Soms is rond beter, soms vierkant

De Kawaman

MF veteraan
2 apr 2002
6.515
1
Gouda
Ben er gisteren achtergekomen, dat het vervelende 'in de bocht vallen' van mn fiets misschien niet (alleen) door mn balhoofd komt.

Mn achterband lijkt op mn autoband, dus helemaal vierkant terwijl ie nog lang niet versleten is. ;(

Verklaard dit het rijgedrag?

En kan ik deze band nog redden? of moet ik een nieuwe kopen? ( enne niet komen met je moet hem ff rondburnen ofzo!) :+
 
Volgens mij heeft de vorige eigenaar van zijn motor afscheid genomen door nog eens even een flinke burn-out te maken... :9
Zet er gewoon een nieuwe band op en het rijplezier kan beginnen!
 
Uhm, nou eigenlijk mag er niemand op rijden.

maar dan vast een nieuwe band halen voor straks ;)

enne ik heb een duitse dealer zover dat ie een 25kw kitje opstuurt naar mn huis.
Is dat iig vast geregeld!

echt m,n maten die deutschers!!!
Mag je die setjes dan wel gebruiken op een 25KW papiertje? Volgens mij moet het een setje zijn wat door de RDW is goedgekeurd...
 
OP de duitse papieren staat 25 kw en dat is tuv gepruft.

Nu is echter de set eruit, die zet ik dan dus zelf terug.
kost bijna niks, (nou ja veel bellen met duitsland) en dan heb je bij het invoeren een 25kw fiets.
Moeten ze wel goedkeuren want is tuv gekeurd.
 
nou valt mee!

het is een duitse fiets.
op kenteken is ie 25 kw.
in het echie niet. dus ik zet ff de restrictie erin terug zodat ze met invoeren niet zeuren.

is toch niet gek? en dan over 8 maanden kan de restrictie eraf of ik verkoop hem weer met een enorme berg winst!
 
De achterband op roken *D

Maak er een paar foto's of een filmpje van.
Dan hebben wij er ook wat aan.

En dan een nieuwe band erop gooien.

Inderdaad!!!
Jeroen, jij wilde zonodig een andere motor, tof ding trouwens hij lijkt op mijn ZXR750!!!
Nu is de band niet goed dus weg ermee, je zult dan ook veel beter deze motor leren rijden omdat je hem net hebt. Met een nieuwe band erop is je rijplezier toch ook veel groter? Nu maak je je alleen maar druk dat die band vierkant is.
Je kan hem er ook nog afhalen en nog even bewaren, weggooien kan altijd nog.
Je ziet maar, veel plezier ermee!!!
Post even een fotootje naar mij voor op mijn site!!

Groeten,

ZXRené
 
Leuk dat je ze post maar geen ouwe topics kicken.
Open dan zelf een nieuw topic.

full
 
je moet je motor op de middenbok zetten. laten lopen in de tweede versnelling en dan een houtrasp tegen de band houden. doe wel eerst een paar stevige handschoenen aan. als het goed gaat kan je overwegen de motor in zijn drie te zetten.
maar er is dus geen manier om een vierkant band weer rond te krijgen, net zoals ze bv profiel snijden, maar dan rond sniejden ofzo?
 
Ik had hetzelfde toen ik mijn motor gekocht had met de voorband. Achterband was prima, maar de voorband was een drama. Dacht dat het aan mezelf lag dat ik als een trutje over de rotondes ging omdat het voelde alsof ik om zou vallen.
Nieuwe voorband deed wonderen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan