Soms zit het mee, en Soms zit het tegen

BertK

MF veteraan
1 mei 2002
1.316
0
Gelderland
Vandaag is zo'n dag dat het tegen zit. Ben vandaag op mijn bek gegaan. Was net wat wezen rijden op ressen. Even naar Arnhem en daar ging het mis. Stond bij een verkeerslicht om rechts af te gaan (kom ik bijna dagelijks) en het licht springt op groen. Ik trek op, zet de bocht in.... Glibber (geen idee waarom) daar ging mijn achterwiel. Is op zich niet zo erg, ware het niet dat de middenbok zich vast beet in het asfalt :( Motor is ineens niet meer te corrigeren, glijd onderuit wammes... ik op mijn plaat. Daar wordt je niet echt vrolijk van. Motor weer overeind geholpen ( :} voor de voetganger die het verkeer ging tegenhouden ) enne even de schade bekeken. Olie loopt er een beetje uit langs de koppelingshandel(carter helft wat afgeschhurd) rechterkand van voor naar achter vol met diepe krassen, kuipruitje gebarsten, spiegels naar de klote en waar ik wat ongerust over ben stuur lijkt aan de rechterkant wat lager dan links. Al met al mooi KUT. Motor door mijn broer op laten halen (heeft zo'n handig karretje geleend)
Ikzelf heb zoals het er nu uitziet alleen een blauwe scheen, gekneusde schouder, blauwe plekken op mijn onderrug, en een pijnlijke knie. Ehhh ook spierpijn op plaatsen waar ik niet eens wist dat ik spieren had.
Ben blij dat ik goede kleding aan had :} voor Arai en MQP.

Nou even afwachten wat er met de motor gebeurd, total Loss of go te herstellen. Gelukkig is ie all-risk verzekerd dus het kost altijd geld maar niet zoveel dat ik straks niet meer kan :]

Dinsdag is Roadrunner weer open dus dan zullen we de fiets maar even afleveren, zullen we morgen de verzekering het goede nieuws maar gaan brengen.

Zoals ik al zei, het zit nu even tegen :r
 
Shit man :(

sterkte ermee, en inderdaad :} aan die voetganger,
volgens mij is het tegenwoordig heel normaal om
niemand meer te helpen

Gelukkig maar dat je zelf niet al teveel mankeerd,
zonde van de motor maar een nieuwe kan ook leuk
zijn :)
 
Das flink klote voor je.

De volgende motor (of als je deze alsnog laat opknappen): haal die middenbok eraf als die er op zit, je kunt nl. makkelijk zonder.

Beterschap aan je nog niet bekende spieren en we hopen dat alles snel en alles goed komt met de verzekering en je (nieuwe?) motor.

Nog ff wat: heb je het wegdek gecontroleerd nadat je bent weggegeleden? Misschien was er iets mee aan de hand :( of lag er iets? :?
 
Wegdek was OK, voor zover ik kon zien. Aan de sporen te oordelen lijkt het er idd op dat de middenbok zich als eerste in het asfalt heeft verslikt, daarnaa komen er ineens een paar sporen bij en het is niet de eerste keer dat de middenbok de grond aantikt. De planning was ook om de middenbok er af te halen bij de volgende beurt maar dat hoeft nu misschien niet meer.
Aan de banden zal het ook niet gelegen hebben. BT-010 nog geen drie maanden oud en nog niet voor de helft op. Ze waren goed warm gereden,had daarvoor nl half uurtje op klaverblad ressen gereden en veel schuiner dan in dat KL....TE bochtje.
 
Jammer voor de schade, gelukkig dat je zelf niets mankeert.
Iig heb je een goede dealer :} , en doe de groeten van mij aan Hans/Dirk.

Groeten Paul.
 
Plaatwerk kan opgeknapt worden :) , je velletje niet '( .
Zo zie je maar hoe belangrijk goede kleding is.
Laat dit weer een les zijn voor diegene die in korte broek en hemd rond rijden :( !
 
Hulde voor de all risk verzekering :}
Tis nooit leuk om je motor (en jezelf) op wat voor een manier dan ook op de grond te zien liggen.(Ik weet wel een uitzondering waarbij het niet erg is dat jezelf op de grond ligt *D )
Weet je wel dat je een motor moet hebben met meer grondspeling ;)
Beterschap.
 
Klote voor je maar gelukkig ben je all-risk verzekerd.
De schade aan jezelf valt mee.
Ben maar blij dat je niet op Ressen bent gevallen.

Beterschap
 
Gelukkig dat je zelf niet zo veel hebt en kun je het belang van goede kleding weer zien.

Fijn dat er toch iemand zo vriendelijk was om te helpen

Succes verder.
 
Shit zeg..... echt balen.
Ik hoop dat het met de spierpijn een beetje meevalt.
Gelukkig geen ernstige lichamelijke dingen en je motor is goed verzekerd, dat scheelt weer!
 
Geweldig vandaag. Heb de verzekering (De Amersfoortse) gebeld, netjes de schade gemeld. Komen ze ineens met een lijstje met door hun erkende bedrijven. Mag wel naar een ander bedrijf, Krijg ik alleen geen leen-fiets, rekening gaat niet rechtstreeks (zelf maar voorschieten) en moet ik eigen risico van 90 euro betalen die ik niet hoef te betalen als ik naar een van hun bedrijven ga.

Mijn motor gaat altijd naar Roadrunner in Rheden en... je raad het al, staat niet op het lijstje.

Enige wat ik als alternatief lijk te hebben wat ook nog een beetje in de buurt is is Safe in Apeldoorn en Motoport druten of zelhem. Als ik dan moet kiezen ga ik naar Druten, goeie verhalen over gehoord maar is vanuit Arnhem net een beetje om. Zeker omdat ik praktisch naast Roadrunner (nou ja in ieder geval in Rheden) werk.

Behalve overal spierpijn en een beurse schouder en onderrug heb ik nu ook nog een PEST-humeur.

:j :j :j
 
Geweldig vandaag. Heb de verzekering (De Amersfoortse) gebeld, netjes de schade gemeld. Komen ze ineens met een lijstje met door hun erkende bedrijven. Mag wel naar een ander bedrijf, Krijg ik alleen geen leen-fiets, rekening gaat niet rechtstreeks (zelf maar voorschieten) en moet ik eigen risico van 90 euro betalen die ik niet hoef te betalen als ik naar een van hun bedrijven ga.

Mijn motor gaat altijd naar Roadrunner in Rheden en... je raad het al, staat niet op het lijstje.

Enige wat ik als alternatief lijk te hebben wat ook nog een beetje in de buurt is is Safe in Apeldoorn en Motoport druten of zelhem. Als ik dan moet kiezen ga ik naar Druten, goeie verhalen over gehoord maar is vanuit Arnhem net een beetje om. Zeker omdat ik praktisch naast Roadrunner (nou ja in ieder geval in Rheden) werk.

Behalve overal spierpijn en een beurse schouder en onderrug heb ik nu ook nog een PEST-humeur.

:j :j :j

Bel Hans van roadrunner morgen ff op met dit probleem, ik ben ervan overtuigd dat 'ie zijn best doet om je netjes verder te helpen.
Als je goede service van hun gewend bent, kun je dat nu niet van een paar eurootjes laten afhangen.

Groeten Paul.
 
balen...

Ben gisteren een stuk gaan rijden zonder motorbroek, maar als ik dit lees doe ik dat toch maar niet meer.
Vond het toch al geen fijn gevoel om zonder motorbroek op de motor te zitten, beetje naakt...
 
wat ik niet helemaal uit het verhaal duidelijk kreeg...was het nou nat of droog?

want als je met droog weer met 010's gestuiterd ben kan het alleen nog je middenbok geweest zijn...

evengoed balen man...sterke met uwenzelf...en uwenmotor.. :)
 
Blij te horen dat je zelf iig nog helemaal heel bent en alleen wat spierpijn hebt. Wel goed klote dat je motor wat minder heel is gebleven '( maar gelukkig ben je goed verzekerd. Sterkte!
 
wat ik niet helemaal uit het verhaal duidelijk kreeg...was het nou nat of droog?

want als je met droog weer met 010's gestuiterd ben kan het alleen nog je middenbok geweest zijn...

evengoed balen man...sterke met uwenzelf...en uwenmotor.. :)

Het was nog droog toen het gebeurde maar het schijnt geregend te hebben (eerder op de dag) aan de weg was het niet te zien. Ben later nog wezen kijken en je ziet vrij duidelijk een kras in het asfalt (middenbok) en kort daarna een hele serie krassen (rest van de motor). Ik denk zelf ook dat het niets met de banden te maken heeft want als daar iets mis mee was geweest was ik een half uur daarvoor al door de vangrail op klaverblad ressen gereden. Daar heb ik zonder problemen de steppies aan de grond gereden en was er niets aan de hand.

Ik denk dat ik gewoon pech gehad heb klein kuiltje is genoeg om de bok tegen het asfalt te laten komen. Normaal niet zo'n probleem maar deze keer beet ie zich vast in het asvalt :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan