Soms heeft een mens geluk

sav

MF veteraan
26 aug 2002
6.160
261
Zwijndrecht (Zuid Holland)
Auto's. Eigenlijk zijn het gevaarlijke dingen. Niet voor zijn inzittenden, want net zoals in een blikje doperwtjes is de inhoud van het blik deugdelijk beschermd tegen invloeden van buitenaf. Vijf sterren aan potentiele dommigheid, meneer, voor minder botsautotjesgemak doen we het niet meer.

Maar, vanmiddag ben ik voor de tweede keer sinds ik de snelwegen onveilig maak van achteren geramd. De eerste keer was in een koekblik. Dat was die keer dat de schuldige (in mijn ogen) bestuurder en zijn passagiers na het ongeluk, buiten de auto, vrolijk doorkwebbelden over het komende carnaval. En mijn nieuwe leaseblikkie was total-loss, terwijl ik sindsdien zeer regelmatig pijn in mijn rug heb......
En vanmiddag reed ik over de Blaak in Rotjeknor toen een dame met een aftraphonda zonodig even mijn achterband moest kussen. Ik reed langzaam remmend op een zebra af, waar iemand overstak. Volgens de Nederlandse wet heeft zo'n voetganger voorrang op het gemotoriseerde verkeer en daarom remde ik dus. Links naast mij reed een dikke bouwvakkersbus en ook deze bus remde langzaam en netjes voor die voetganger die ook van links kwam. Net toen we stilstonden klonk het van : Piiiiieeeep, boem....

En mijn brommer stond 5 cm verder.

Op zichzelf is er eigenlijk niets bijzonders gebeurd. Een oude aftraphonda met twee relatief vriendelijke dames had zijn nummerplaatje rond gevouwen met behulp van mijn achterband.

Maar, ik heb het gevoel dat ik veel geluk gehad heb. Als mijn geluk iets minder was geweest, dan had mijn motor een meter verder gestaan en dan is de vraag: Hoe had ik er dan uitgezien? Hoeveel stalen pennen had mijn lijf dan nodig gehad?

En, weer waren het twee mensen die duidelijk een gezellig kwebbeltje hadden.

Daarnaast, als ik eerlijk ben: soms voel ik mijzelf onbeschoft naar de passagier op de rechterstoel. Dan zit daar iemand die je een verhaal probeert te vertellen en jij moet eigenlijk op het verkeer letten. Moeilijk, zeker als het verhaal dermate interressant is dat je het wil volgen.
Misschien staat (stond?) er daarom in bussen dat je niet mag praten met de bestuurder. Misschien zijn auto's daarom wel zo gevaarlijk dat het verboden moet worden om met meerderen in zo'n ding te rijden.
Een gelukje hebben we tenminste nog: Meestal zit er slechts een persoon in zo'n gemaksblikje.

Nu alleen nog het mobiele klepijzer verbieden in de auto. Want, een passagier houdt zijn of haar klep wel als het echt spannend wordt, een telefoongesprekspartner zal juist proberen aandacht te krijgen als hij denkt dat er iets belangrijks besproken moet worden terwijl hij geen aandacht krijgt.

Al met al: ik had een spannend moment. Dat wilde ik toch even kwijt.
 
Daarnaast, als ik eerlijk ben: soms voel ik mijzelf onbeschoft naar de passagier op de rechterstoel. Dan zit daar iemand die je een verhaal probeert te vertellen en jij moet eigenlijk op het verkeer letten. Moeilijk, zeker als het verhaal dermate interressant is dat je het wil volgen.
Niet doen. Het zou pas onbeschoft zijn als je volledige aandacht naar het gesprek gaat. Als bestuurder ben je verantwoordelijk voor de veiligheid van je passagiers en andere weggebruikers natuurlijk.

Ik zelf praat ook wel in de auto maar als het verkeer even te druk word en mijn volledige aandacht nodig heeft gaat het daar dan ook naar toe. Sturen gaat voor.
 
Laatst bewerkt:
Niet doen. Het zou pas onbeschoft zijn als je volledige aandacht naar het gesprek zijn. Als bestuurder ben je verantwoordelijk voor de veiligheid van je passagiers en andere weggebruikers natuurlijk.

Ik zelf praat ook wel in de auto maar als het verkeer even te druk word en mijn volledige aandacht nodig heeft gaat het daar dan ook naar toe. Sturen gaat voor.
:^
 
ben idd blij voor je dat het maar 5 cm was. je weet het maar nooit met die koekblikkers.
 
niet bij nadenken wat er had kunnen gebeuren, want...... want.... want...


gewoon niet doen...


en dan weer :]
 
Koekblikkers zijn zo vaak met gedachten bij andere dingen, of denken dat afstand houden niet nodig is. Tot er eens zoals nu ook weer wat gebeurt. Gelukkig is het 5 cm, maar dat is al veel te veel.
 
:^ niet alleen koekblikkers though... Alle verkeersdeelnemers hebben dat af en toe. Ook ik betrap me soms op de motor dat ik nog even aan iets anders denk en dan een fout maak. Het gebeurt echt iedereen...

Helaas is afleiding door een medepassagier inderdaad bijzonder heftig.....
 
:^ niet alleen koekblikkers though... Alle verkeersdeelnemers hebben dat af en toe. Ook ik betrap me soms op de motor dat ik nog even aan iets anders denk en dan een fout maak. Het gebeurt echt iedereen...

Helaas is afleiding door een medepassagier inderdaad bijzonder heftig.....

:^

Het blijven mensen... Je hebt idd geluk gehad....Verder niks met jou of de motor? Altijd ff laten checken...
 
Niet doen. Het zou pas onbeschoft zijn als je volledige aandacht naar het gesprek gaat. Als bestuurder ben je verantwoordelijk voor de veiligheid van je passagiers en andere weggebruikers natuurlijk.

Ik zelf praat ook wel in de auto maar als het verkeer even te druk word en mijn volledige aandacht nodig heeft gaat het daar dan ook naar toe. Sturen gaat voor.

:^


@ TS; gelukkig is het bij een klein zetje gebleven . . .
 
vrijdag reed ik in zwolle over de veerallee. stoplicht op rood ik stop. stoplicht op groen en ik rij de ijsselallee (ofzo, weg naar t grote verkeersplein onder de snelweg) en ik kijk in mn spiegel, en er staan wat autos dwars op de weg achter me. ik dacht dat zou toch niet door mij komen.
ff gekeerd en gevraagd wat de oorzaak was.
licht van de kerel die de veerallee in ging slaan was ook op groen, dus hij ging de bocht om, ineens geramd door een of andere vrouw, die dus door rood reed waarschijnlijk.
sommige mensen :S
 
De vraag is, hoeveel geluk heb je in de eerste plaats...Even goed was er helemaal niks gebeurd :)
 
...Daarnaast, als ik eerlijk ben: soms voel ik mijzelf onbeschoft naar de passagier op de rechterstoel. Dan zit daar iemand die je een verhaal probeert te vertellen en jij moet eigenlijk op het verkeer letten. Moeilijk, zeker als het verhaal dermate interressant is dat je het wil volgen.
...

De passagiers moeten respect hebben voor de chauffeurs die ook HEN veilig ter bestemming brengen. Ze hebben er zelf ook voordeel bij als ze hun klep houden (géén ruzie maken in de wagen bvb) waardoor de chauffeur zijn/haar volle aandacht aan het verkeer kan geven.

(wel goed dat je het er zonder schade vanaf gebracht hebt)
 
Gelukkig heb je er zelf niks aan overgehouden!!

Toch blijf ik me afvragen hoe een last je van je ogen moet hebben om een rustig afremmende voorganger aan te tikken :?

Al helemaal als je ziet dat er ook een dikke vette bestelbus staat, en dan nog met piepende banden moet remmen? Mag je van mij weer terug naar het cbr.
 
Tja,

Dit akkefietje heeft mij weer eens op die mooie, stevige sissybar van de Savage gewezen. Want, wat doet dit ding als er een echt hard achterop knalt? Gevalletje rug in tweeën?

Tegen zo'n klomp ijzer helpen rugprotectortjes ook niet echt, vrees ik.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt we aan Rotterdam te liggen, maar gisteren had ik haast een zelfde geintje.
Vrouw wil bij zebrapad oversteken. Ik stoppen om aam mijn wettelijke verplichting te voldoen. :} Hoor ik gepiep achter me en komt er motor met een vaartje van ca. 60 km/h aan de linkerkant voorbij gescheurt. Wat een KL(piep)K. |( |( Als daar een paar kleine kinderen zouden oversteken, waren ze morsdood geweest.
Zo'n gozer moet eigenlijk gelijk z'n motor en rijbewijs inleveren, levensgevaarlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! '( |( :r :? ;( :N B| -O-
Gelukkig zag de voetganger het op tijd, zodat er geen gewonden gevallen zijn.

Dit wilde ik ook even kwijt.
 
Als geen enkele weggebruiker fouten en overtredingen zou maken, zouden er ook totaal geen ongevallen/ongelukken zijn.

Als Adam in het paradijs niet van de appel had gesnoept dan ?

Zolang we niet in een perfecte wereld leven, gebeuren er nu eenmaal dingen die eigenlijk niet zouden moeten gebeuren.
 
Gelukkig voor je ging het niet hard, en kon je op je bike blijven zitten.
Les voor de volgende keer spiegelen spiegelen, je schrijft "reed langzaam" dan kan je makkelijk ff spiegelen.
Wij weten toch dat er een grote kans is dat de koekblikker achter je iets anders aan het doen is dan actief-rijden.
Juist in dat soort situaties weet ik hoever ik nog door kan rollen, en kijk dan met extra aandacht wat er achter me gebeurt.
Zo merk ik soms ook dat als je bij een stoplicht staat dat een mede motorrijder bij groen licht de motor in z'n 1 moet zetten, bij nood is dat precies die seconde dat je weg moet zijn voor piepende remmen.
Sterker nog als ik op een weg met 2 banen een koekblik voor het stoplicht zie staan ga ik niet op de vrije baan staan maar schuin voor het koekblik.
Zo heb ik ook een kreukelzone.
 
Het lijkt we aan Rotterdam te liggen, maar gisteren had ik haast een zelfde geintje.
Vrouw wil bij zebrapad oversteken. Ik stoppen om aam mijn wettelijke verplichting te voldoen. :} Hoor ik gepiep achter me en komt er motor met een vaartje van ca. 60 km/h aan de linkerkant voorbij gescheurt. Wat een KL(piep)K. |( |( Als daar een paar kleine kinderen zouden oversteken, waren ze morsdood geweest.
Zo'n gozer moet eigenlijk gelijk z'n motor en rijbewijs inleveren, levensgevaarlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! '( |( :r :? ;( :N B| -O-
Gelukkig zag de voetganger het op tijd, zodat er geen gewonden gevallen zijn.

Dit wilde ik ook even kwijt.
Nee hoor, dat ligt niet aan rotterdam. Ik kom dagelijks op de weg idioten tegen.

P.s. Ik ga er positief vanuit dat je met "KL(piep)K" klootjesvolk bedoelt O-)... Voor de rest: :^ spullen afnemen van die eikels en opnieuw les laten volgen e.d.
 
Als geen enkele weggebruiker fouten en overtredingen zou maken, zouden er ook totaal geen ongevallen/ongelukken zijn.

Als Adam in het paradijs niet van de appel had gesnoept dan ?

Zolang we niet in een perfecte wereld leven, gebeuren er nu eenmaal dingen die eigenlijk niet zouden moeten gebeuren.

Een fout maken is heel erg menselijk maar niet opletten in het verkeer is geen foutje!

Heb een jaar of twee geleden hetzelfde gehad. Toen nog dagelijs in het koekblik. Had al een tijdje die blonde met aan het oor vastgegroeide telefoon achter me in de gaten (want veel te weinig afstand). Ik kom in de buurt van een basisschool en rem voor een moeder met 5 kinderen die wil oversteken. Het blonde telefoonwonder vol achterin en ik alsnog bijna moeder met kinders geraakt.

Stapt ze uit en zegt: Oh, ik dacht dat je gas gaf. Ja natuurlijk, die rode lichten achter gaan branden als je gas geeft.

Dit is geen foutje, dat is gewoon met iets anders bezig zijn. En vooral je onbewust zijn van wat 1000 kg ijzer voor schade aan kan brengen.

Deze keer bleef t bij een achterbumper, althans bij mij. Haar auto, of liever die van d'r schoonpapa, was total-loss. Hopelijk belt ze nooit meer in de auto (maar ja t blijft blond hè :X ).
 
Als geen enkele weggebruiker fouten en overtredingen zou maken, zouden er ook totaal geen ongevallen/ongelukken zijn.

Als Adam in het paradijs niet van de appel had gesnoept dan ?

Zolang we niet in een perfecte wereld leven, gebeuren er nu eenmaal dingen die eigenlijk niet zouden moeten gebeuren.

Gverdomme gek!!! Was jij dat?? :( :(
Je gaat toch niet midden op de weg parkeren!! Shit for brains! Dankzij jou heb ik mijn record Delft-Rotterdam centrum binnen 4 minuten net niet gehaald!! Als ik je nog eens tegen kom :( :(
 
Gverdomme gek!!! Was jij dat??
Je gaat toch niet midden op de weg parkeren!! Shit for brains! Dankzij jou heb ik mijn record Delft-Rotterdam centrum binnen 4 minuten net niet gehaald!! Als ik je nog eens tegen kom

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan