ik net. leverbaar in diverse kleuren, dus ook oldskool zwart. het wordt werkelijk steeds mooier op de weg :]
 
Solex heeft zijn rentree jaren terug al gemaakt. Die kwamen uit het oostblok ofzo. Nix nieuws dit.
 
oude mensen rijden op hun oude solex ;)

ghehehe. dat kunnen we helemaal niet, want we hebben die oude solex al lang voordat jij geboren werd met de ijzerzaag zo bruut gechopt dat-ie eraan bezweken is })

op een dag weet je het: je wilt een solex met zijspan
 
Terug
Bovenaan Onderaan