Sommige mensen "haten" motor rijders...

Delirious

MF'er
27 okt 2005
34
0
.....en vandaag kwam ik er 1 tegen op de A1 richting Amersfoort, bij muiden vlak voor de brug....

Ik zag hem al in de verte rijden in zijn grijze volkswagen passat uit 2003, een TDI 74kw met kenteken 17-LH-RK. Hij reed zo ver mogelijk naar rechts op de meest linker rijbaan.
Ik gaf al een signaal met mijn groot licht, maar daar werd geen gehoor aan gegeven, omdat hij zo ver naar rechts reed, ging ik links van hem rijden om hem even aan te kunnen spreken op zijn gedrag, maar voordat ik volledig naast zijn raam reed, deed hij al zijn raampje open en shold mij de huid vol... en probeerde mij van de weg te drukken, maar al vrij snel zat ik alweer voor hem. Achter mij reed nog een motorrijder die in eerste instantioe dit alles aanschouwde, maar vervolgens zelf aan de beurt kwam... ondertussen bleef hij maar gebaren maken en schreeuwen en schelden...

Uiteindelijk was ook hij voorbij deze mafkees, die in een keer besloot om andere automobilisten te snijden, (toen hij naar de rechter rijbaan reed) haalde ons rechts in, om vervolgens het busje waar wij achter reden af te snijden en ervoor te gaan rijden...

Dit alles gebeurde in enkele seconden.

Hij sloeg af richting de A6, de andere motor rijder en ik groette elkaar nog en hij reed verder richting Amersfoort(de motor rijder)

Ik heb hem (de automobilist) nog gevolgd tot aan Almere buiten in de hoop dat hij daar ergens af moest, maar helaas hij reed door richting Lelystad...
 
Tip van de dag: laat maar gaan ...........heb je zelf meer gemoedsrust en is beter voor je hartslag.....
 
wat een eikel

ik heb zoiets nog nooit mee gemaakt op de motor. ben wel een keer bijna van de weg gereden een het was een 2 baanse weg en er kwam een andere snel weg bij. ik reed op de 3e baan en een man van de tweede kwam op mijn weghelft. ben maar opzij gegaan.
hij had zeker nog nooit gehoord van naar links kijken ofzo.


wel eens op de scooter meegemaakt.

een man haalde me in, en ging voor me hard remmen. elke keer opnieuw. gegevenmoment wou ik hem inhalen maar hij ging ook naar links zo een beetje geslingerd op de weg. op een gegevenmoment moest hij stoppen voor een kruispunt heb ik zijn spiegel erafgetrapt.
Ik reed hard weg en hoorde nog een paar burnende banden achter me ben gelijk gekeerd. heb hem nooit meer gezien

Ik denk dat hij een hekelhad aan tweewielers
_O- :]
 
.....en vandaag kwam ik er 1 tegen op de A1 richting Amersfoort, bij muiden vlak voor de brug....

Ik zag hem al in de verte rijden in zijn grijze volkswagen passat uit 2003, een TDI 74kw met kenteken 17-LH-RK. Hij reed zo ver mogelijk naar rechts op de meest linker rijbaan.
Ik gaf al een signaal met mijn groot licht, maar daar werd geen gehoor aan gegeven, omdat hij zo ver naar rechts reed, ging ik links van hem rijden om hem even aan te kunnen spreken op zijn gedrag, maar voordat ik volledig naast zijn raam reed, deed hij al zijn raampje open en shold mij de huid vol... en probeerde mij van de weg te drukken, maar al vrij snel zat ik alweer voor hem. Achter mij reed nog een motorrijder die in eerste instantioe dit alles aanschouwde, maar vervolgens zelf aan de beurt kwam... ondertussen bleef hij maar gebaren maken en schreeuwen en schelden...

Uiteindelijk was ook hij voorbij deze mafkees, die in een keer besloot om andere automobilisten te snijden, (toen hij naar de rechter rijbaan reed) haalde ons rechts in, om vervolgens het busje waar wij achter reden af te snijden en ervoor te gaan rijden...

Dit alles gebeurde in enkele seconden.

Hij sloeg af richting de A6, de andere motor rijder en ik groette elkaar nog en hij reed verder richting Amersfoort(de motor rijder)

Ik heb hem (de automobilist) nog gevolgd tot aan Almere buiten in de hoop dat hij daar ergens af moest, maar helaas hij reed door richting Lelystad...


Je bent geen politie-agent, dus ga die kerel ook niet aanspreken op z'n gedrag. Verwacht je dan dat ie zegt: "owwwh sorry meneer, ik zal de volgende keer ff aan de kant gaan" Het was volgens mij al duidelijk dat 'ie niet vriendelijk aan de kant zou gaan, dus hem dan aanspreken op dat gedrag lokt alleen maar ergere dingen uit...
 
jij maakt er een gewoonte van om als je een auto nadert die je iets te veel in de weg staat meteen je grootlicht open te gooien? en je vindt het ook de gewoonste zaak ter wereld om meteen verhaal te gaan halen bij een bestuurder die nou eens niet spontaan aan de kant vliegt?


dan kan je idd wel eens iemand tegenkomen die het helemaal gehad heeft met die motorrijders die denken dat alles maar voor ze moet wijken. (en vergeet ook niet dat veel mensen oprecht denken dat tussen de file rijden verboden is en slechts wordt gedoogd)
 
als ie niet te groot was, had ik ide kerel flink nagekeken, alleen jammer dat je geen knuppel mee kunt nemen op de motor, in mn koekblik wel :P
 
jij maakt er een gewoonte van om als je een auto nadert die je iets te veel in de weg staat meteen je grootlicht open te gooien? en je vindt het ook de gewoonste zaak ter wereld om meteen verhaal te gaan halen bij een bestuurder die nou eens niet spontaan aan de kant vliegt?


dan kan je idd wel eens iemand tegenkomen die het helemaal gehad heeft met die motorrijders die denken dat alles maar voor ze moet wijken. (en vergeet ook niet dat veel mensen oprecht denken dat tussen de file rijden verboden is en slechts wordt gedoogd)


Hehe, 100% mee eens!
 
jij maakt er een gewoonte van om als je een auto nadert die je iets te veel in de weg staat meteen je grootlicht open te gooien? en je vindt het ook de gewoonste zaak ter wereld om meteen verhaal te gaan halen bij een bestuurder die nou eens niet spontaan aan de kant vliegt?


dan kan je idd wel eens iemand tegenkomen die het helemaal gehad heeft met die motorrijders die denken dat alles maar voor ze moet wijken. (en vergeet ook niet dat veel mensen oprecht denken dat tussen de file rijden verboden is en slechts wordt gedoogd)

:^

Gewoon ff rustig wachten. D'r valt altijd wel ergens een gaatje...
 
jij maakt er een gewoonte van om als je een auto nadert die je iets te veel in de weg staat meteen je grootlicht open te gooien? en je vindt het ook de gewoonste zaak ter wereld om meteen verhaal te gaan halen bij een bestuurder die nou eens niet spontaan aan de kant vliegt?


dan kan je idd wel eens iemand tegenkomen die het helemaal gehad heeft met die motorrijders die denken dat alles maar voor ze moet wijken. (en vergeet ook niet dat veel mensen oprecht denken dat tussen de file rijden verboden is en slechts wordt gedoogd)

^: shit andersom :^

Vandaag ben ik voor het eerst finaal de file uit gedrukt. Een auto die (met richtingaanwijzer) van de linkerbaan naar de rechterbaan zwenkt op een paar meter dat ik hem genaderd was. Ik kon alleen nog maar met hem mee zwieren tot op de vluchtstrook. Met een mooie zwier rijdt ik weer voor hem langs en vervolg mijn weg tussen de file.
ik ga er van uit dat dit geen opzet was en dat voelt een stuk beter dan te denken dat het wel opzet was. Hij rijdt nog met beide buitenspiegels en ik heb minder stress.

Relax toch eens een keer. Motorrijden moet leuk blijven. ;)
 
Leven en laten leven. :W


Volgens mij had die :r blikker last van accuut zuurstoftekort, dusss:
100106.jpg
 
Je bent geen politie-agent, dus ga die kerel ook niet aanspreken op z'n gedrag. Verwacht je dan dat ie zegt: "owwwh sorry meneer, ik zal de volgende keer ff aan de kant gaan" Het was volgens mij al duidelijk dat 'ie niet vriendelijk aan de kant zou gaan, dus hem dan aanspreken op dat gedrag lokt alleen maar ergere dingen uit...

Waarom niet ? Moet ik dan alles maar slikken ? Den je echt dat politie hier wel iets tegen doet ?

Meermalen heb ik medeweggebruikers aangesproken op hun gedrag, en ik heb al meermalen een welgemeend "sorry" gehoord van mensen die het niet kwaad bedoelden.
In plaats van dat ik inwendig kook van woede om weer zo'n stomme koekblikactie ben ik dan de frustraties meteen kwijt, waar ze horen......
Alleen als je niets zegt weet je zeker dat de automobilist er niet van leert.
 
Was het uberhaubt file? Dat staat niet eens in je verhaal... :X En dan nog... wat is nou "zijn gedrag", dat ie uiterst rechts rijdt op zijn rijstrook? Poeh poeh. :z
 
Je bent geen politie-agent, dus ga die kerel ook niet aanspreken op z'n gedrag. Verwacht je dan dat ie zegt: "owwwh sorry meneer, ik zal de volgende keer ff aan de kant gaan" Het was volgens mij al duidelijk dat 'ie niet vriendelijk aan de kant zou gaan, dus hem dan aanspreken op dat gedrag lokt alleen maar ergere dingen uit...

Is het verboden om iemand aan te spreken op zijn gedrag ofzo? Als jij te hard rijd door een woonwijk, word je er toch ook op aangesproken of op attent gemaakt dmv. zwaaiende armen. Stap je dan ook af en zeg je het dan ook tegen hen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan