Sonnema Berenburg

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
Waar in hemelsnaam in België of vlak over de grens vind je dat spul?!
Ik wil meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!! ;(
 
Whahah, sonnema berenburg roels! Ben er meerdere keren helemaal gek van geweest, en had de volgende dag helemaal nergens last van! (probeer dat maar eens met bier! ;) )
Oewja, ik denk dat je het wel in een slijterij kan krijgen... misschien wil Rev je wat opsturen??
 
:^
WERELDIDEE gewoon!!

REEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeev!!!!!!!!!!!!!!
Ja daaag, in jou drinktempo kan er gelijk een hele vrachtwagen richting Turnhout. :9

Sorry vriend, je zal toch ff in Eindhoven ofzo inkopen moeten doen in een slijterij daar. ;)
 
Als je naar Bunnik komt ben je al een stuk dichterbij, maar aan de wangen van die beer te zien houd ie dat nooit zo lang vol ;)
 
Beerenburg is lekkah! Beter dan dat ranzige bier, ben ik helemaal op uitgekeken :r

Jammer dat er niet zoveel flessen onder je buddyseat passen, tenzij je een Goldwing hebt, dan kun je een jaarvoorraad meenemen :]
 
Jammer dat er niet zoveel flessen onder je buddyseat passen, tenzij je een Goldwing hebt, dan kun je een jaarvoorraad meenemen :]

Ach, kieper het gewoon in je tank. Kun je gemiddeld 15 liter meenemen. ;)

Enneh, Pooh.. als je al in roosendaal bent kunt je genoeg van die slijterijen vinden die dat spul verkopen (ik ben er geen fan van).
 
Beerenburg is lekkah! Beter dan dat ranzige bier, ben ik helemaal op uitgekeken :r

Jammer dat er niet zoveel flessen onder je buddyseat passen, tenzij je een Goldwing hebt, dan kun je een jaarvoorraad meenemen :]

Nou, Grolsch vond\'k nog wel lekker hoor.
Dat drommelsch ofzo van jullie is inderdaad zwaar :r
 
Dommelsch, geen drommelsch ;)

Maarreh, ga gewoon naar de motorbeurs toe, ben je in NL, JK wijst je de slijterijen wel. 8-)
 
dommelsch jah.... smerig spul! Overigens precies het zelfde bier als \"brouwmeester\"van de Aldi, alleen dan in een andere fles.
Berenburg is eigelijk alleen te drinken als je het mixt met sinas ofzo, puur is voor mij te sterk!
 
Je hebt Grolsch en je hebt de rest.

Grolsch is het enige bier wat bij mij door mijn keel komt (uitzondering!). Maar Beerenburg is beterrrrr :9
 
Wij Friezen zijn opgegroeid met Berenburg, drinken het al sinds we nog rondkropen in de box. 8-)
 
Ach, kieper het gewoon in je tank. Kun je gemiddeld 15 liter meenemen. ;)

Enneh, Pooh.. als je al in roosendaal bent kunt je genoeg van die slijterijen vinden die dat spul verkopen (ik ben er geen fan van).
Waaaat wie wonen er hier in Roosendaal?? Ik woon namelijk ook in Roosendaal. Oja Beerenburger is hier te vinden. In de slijterij van Super de Boer Pollemans. Ja ik ga niet zover dat ik het adres er ook bij zet. Das weer teveel van het goede. Die man verdient al genoeg..... :j
 
Nou, Grolsch vond\'k nog wel lekker hoor.
Dat drommelsch ofzo van jullie is inderdaad zwaar :r

:}

Vertel het door aan alle Belgen!!!!!!!!
Je hebt bier en je hebt Grolsch, en nederlands bier is idd niet te zuipen, Grolsch wel.

Maar pooh, als je ergens de grens overgaat en in het eerste gat met een slijter op zoekt kun je volgens mij dat berenburg spul wel halen.
Ik hou er niet zo van.
 
Ik ga ook voor Grolsch... Ben namelijk in Groenlo geboren en je afkomst verlogen je niet....

Verder trek ik Hertog Jan en sinds ik in een studentenhuis heb gewoond ook Amstel (huisgenoot zoop niets anders en hij sponsorde meestal }) )

Behalve bier het liefst Whisky
Jagermeister en wodka zijn ook nog op voorraad. ;)
 
heee pooh,, vanuit Turnhout is het 2x hoesten naar Tilburg, daar hebben ze nog eeen veeeeeeeeeeeeel lekkerder alternatief, SCHROBBELAER, zit in de zelfde categorie
zelfde soort fles, komt van nabij jouw omgeving
verdampt ook sneller als water, laat zich ook goed combineren met alle soortrn bier, incl jupiler, trappist, duvel, triple etc.

is dat spul jouw ook bekend ???
 
Voor de belgen die het niet kennen:

etiket.jpg


Sonnema Berenburg is ontstaan in de tweede helft van de vorige eeuw. In het Friese plaatsje Dokkum was het herbergier Fedde Sonnema die in 1860 zijn eigen unieke recept ontwikkelde. Na maanden verwoed zoeken, mengen en proeven werden Fedde\'s inspanningen beloond. Nadat hij een slokje van zijn negenenveertigste creatie nam, waarin hij maar liefst 71 kruiden had verwerkt, fluisterde Fedde: \"As pisset my in ingeltsje oer de tonge\" (\"Alsof er een engeltje over mijn tong plast\").

+ nog een http://www.kees-postma.nl/Sonnema%20berenburg.html (heel verhaal)

[edit]
Zie etiket... 30% vol
[/edit]
 
Terug
Bovenaan Onderaan