Soms valt motor uit en gaat vervolgens een paar uur niet meer aan

varues

MF'er
31 mrt 2020
41
19
Rotterdam
Helloo,

Heeft iemand tips voor het volgende probleem (alle hulp word level miljoen gewaardeerd):

Heel soms als ik tot stilstand kom en ik zet mijn motor in neutraal, valt mijn motor uit (suzuki freewind xf 650).
Vervolgens is die een paar uur niet meer aan te krijgen.
Ik heb het vorige week ook een keer gehad, maar vandaag weer.
Motor viel rondom 1730 uit, meerdere keren aan geprobeerd te zetten.
Je hoort het opstart geluid als je de startknop in drukt, maar als je de gas hendel beweegt gebeurd er niks.
Om 1930 geprobeerd aan te zetten, nog steeds dit probleem.
Om 2200 weer geprobeerd, kreeg de motor nog steeds niet aan.
Om 2300 weer geprobeerd, motor vliegt gelijk aan zonder problemen.

Heeft iemand tips voor dit probleem?? Ik word er helemaal hopeloos van! 😂
 
Mijn guzzi v75 heeft dezelfde verschijnselen, valt soms ineens uit en start daarna meteen weer.
Gisteren weer , onder het uitlopen contactslot uit af geschakeld en ze liep of er niets aan de hand was , conclusie contactslot overleden of los contact.
 
Is het wel eens voorgekomen dat hij tijdens het rijden slecht gaat lopen en dan afslaat? Of is het altijd als ie stationair draait? Als het echt een benzine toevoer probleem is zou je dat eigenlijk ook tijdens het rijden moeten merken.

Heb je de bougie al getest op een vonk? (op het moment dat hij niet meer start)
Nee, ik zou even moeten uitzoeken waar mijn bougies zitten en hoe het eruit zou moeten zien. En ik heb alleen de problemen bij stationair draaien :(
 
Mijn guzzi v75 heeft dezelfde verschijnselen, valt soms ineens uit en start daarna meteen weer.
Gisteren weer , onder het uitlopen contactslot uit af geschakeld en ze liep of er niets aan de hand was , conclusie contactslot overleden of los contact.
Dat is dus iets heel anders :/
 
Ik ken je type motor niet, maar het zou wellicht een 2 cylinder kunnen zijn met 1 bobine, en dan valt ie volledig uit.
Freewind is een dikke eencilinder. Straat gericht broertje van de DR 650.

En een heetgereden dikke eenpitter starten valt niet mee. Maar goed, het ding sloeg al af om mee te beginnen. Wat is de voorgeschiedenis van de motor? Langere tijd stil gestaan?
 
Freewind is een dikke eencilinder. Straat gericht broertje van de DR 650.

En een heetgereden dikke eenpitter starten valt niet mee. Maar goed, het ding sloeg al af om mee te beginnen. Wat is de voorgeschiedenis van de motor? Langere tijd stil gestaan?

Weet ik niet. Ik kocht dat ding indertijd bij een autogarage in een dorpje in drenthe. Soms zijn bobines gewoon een beetje rottig gemaakt, wellicht een suzuki dingetje. iig houdt zo'n bobine er hekemaal mee op.. Bij beoaalde auto's heb je het soms ook.
 
Ooit in het verleden had ik een gs750. Die had ook deze verschijnselen. Dit bleek een bobine te zijn. Die gs had 4 cylinders en 2 vielen er dan uit. Ik ken je type motor niet, maar het zou wellicht een 2 cylinder kunnen zijn met 1 bobine, en dan valt ie volledig uit.
Het is een 1-cilinder met 1 bobine en 2 bougies.

Sowieso een apart ding met die vacuüm aansturing voor de benzinepomp
Vorige week was hier al een topic over.
Meen dat je het beste die hele meuk kan inkorten tot 1 slangetje vanaf het inlaat naar de kraan.
 
Freewind is een dikke eencilinder. Straat gericht broertje van de DR 650.

En een heetgereden dikke eenpitter starten valt niet mee. Maar goed, het ding sloeg al af om mee te beginnen. Wat is de voorgeschiedenis van de motor? Langere tijd stil gestaan?
Voorgeschiedenis weet ik niet heel veel van. Hij werd veel gebruikt voor langere afstanden door de vorive eigenaar. Hij reed er ongeveer 300km per dag mee. Verder heeft hij aan onderhoud volgens mij niet heel veem gedaan :/
 
Ik neem aan dat ik voor meten wel specifiek meet apparatuur nodig heb, waar ik niet over beschik :(. Onderdeeltje vervangen was wel redelijk simpel :).
Kost niet veel meer dan een pakje shag .
je gebruikt hem straks voor van alles en nog wat.
 
Ja ik ga maar een afspraak maken om mijn bobine door te meten (:

Je moet hem dan doormeten wanneer ie warm is geworden en het net niet meer doet. Je kan ook gewoon voor een paar tientjes een andere 2e hands bobine er opzetten ipv uitbesteden voor het doormeten, kost bijna hetzelfde wellicht.
 
Kost niet veel meer dan een pakje shag .
je gebruikt hem straks voor van alles en nog wat.
De a zee tion heeft ze voor de prijs van 2 pakjes vloeitjes

Hou je nog wat geld over voor een aansteker of een biertje
 
Naar mijn ervaring moet je op gereedschap niet bezuinigen. Hoeft niet meteen het duurste en beste te zijn, maar spullen uit de knakenbak zijn vaak weggegooid geld. Al valt dat voor een multimeter misschien wel mee (sterker nog, dat Ekziun ding lijkt wel heel sterk op de mijne).
 
Naar mijn ervaring moet je op gereedschap niet bezuinigen. Hoeft niet meteen het duurste en beste te zijn, maar spullen uit de knakenbak zijn vaak weggegooid geld. Al valt dat voor een multimeter misschien wel mee (sterker nog, dat Ekziun ding lijkt wel heel sterk op de mijne).
bezuinigen op gereedschap moet je zeker niet doen.Hoeft ook niet want als ts opzoekt hoe die meten moet en een knap setje koopt is die goedkoper uit dan door laten meten bij de garage. 60,- eurie voor een uurtje is zo weg. Hebben we alweer update? Wordt wel even spannend zo.
 
Kost niet veel meer dan een pakje shag .
je gebruikt hem straks voor van alles en nog wat.
Ja dat is zeker waar, toch dan maar ff investeren in een setje. Ik ga morgen even kijken naar hoe of wat. Bedankt voor de aanmoediging :p
 
Als dat zo is dan zit het toch in vacuum slangetjes?
Ja die ga ik morgen vervangen hahaha, inmiddels benzine kraan vervangen, vacuum ringen en morgen de slangetjes. Wat een project is dit geworden. Inmiddels werkt mijn benzine meter ook niet meer maar dat is een probleem voor later 😂 eerst de problemen van het originele topic oplossen!
 
Naar mijn ervaring moet je op gereedschap niet bezuinigen. Hoeft niet meteen het duurste en beste te zijn, maar spullen uit de knakenbak zijn vaak weggegooid geld. Al valt dat voor een multimeter misschien wel mee (sterker nog, dat Ekziun ding lijkt wel heel sterk op de mijne).
Ja ik ga morgen even goed research doen. Wil graag mooi spul hebben, maar mijn arme studenten portomonee zit wel de laatste tijd erg zielig naar me te kijken! 😂
 
bezuinigen op gereedschap moet je zeker niet doen.Hoeft ook niet want als ts opzoekt hoe die meten moet en een knap setje koopt is die goedkoper uit dan door laten meten bij de garage. 60,- eurie voor een uurtje is zo weg. Hebben we alweer update? Wordt wel even spannend zo.
Ik zal morgen een setje bestellen, maar ik verwacht dat die dan pas dinsdag of woensdsg binnen is helaas. We moeten nog even geduld hebben! Ik had ook niet verwacht dat er zo actief mee werd gediscusseerd. Leuke ervaring voor een rookie zoals ik :)
 
Ik moest morgen langs de gamma, ik zie dat ze daar multi meters hebben van 18 euro. De rest van de maand moet ik inmiddels op droog brood en water gaan leven, maar als alles goed gaat kan ik dsn eventueel morgen al meten!
 
Update over de melding: dankzij Raymon W (credits naar hem) deze avond mijn vacuum omgebouwd zodat mijn motor de vacuum kamer overslaat. En sjeez mijn motor is nog nooit zo snel aangeslagen, hij vloog gelijk bij de eerste keer aan. Hij valt nu ook niet meer uit bij het rijden op ON. Enorm bedankt voor de tip, jij bent de held van de week!

Verder heb ik inmiddels een multimeter, alleen ben ik er niet meer aan toe gekomen om uit te zoeken hoe ik precies mijn bobine moet op meten. Dit vereist iets meer uitzoekwerk hoe ik dit precies moet uitvoeren en wat de waardes horen te zijn. Ik zal zondag avond kijken of het lukt om duidelijkheid te achterhalen en dit gelijk uit te voeren.

Bedankt voor zover!
 
Terug
Bovenaan Onderaan