Soms is rond beter, soms vierkant

De Kawaman

MF veteraan
2 apr 2002
6.515
1
Gouda
Ben er gisteren achtergekomen, dat het vervelende 'in de bocht vallen' van mn fiets misschien niet (alleen) door mn balhoofd komt.

Mn achterband lijkt op mn autoband, dus helemaal vierkant terwijl ie nog lang niet versleten is. ;(

Verklaard dit het rijgedrag?

En kan ik deze band nog redden? of moet ik een nieuwe kopen? ( enne niet komen met je moet hem ff rondburnen ofzo!) :+
 
't heeft bij mij wel geholpen een nieuwe band eronder te zetten.....de vorige eigenaar van mijn Div was een rechtuit-rijder volgens mij. Nu met de nieuwe achterband (voorband was al vervangen) kan ik hem een stuk makkelijker de bocht ingooien.
 
Ben er gisteren achtergekomen, dat het vervelende 'in de bocht vallen' van mn fiets misschien niet (alleen) door mn balhoofd komt.

Mn achterband lijkt op mn autoband, dus helemaal vierkant terwijl ie nog lang niet versleten is. ;(

Verklaard dit het rijgedrag?

En kan ik deze band nog redden? of moet ik een nieuwe kopen? ( enne niet komen met je moet hem ff rondburnen ofzo!) :+

4-kante band die niet versleten is? Je kunt met een motor toch niet rijden op een autoband?

En ja, zo'n band heeft bepaald niet een positieve uitwerking op het rijgedrag...

P.S. hoe krijg jij hem 4 kant eigenlijk? Ik zeg je moet meer bochtjes nemen...
 
Laatst bewerkt:
4-kante band die niet versleten is? Je kunt met een motor toch niet rijden op een autoband?

En ja, zo'n band heeft bepaald niet een positieve uitwerking op het rijgedrag...

P.S. hoe krijg jij hem 4 kant eigenlijk? Ik zeg je moet meer bochtjes nemen...

Licht niet aan mij! ik heb de fiets pas 1 dag!
Was denk een duitse autobahnkreuzer?!?!
 
Rond is altijd beter dan vierkant! Mijn eerste fiets had bij aankoop ook een vierkante achterband. Dan is het eerste setje nieuwe banden wel een heerlijke verbetering. Waren ook een beetje toerbanden. Ik merkte ook in de bochten steeds het punt van omleggen over de 'hoek' van de band. Her lijkt me trouwens dat als deze band een beetje rond begint te worden, je loopvlak het wel echt gehad heeft. Veel plezier met je volgende achterband 8-) .
 
Geloof me, gewoon de acherband vervangen door een nieuwe. Het scheelt ontzettend qua rijgedrag in de bochten, gaat veel makkelijker/soepeler, en je hebt veel meer rijplezier. En ja, bochten maken, daar kick ik nu op.
 
Uhm, nou eigenlijk mag er niemand op rijden.

maar dan vast een nieuwe band halen voor straks ;)

enne ik heb een duitse dealer zover dat ie een 25kw kitje opstuurt naar mn huis.
Is dat iig vast geregeld!

echt m,n maten die deutschers!!!
 
ga nu voor bt010.

Bij mij word een band echt niet rond!

vond het al zo gek dat de draadjes van het gieten zeker op 2,5cm uit de rand nog op de band zaten.

Is iig niet met de fiets geraced.
 
Rond is altijd beter dan vierkant! Mijn eerste fiets had bij aankoop ook een vierkante achterband. Dan is het eerste setje nieuwe banden wel een heerlijke verbetering. Waren ook een beetje toerbanden. Ik merkte ook in de bochten steeds het punt van omleggen over de 'hoek' van de band. Her lijkt me trouwens dat als deze band een beetje rond begint te worden, je loopvlak het wel echt gehad heeft. Veel plezier met je volgende achterband 8-) .
:^
Nieuwe band eronder en het voelt als een nieuwe fiets :}
Toen ik mijn Motor kocht stond bij de advertentie "nieuwe achterband" :? terwijl die al zeker meer 5000km gereden moest hebben, daarbij was ie ook erg vierkant. Ik heb er nog zo'n 3000km mee doorgetufd en sinds kort zitten er 2! nieuwe BT 20's onder.
Ik heb m'n bochtetechniek moeten aanpassen... :P
 
Hoezo vierkant bandje. Moet je dit eens zien! *D

bosshoss.jpg
 
Heb altijd gedacht als jullie het over brede glimranden hadden (3 cm enzo) dat het wel wat overdreven was. Niet dus!!
Toen ik vanochtend mijn fiets stalde ,heb ik nog ff bij een andere fiets staan kijken.
Een gs500e met glimranden van bijna 4 cm. Rijden die alleen maar rechtdoor ofzo :?
Vind ik mijn randjes ineens niet belangrijk meer :}

Maar Jasper, ik kan nu wel gaan lopen zeggen dat je er ff andere banden onder moet gooien, maar ik heb het ook nog niet gedaan :)
 
nou toen ik 1,5 maand geleden mn zzr kocht heb ik de volgende dag 2 nieuwe bridgestone's laten monteren.

Dat waren **** banden versleten en uitgedroogd, dus dan interesserd me dat niet.

Maar dit zijn dure bridgestone die vrij nieuw zijn met vrij veel profiel, alleen zo vierkant als een ****.

Dus dat vink dan zonde! net als een lekke band.
Dus ik hoopte op een manier om ze weer rond te krijgen/rijden.

Ga denk toch nog ff wachten met een nieuwe band.

Heb ook net de BSM circuit uitlaat met carbon demper gekocht. :]
 
gewoon lekker bochtjes pakken, komen vanzelf rond

Als ik op mijn fiets enkele dagen enkel ga werken (100 km en 4 bochten :r ) staan mijn banden ook vierkant, maar na een middagje scheuren is dat weer weg.
Als je veel snelwegkilometers doet kun je niet wermijden dat je banden vierkant staan, :? mischien als je slalomt :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan