Sommigen van ons zijn crimineel!

Bananeman

MF veteraan
24 jan 2002
37.148
57
Veldhoven (Noord Brabant)
...volgens nu.nl en het openbaar ministerie. (Maar dat wisten we al)

http://nu.nl/news.jsp?n=96739&c=14

Video-auto\'s nieuw wapen tegen wegpiraten

DEN HAAG - Alle 25 regionale verkeershandhavingsteams van de politie krijgen een onopvallende video-auto voor het registreren van grove overtredingen en verkeersmisdrijven. De korpsen van Friesland en Twente hebben de auto al. Een woordvoerder van het Openbaar Ministerie (OM) heeft dat vrijdag meegedeeld.

De video-auto\'s zijn vooral bedoeld voor gebruik op wegen buiten de bebouwde kom, waarop veel ongevallen gebeuren. De teams kunnen overtreders of daders observeren en bewijsmateriaal verzamelen om ze te bekeuren of hun rijbewijs in te nemen. Om te voorkomen dat de wagens te bekend worden, zullen de verkeershandhavingsteams geregeld van auto wisselen.

Het OM ziet in de onopvallende surveillance vooral een goed middel om weggebruikers aan te pakken die structureel veel te hard rijden. Deze verkeerscriminelen maken zich vaak ook schuldig aan anderszins gevaarlijk rijden als agressief weggedrag, gevaarlijk inhalen, bumperkleven en andere grove schendingen van de verkeersveiligheid.

Proef

Bij een proef met deze dadergerichte aanpak in de regio IJsselland vorig jaar is het rijbewijs van ongeveer tweehonderd bestuurders ingevorderd. De algemene videosurveillance op het hoofdwegennet door het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) resulteerde vorig jaar in het invorderen van 250 rijbewijzen en in veertien artikel-130-procedures.

Krachtens artikel 130 moet de bestuurder een onderzoek ondergaan naar zijn geestelijke of lichamelijke geschiktheid om een motorrijtuig te besturen.

Afhankelijk van de uitkomst kan het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) het rijbewijs permanent ongeldig verklaren.
 
structuele malloten mogen van mij van de weg...

maareh, wat een energie in dat verkeer... terwijl we al 1 van de veiligste zijn op dit gebied.

ga je prioriteiten dan verleggen naar andere zaken, maarjah, dat kost alleen maar geld.
 
wie wil er dan ook een max snelheid van 80 op de snelweg |( (behalve de omwonenden die er zooo verschrikkelijk ziek van worden)

dat lokt uit natuurlijk :P
 
structuele malloten mogen van mij van de weg...
maareh, wat een energie in dat verkeer... terwijl we al 1 van de veiligste zijn op dit gebied.
ga je prioriteiten dan verleggen naar andere zaken, maarjah, dat kost alleen maar geld.
... en vergeet niet dat ze bij \'t vangen van boeven misschien wel \'s een tikje zouden kunnen oplopen. Nee, dan is \'t pakken van wat hardrijders toch veiliger en lucratiever.
(effe voor de duidelijkheid, echte excessen mogen natuurlijk best aangepakt worden, alleen heb ik \'t idee dat die nou net niet gepakt worden.)
 
Als ik het goed begrijp wordt door het maken van één video opname aangetoond dat men te maken heeft met iemand die STRUCTUREEL te hard rijdt. Dat is toch bijzonder knap van onze politie.

En zo iemand maakt zich vast ook wel schuldig aan asociaal verkeersgedrag, bumperkleven, gevaarlijk inhalen etc. Voor dit soort argumentatie bestaat een naam, maar die gebruik ik liever niet want dat doet weer denken aan 40-45.
 
Ik heb het idee dat er in Den Haag een paar ambtenaren zitten die denken dat we naar nul verkeersdoden per jaar kunnen. Ach, in Iran denken ze dat ze naar 100% praktizerende moslims kunnen, dus het valt nog mee. :)

Als ze die filmpjes dan wel gelijk hier neer zetten:

Het grote Filmpjes topic
 
wie wil er dan ook een max snelheid van 80 op de snelweg |( (behalve de omwonenden die er zooo verschrikkelijk ziek van worden)

dat lokt uit natuurlijk :P

Als dit(80kmh) werkelijkheid word, en wij, motorrijders, de regel niet willen overtreden wegens risico rijbewijs kwijt, ga je hele andere dingen doen op je fiets, die nog veel gevaarlijker zijn te hard rijden.
80 gaat je zo vervelen en van je concentratie brengen dat je wheelies gaat maken, gaat slalommen en met auto\'s spelen(pesten).

Denk ik ...
 
Shit kan ik binnenkort mijn sig aanpassen. :P
Nou moet ik de berm en viaducten al indegaten houden komt er dadelijk ook nog het overige verkeer bij :( :+
 
Als dit(80kmh) werkelijkheid word, en wij, motorrijders, de regel niet willen overtreden wegens risico rijbewijs kwijt, ga je hele andere dingen doen op je fiets, die nog veel gevaarlijker zijn te hard rijden.
80 gaat je zo vervelen en van je concentratie brengen dat je wheelies gaat maken, gaat slalommen en met auto\'s spelen(pesten).

Denk ik ...
Ah, dat wordt lastig. Om dan het half miljard dat op de begroting staat, binnen te krijgen, moeten ze palen gaan maken die flitsen op wheelies, bumperkleven, rechts inhalen, schuin zebra pad oversteken, drugs dealers, bedelaars, fietsendieven.
 
Opzich als die auto\'s en vooral de agenten die erin zitten goed functioneren en dus niet achter je aan komen als je 140 rijd waar je 120 mag dan moet het een verbetering zijn, als ze dan vooral bumperklevers en \'gevaar op de weg\' personen eruit halen... Ik bedoel op snelheid word al genoeg gecontroleerd maar zo\'n Gatso kan geen bumperklevers bekeuren waar toch ook veel ongelukken door gebeuren, wat ook veel irritatie opwekt bij mij en vele anderen.
 
TE HARD rijden doe je op een circuit
Ik rij nooit TE HARD, maar wel bijna altijd harder dan wettelijk is toegestaan.
(behalve in de bebouwde kom)
Op vrijdag 10 januari 2003 15:53 schreef znirkel het volgende:Als dit(80kmh) werkelijkheid word, en wij, motorrijders, de regel niet willen overtreden wegens risico rijbewijs kwijt, ga je hele andere dingen doen op je fiets,
Ja, je kentekenplaat d\'r af schroeven.
 
Ze behandelen me toch al als crimineel, kunnen ze het net zo goed terecht doen ja....

Klopt hettenminste weer. 8-)
 
Op vrijdag 10 januari 2003 16:01 schreef R1Maniac het volgende:Ik rij nooit TE HARD, maar wel bijna altijd harder dan wettelijk is toegestaan.
(behalve in de bebouwde kom)

Inderdaad! TE HARD is sneller rijden dan jij, je motor of de situatie op dat moment aan kan
 
Inderdaad! TE HARD is sneller rijden dan jij, je motor of de situatie op dat moment aan kan

[3VO modus]Als je harder rijdt dan toegestaan sta je altijd minder snel stil en je zou maar net die meters nodig hebben om iemand niet dood te rijden.[/3VO modus]

Als je dit beseft kun je altijd zelf inschatten of die situatie geschikt is voor HARD rijden.

Leeg dijkweggetje zonder fietser lijkt mij geschikt, schaap die oversteekt heeft pech gehad.

3VO -> 3 Versnellingen Over? das nog altijd zo\'n 180 km/u :P
 
[3VO modus]Als je harder rijdt dan toegestaan sta je altijd minder snel stil en je zou maar net die meters nodig hebben om iemand niet dood te rijden.[/3VO modus]
Als iedereen stil blijft staan, wordt er zeker niemand doodgereden. :z

Als niemand vliegt ,stort er niks neer.

Als niemand zwemt, verzuipt ook niemand.

Oftewel, als je die logica gebruikt, blijf lekker thuis!
 
Nu drijven hier langzaam \"bepaalde iemanden\" boven...

Oftewel, als je die logica gebruikt, blijf lekker thuis!

Die fietser vraagt er niet om dat jij gaat motorrijden, waarom wordt ie dan door jouw doodgereden?
 
Wat een toekomst, onze vrijheid wordt steeds minder. :(

Hoe zal het verkeer er over 10 jaar uitzien voor de motorrijder?

//edit
:r :r :r :r
Zouden de agenten nog trots zijn om te zeggen dat ze agent zijn? Kan me een beetje indenken dat ze het soms liever voor zich houden :(

Ik zie ze gewoon als een stelletje naaiflikkers die maar al te graag iedereen erbij naaien. Maar ja, ik ben nog jong dus daarom zal ik wel zo denken. Als ik later wat verstandiger wordt dan zeg ik dit soort dingen niet meer. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan