Sommige mensen "haten" motor rijders...

Maar dit begint erg op een soort van "politieverhoor" te lijken, jullie zouden eens wat meer voor jullie medemotorrijders op "moeten" komen...
dat is net wat we doen. het is in het belang van alle motorrijders dat automobiloten niet onnodige een hekel krijgen aan al die aso-motorrijders. daarom komen we voor ons medemotorrijders op door onder ons elkaar aan te spreken op ongewenst gedrag.
 
Merk dat er door Orpheus, Kofferrek en consorten weer eens ouderwets naast het onderwerp geluld wordt en er vele aannames gemaakt worden...ben het best eens met het standpunt dat ff slikken en weer doorgaan het beste was, maar door de manier hoe t gebracht wordt door Muggezifter, Tekstverkrachter & co heb ik de neiging er compleet tegen in te gaan... :r

TS geeft duidelijk aan dat nog voordat er uberhaupt sprake was van het aanspreken van de koekblikker deze al probeerde de motor van de weg te drukken als scheldend en gebarend. Koekblikker is zwaar fout dus. Feit dat de motor er links langs wilde omdat er rechts van de auto geen ruimte was zou volgens jullie een fout van TS zijn? :? Sorry, maar als ik in een file vaststa ga ik er gewoon langs een andere kant omheen en verwacht dan niet dat koekblikkers me van de weg gaan drukken. Vind het nog netjes dat TS de koekblikker een kans geeft aan de kant te gaan door een signaal te geven...

En blijft grappig om te zien hoe iedereen dat gelijk vertaald 'al knipperend agressief rijgedrag vertonen'....

Ben het helemaal eens met TS dat de tendens op MF is om standaard partij voor de koekblikker te kiezen...motorrijders zijn een kwetsbare groep en het kan dus geen kwaad om voor elkaar op te komen. Als ik voor me een auto een motor zie snijden, krijgt ie van mij ook ff een langdurige vieze blik (nee, spreek m niet aan). Zelfs de overheid heeft dat door, kijk maar naar de beschermde status van voetgangers.

@TS: Wat een gigantische eikel, maar idd, negeren en doorgaan is de beste optie...zeker gezien je kwetsbaarheid. Maar je hebt sowieso geduld laten zien want als je echt had gewild had je makkelijk t conflict kunnen opzoeken... 8-)
 
TS geeft duidelijk aan dat nog voordat er uberhaupt sprake was van het aanspreken van de koekblikker deze al probeerde de motor van de weg te drukken als scheldend en gebarend. Koekblikker is zwaar fout dus.

Volgens mij heb je de openingspost toch niet helemaal goed gelezen. Hoewel het hier al eerder vermeld is waag ik mij er toch nog een keer aan. De letterlijke tekst van TS:

"Ik zag hem al in de verte rijden in zijn grijze volkswagen passat uit 2003, een TDI 74kw met kenteken 17-LH-RK. Hij reed zo ver mogelijk naar rechts op de meest linker rijbaan.
Ik gaf al een signaal met mijn groot licht, maar daar werd geen gehoor aan gegeven, omdat hij zo ver naar rechts reed, ging ik links van hem rijden om hem even aan te kunnen spreken op zijn gedrag..."

Waarmee TS dus aangeeft dat hij zich in dit geval (let wel, dit geval; ik zou geenszins uitspraken durven doen over zijn algemene rijstijl) al irriteerde aan de plaats op de weg van de betreffende vierwieler voordat hij uberhaupt ter hoogte was van het betreffende voertuig ("in de verte"). Ten gevolge van zijn irritatie (neem ik aan; nogmaals: geen idee of dat zijn gebruikelijke strategie is) gaf hij groot licht; hetgeen in deze situatie nooit opgevat zal (kunnen) worden als een daad van vriendelijkheid. Dit was dus nog voordat de motorrijder zich ook maar enigszins naast het betreffende automobiel bevond, laat staan dat er toen al sprake was van van de weg drukken.
 
De automobilist doet niets fout, maar hij gedraagt zich als een eikel.
TS is dom bezig als hij ernaast gaat rijden om die kerel op zn gedrag te gaan aanspreken. Als je er niet door kan en je merkt duidelijk dat de automobnlist je er niet langs laat, dan ben je gewoon 100% mongool als je dan probeert de leraar te spelen. Dan vraag je bijna om een klap voor je harses..
 
Laatst bewerkt:
Opvoeden = aanspreken
Negeren = instemmen
Ik ben voor aanspreken, maar dan wel op een manier die past bij de situatie. Je kan je ook wat kwetsbaarder opstellen en vriendelijk vragen of de automobilist zich bewust is van het effect van zijn rijstijl op jouw veiligheid. Maar, in een rijdende file wordt dat wel wat moeilijk.
 
Volgens mij heb je de openingspost toch niet helemaal goed gelezen. Hoewel het hier al eerder vermeld is waag ik mij er toch nog een keer aan. De letterlijke tekst van TS:

"Ik zag hem al in de verte rijden in zijn grijze volkswagen passat uit 2003, een TDI 74kw met kenteken 17-LH-RK. Hij reed zo ver mogelijk naar rechts op de meest linker rijbaan.
Ik gaf al een signaal met mijn groot licht, maar daar werd geen gehoor aan gegeven, omdat hij zo ver naar rechts reed, ging ik links van hem rijden om hem even aan te kunnen spreken op zijn gedrag..."

Waarmee TS dus aangeeft dat hij zich in dit geval (let wel, dit geval; ik zou geenszins uitspraken durven doen over zijn algemene rijstijl) al irriteerde aan de plaats op de weg van de betreffende vierwieler voordat hij uberhaupt ter hoogte was van het betreffende voertuig ("in de verte"). Ten gevolge van zijn irritatie (neem ik aan; nogmaals: geen idee of dat zijn gebruikelijke strategie is) gaf hij groot licht; hetgeen in deze situatie nooit opgevat zal (kunnen) worden als een daad van vriendelijkheid. Dit was dus nog voordat de motorrijder zich ook maar enigszins naast het betreffende automobiel bevond, laat staan dat er toen al sprake was van van de weg drukken.

Als we dan toch gaan quoten:
"ging ik links van hem rijden om hem even aan te kunnen spreken op zijn gedrag, maar voordat ik volledig naast zijn raam reed, deed hij al zijn raampje open en shold mij de huid vol... en probeerde mij van de weg te drukken,"

dus volgens mij wel goed gelezen.... :z
 
Als we dan toch gaan quoten:
"ging ik links van hem rijden om hem even aan te kunnen spreken op zijn gedrag, maar voordat ik volledig naast zijn raam reed, deed hij al zijn raampje open en shold mij de huid vol... en probeerde mij van de weg te drukken,"

dus volgens mij wel goed gelezen.... :z

Dat was dus daarna . Goed gelezen inderdaad; maar volstrekt niets te maken met je eigen post, waarin je aangeeft dat de automobilist de motorrijder al voordat er iets gebeurde van de weg probeerde te drukken.

Maar wel goed gequote; dat dan weer wel.
 
Volgens mij heb je de openingspost toch niet helemaal goed gelezen. Hoewel het hier al eerder vermeld is waag ik mij er toch nog een keer aan. De letterlijke tekst van TS:

"Ik zag hem al in de verte rijden in zijn grijze volkswagen passat uit 2003, een TDI 74kw met kenteken 17-LH-RK. Hij reed zo ver mogelijk naar rechts op de meest linker rijbaan.
Ik gaf al een signaal met mijn groot licht, maar daar werd geen gehoor aan gegeven, omdat hij zo ver naar rechts reed, ging ik links van hem rijden om hem even aan te kunnen spreken op zijn gedrag..."

Waarmee TS dus aangeeft dat hij zich in dit geval (let wel, dit geval; ik zou geenszins uitspraken durven doen over zijn algemene rijstijl) al irriteerde aan de plaats op de weg van de betreffende vierwieler voordat hij uberhaupt ter hoogte was van het betreffende voertuig ("in de verte"). Ten gevolge van zijn irritatie (neem ik aan; nogmaals: geen idee of dat zijn gebruikelijke strategie is) gaf hij groot licht; hetgeen in deze situatie nooit opgevat zal (kunnen) worden als een daad van vriendelijkheid. Dit was dus nog voordat de motorrijder zich ook maar enigszins naast het betreffende automobiel bevond, laat staan dat er toen al sprake was van van de weg drukken.
:^

@ Crestion: just for the record, ben ik MuggeNzifter, Tekstverkrachter of Co :?
 
Nogmaals een quote uit de openingspost. Ik weet ook wel dat de motorrijder misschien iets te vroeg geseind kan hebben, en dat hij de automobilist wellicht niet had moeten willen aanspreken.... Ik was er niet bij.....

Eigenlijk is dit ook helemaal niet interessant als je verder leest, kijk maar:

...... maar voordat ik volledig naast zijn raam reed, deed hij al zijn raampje open en shold mij de huid vol... en probeerde mij van de weg te drukken, . ondertussen bleef hij maar gebaren maken en schreeuwen en schelden...

Ik begrijp niet hoe mensen hier op dit forum keihard durven beweren dat de automobilist niets fout deed, zijn julie eigenlijk wel motorrijders.....? Hebben jullie eigenlijk wel ooit iets dergelijks meegemaakt... ?

Ik helaas wel, totaal zonder reden had een automobilist het op me voorzien, enig idee hoe dat voelt ?

Hoe fout had ie moeten zijn zodat jullie het niet meer voor hem opnemen ? Had ie moeten gaan schieten, was ie dan echt fout geweest, volgens jullie ?

Ik kan woest worden op types die hun auto als moordwapen gebruiken, dit gedrag moet zwaar worden bestraft. Topic starter heeft hem enorm gespaard door hem alleen in te halen en geen aanklacht in te dienen.
 
Nogmaals een quote uit de openingspost. Ik weet ook wel dat de motorrijder misschien iets te vroeg geseind kan hebben, en dat hij de automobilist wellicht niet had moeten willen aanspreken.... Ik was er niet bij.....

Eigenlijk is dit ook helemaal niet interessant als je verder leest, kijk maar:Ik begrijp niet hoe mensen hier op dit forum keihard durven beweren dat de automobilist niets fout deed, zijn julie eigenlijk wel motorrijders.....? Hebben jullie eigenlijk wel ooit iets dergelijks meegemaakt... ?

Ik helaas wel, totaal zonder reden had een automobilist het op me voorzien, enig idee hoe dat voelt ?

Hoe fout had ie moeten zijn zodat jullie het niet meer voor hem opnemen ? Had ie moeten gaan schieten, was ie dan echt fout geweest, volgens jullie ?

Ik kan woest worden op types die hun auto als moordwapen gebruiken, dit gedrag moet zwaar worden bestraft. Topic starter heeft hem enorm gespaard door hem alleen in te halen en geen aanklacht in te dienen.
:^
 
ik denk ook wel een "motorhater" gespot te hebben. onlangs in de namiddag een
mooi weggetje rijden (elke richting een rijbaan gescheiden door witte lijn)
Toen ik uit een bocht naar links kwam (niks blinde bocht, gewoon velden links en rechts) had ik als tegenligger zo'n porsche boxer of hoe je't ook schrijft.
Niks verkeerd mee ware het niet dat hij toen recht naar mij begon te rijden
:X |( :? |( . gij ging volledig over zijn rijvak en kwam a.h.w. naar mij gereden
(en dat met een gangetje van + 100 ). Ik snapte het volledig niet, had ik niet uitgeweken zat ik gewoonweg kop op kop !!?? ksnap zelfs de reden niet maar
die kon motorrijders blijken niet horen of zien -O- -O-
Gebeurde ook allemaal heel snel, ik was echt woedend heb dan ook nog net met mijn vuist "ietwat" op zijn zijruit geslaan. ik weet het, het is ook niet proper maar die gast/vrouw had een paar vijzen los in haar kop
 
Ik denk niet dat het specifiek motorhaters zijn.
Het is het type mens dat verder lak aan alles heeft en de weg is voor hun. Dat ze dat niet met andere auto(mobilisten) flikken komt alleen omdat ze dan makkelijk schade kunnen krijgen aan hun eigen vehikel.
Een motorrijder duw je gewoon weg.
A-sociaal is een ander goed woord voor dit type mens.
Ik hoop dat er ooit iets komt om je genen te scannen op dergelijkgedrag, dan krijgen dergelijke mensen hun rijbewijs nooit.
 
Ik denk niet dat het specifiek motorhaters zijn.
Het is het type mens dat verder lak aan alles heeft en de weg is voor hun. Dat ze dat niet met andere auto(mobilisten) flikken komt alleen omdat ze dan makkelijk schade kunnen krijgen aan hun eigen vehikel.
Een motorrijder duw je gewoon weg.
A-sociaal is een ander goed woord voor dit type mens.
Ik hoop dat er ooit iets komt om je genen te scannen op dergelijkgedrag, dan krijgen dergelijke mensen hun rijbewijs nooit.


...het gebeurt me meerdere malen per jaar dat ik 'niet gezien' wordt, ...óf...dat er bewust "gehangen" wordt op de linkerbaan,...ik zie die piepels echt wel in hun spiegeltje kijken.....zoals het vorig jaar gebeurde was wel leuk,....kom ik met 135 aanrijden vanaf een flyover ( vanaf Vianen ri. A-12 Gouda) en wil dus later via de linkerbaan de meute inhalen .....zie ik dat er vanaf Utrecht brug achter me dat'r een opvallend getreepte volvo station aankomt....maar die rijdt nog achter een aantal andere auto's....
affijn,....vóór me rijdt er dus één 110 op de linker,......ga ik er rechts naast rijden,.....blikt of verbloost niet!,.....ik er weer achter....( en ik zag die volvo toen achter me komen.. O-) :P ..) ...dus ik er weer rechts naast,...geen reactie...... 8-) de volvo zat er redelijk vlak achter op dat moment,...dus ik kijk ff naar die gasten in die volvo en die geven mij een knik en wuiven met de hand van "ga maar"...dus ik er rechts voorbij....en de volvo volgde ook en ging daarna direct vóór mr. irritantje rijden...
'k zag in m'n spiegels nog hoe deze man zéééér snel richting rechterrijbaan begeleid werd _O-

maaréh....'t wordt wel strak rustig op de weg als "dergelijke" mensen ooit door zoiets gescand zouden kunnen worden......
iederéén heeft wel iets,waarover ze geirriteerd raken....dus iederéén heeft die genen.....
 
Zijn best veel mensen een beetje opgefokt hier.... Moet je niet doen O-)

full




;) ;)
 
Ik begrijp niet hoe mensen hier op dit forum keihard durven beweren dat de automobilist niets fout deed, zijn julie eigenlijk wel motorrijders.....? Hebben jullie eigenlijk wel ooit iets dergelijks meegemaakt... ?

Ik helaas wel, totaal zonder reden had een automobilist het op me voorzien, enig idee hoe dat voelt ?

Hoe fout had ie moeten zijn zodat jullie het niet meer voor hem opnemen ? Had ie moeten gaan schieten, was ie dan echt fout geweest, volgens jullie ?

Toegegeven; ik heb slechts vluchtig nagelezen, maar volgens mij zijn er hier geen reacties te vinden waarin wordt ontkend dat de reactie van de automobilist niet onbehoorlijk en ongeoorloofd (om niet te zeggen gevaarlijk) was? Wel wordt in een aantal posts gereageerd op het feit dat TS zich onterecht volledig onschuldig waant aan de gang van zaken. Maar ik weet dan ook niet zeker op wie je doelt met "jullie".
 
Toegegeven; ik heb slechts vluchtig nagelezen, maar volgens mij zijn er hier geen reacties te vinden waarin wordt ontkend dat de reactie van de automobilist niet onbehoorlijk en ongeoorloofd (om niet te zeggen gevaarlijk) was? Wel wordt in een aantal posts gereageerd op het feit dat TS zich onterecht volledig onschuldig waant aan de gang van zaken. Maar ik weet dan ook niet zeker op wie je doelt met "jullie".

Ik doel met name op "Schoenveter" die meerdere malen letterlijk zegt dat de automobilist niets fout deed.
Een enkeling is het min of meer met hem eens, en aan hen stel ik de vraag of ze wel eens iets dergelijks meegemaakt hebben.

Zoals ik al zei kan het zijn dat TS iets te vroeg geseind heeft, maar niet ten onrechte want de automobilist moet zich ook aan de regels houden en niet met twee wielen op de witte lijn rijden, en zeker niet moedwillig de doorgang blokkeren.

Het gedrag van de automobilist was al fout, en hij beging een misdrijf toen hij de motorrijder naast zich van de weg wilde drukken.
Niets geeft hem het recht om een ander moedwillig in gevaar te brengen, ik vind het ronduit misdadig.
Daarom begrijp ik niet dat Schoenveter het voor de automobilist blijft opnemen, het komt op mij over alsof hij zelf nooit op een motor rijdt, anders zou hij dit nooit beweren....
 
Terug
Bovenaan Onderaan