soms hé, héél soms

Neanderthaler

MF veteraan
6 jul 2003
16.043
17
Brugge (West-Vlaanderen)
zijn er toch van die momenten dat je over die ene bestuurder denkt van... "ben je nu blind of doe je er om?"

Ik kwam dus deze middag (18:00) terug van mijn bezoek aan de FJR1300A bij de motorboer. Rij ik héél rustig naar huis (er staan genoeg camera's in en rond Brugge), en wil ik het garagecomplex indraaien. Ik steek mijn richtingsaanwijzer naar rechts aan en ga, om mijn bocht mooi te kunnen nemen redelijk links rijden in de éénrichtingsstraat. Juist op het moment dat ik mijn stuur naar rechts overdraai komt er daar nu toch wel een NEDERLANDER met een MX5 RECHTS voorbijgereden zeker. Gelukkig had ik hem in mijn spiegels (ja Baksteen) in de gaten gehouden, want hij bleeft maar kort achter mij rijden, ondanks dat ik mijn knipperlichten 20 meter voordien had aangestoken (30 km/u in de stadskern)
 
Aan de andere kant heb je het ook wel weer erg bont gemaakt als je zo ver naar links bent gedropen dat er een auto rechts langs kan :?

Cheer up, morgen mooi weer ;)
 
Ze doen het er dus om. Zelf vaak genoeg meegemaakt. Voor het gros als ik met me motor thuiskom, moet ik voor me deur ff de straat oversteken. Al verschillende keren meegemaakt dat ik nagenoeg tegen de wegas(notabene MET me knipper naar links) sta te wachten tot het tegemoetkomend verkeer weg is, om de oversteek te maken, als er weer zo'n hufter LINKS (terwijl er rechts dus ruimte te over is) alsnog ff er voorbij wil. En dan nog toeteren ook....ben ik in staat er toch maar ff achteraan te gaan.....maar ja...daar win je dus ook niets mee vrees ik. Dat soort figuren willen nou eenmaal voor niks en niemand wachten, en nemen gewoon voorrang (of ze het nou hebben of niet).
 
Je moet gewoon altijd opletten, of je nu in de auto of op de motor rijdt. Het verkeer zit vol met idioten. En die idioten rijden lang niet altijd in een auto. Ik heb een paar jaar geleden op de A4 een keer een hersenloze randdebiel bijna van zijn motor gereden toen die mafkees terwijl ik +/- 170 reed in mijn auto voor mij kwam rijden en besloot het gas dicht te draaien. De idioot had mij nog geen 2 seconden daarvoor ingehaald en had geluk dat ik hem maar net miste. Ik was zo geschrokken dat ik niet eens mijn toeter meer kon vinden, en de sukkel heeft het hele voorval dus gemist. Wees dus slimmer als bv die idioot en kijk altijd in je spiegels.
 
Ik zit mij regelmatig te verwonderen over dingen die andere bestuurders uitvoeren. Vraag me af en toe af of ze idd rijbewijzen bij een pakje boter cadeau doen, niet normaal....
 
Goed zo, dat zal je leren 20 meter lang 30 km/h te rijden en vervolgens de draaicirkel van een vrachtwagen te pakken :W
 
Ik ben altijd benieuwd hoe die mensen het nou zien. Blijkbaar is het in hun beleving goed wat ze doen nl. Kan me niet voorstellen dat er zo veel mensen zijn die bewust de moeilijke of domme oplossing zoeken nl.

Ik heb het al een paar keer gevraagd hoe ze dr bij komen om het op die manier te doen en vaak zien die mensen het zelfs helemaal andersom. Ze willen of kunne ndr eigen fouten dan niet inzien oid :?

vb: 2 baans weg gaat naar 1 baans (linker baan moet invoegen) het is doodnormaal dat mensen over het verdrijvingsvlak op zo'n manier zichzelf dr tussen proppen dat het soms echt gevaarlijk wordt (zeker voor mij als motorpiloot).
Toen ik ee nkeer vroeg waarom i niet 200 meter eerder kon zien dat er nergens ruimte was, was het helemaal mijn schuld omdat ik hem er maar tussen moest laten (nadat het verdrijvingsvlak al bijna op was) en dat ik maar beter in mn spiegels moest kijken.
nou, klaar ben je dan toch?
 
Aan de andere kant heb je het ook wel weer erg bont gemaakt als je zo ver naar links bent gedropen dat er een auto rechts langs kan :?

Cheer up, morgen mooi weer ;)

:^ Als je ze de kans niet voor geeft, gebeurt het niet. Door zo ver naar links te gaan, sticht je verwarring bij je achterblijvers. (Zeker als het domme Nederlanders zijn ;) )
 
zijn er toch van die momenten dat je over die ene bestuurder denkt van... "ben je nu blind of doe je er om?"

Ik kwam dus deze middag (18:00) terug van mijn bezoek aan de FJR1300A bij de motorboer. Rij ik héél rustig naar huis (er staan genoeg camera's in en rond Brugge), en wil ik het garagecomplex indraaien. Ik steek mijn richtingsaanwijzer naar rechts aan en ga, om mijn bocht mooi te kunnen nemen redelijk links rijden in de éénrichtingsstraat. Juist op het moment dat ik mijn stuur naar rechts overdraai komt er daar nu toch wel een NEDERLANDER met een MX5 RECHTS voorbijgereden zeker. Gelukkig had ik hem in mijn spiegels (ja Baksteen) in de gaten gehouden, want hij bleeft maar kort achter mij rijden, ondanks dat ik mijn knipperlichten 20 meter voordien had aangestoken (30 km/u in de stadskern)

Een pest is het, Hollanders in het West-Vlaamse. Pasen is gepasseerd, de sleurhuttenbrigade is weer in het land

Rijd ik eergisteren in Oostende toen een wortel met gele nummerplaat en dito steurhut het in zijn hoofd krijgt mij rechts in te halen.

Hij heeft mogen kennis maken met mijn rechter voet


zijn antwoord: " nou man, mot je maar rechts van de weg rije"

 
Laatst bewerkt:
Een pest is het, Hollanders in het West-Vlaamse. Pasen is gepasseerd, de sleurhuttenbrigade is weer in het land

Rijd ik eergisteren in Oostende toen een wortel met gele nummerplaat en dito steurhut het in zijn hoofd krijgt mij rechts in te halen.

Hij heeft mogen kennis maken met mijn rechter voet


zijn antwoord: " nou man, mot je maar rechts van de weg rije"

Dus jij reed zó langzaam dat zelfs een hollander met een sleurhut het niet meer zag zitten en je rechts inhaalde?

_O-
 
Ik ben altijd benieuwd hoe die mensen het nou zien. Blijkbaar is het in hun beleving goed wat ze doen nl. Kan me niet voorstellen dat er zo veel mensen zijn die bewust de moeilijke of domme oplossing zoeken nl.

Ik heb het al een paar keer gevraagd hoe ze dr bij komen om het op die manier te doen en vaak zien die mensen het zelfs helemaal andersom. Ze willen of kunne ndr eigen fouten dan niet inzien oid :?

vb: 2 baans weg gaat naar 1 baans (linker baan moet invoegen) het is doodnormaal dat mensen over het verdrijvingsvlak op zo'n manier zichzelf dr tussen proppen dat het soms echt gevaarlijk wordt (zeker voor mij als motorpiloot).
Toen ik ee nkeer vroeg waarom i niet 200 meter eerder kon zien dat er nergens ruimte was, was het helemaal mijn schuld omdat ik hem er maar tussen moest laten (nadat het verdrijvingsvlak al bijna op was) en dat ik maar beter in mn spiegels moest kijken.
nou, klaar ben je dan toch?

Deze figuren ken ik ook ja...

Ik heb mezelf er trouwens ook weleens op betrapt een domme actie uitgehaald te hebben, ik denk dat er ook maar weinig motorrijders dat toegeven!

[me]/V\ad/V\ax denkt dat er veel motorrijders wel eens fouten maken en er geen woord aan vuil maken*[/me]
 
soms he, heel soms, is het handig om voor te sorteren. dan kan men die gaatjes ook niet benutten.
 
Op zondag 23 april 2006 07:53 schreef hicham het volgende:Goed zo, dat zal je leren 20 meter lang 30 km/h te rijden en vervolgens de draaicirkel van een vrachtwagen te pakken :W
max snelheid in de stadskern van Brugge is 30. Ik duid mijn manoeuvre op tijd aan, in tegenstelling met sommige andere medeweggebruikers die soms pas 1m voor de inslag hun richtingsaanwijzer gebruiken (als ze het al doen). Een vrachtwagen kan die bocht zelfs niet maken.
 
Deze figuren ken ik ook ja...

Ik heb mezelf er trouwens ook weleens op betrapt een domme actie uitgehaald te hebben, ik denk dat er ook maar weinig motorrijders dat toegeven!

[me]/V\ad/V\ax denkt dat er veel motorrijders wel eens fouten maken en er geen woord aan vuil maken*[/me]
iedereen maakt fouten, niet zo moeilijk.
 
max snelheid in de stadskern van Brugge is 30. Ik duid mijn manoeuvre op tijd aan, in tegenstelling met sommige andere medeweggebruikers die soms pas 1m voor de inslag hun richtingsaanwijzer gebruiken (als ze het al doen). Een vrachtwagen kan die bocht zelfs niet maken.


Ik vermoed enige sarcasme in Hicham's post. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan