Soorten luchtfilters

Estivie

MF'er
5 aug 2003
44
0
België
'k heb gisteren mijn luchtfilterkastje even opengevezen (ttz. van mijn DR 650) om te kijken of mijn luchtfilter nog proper was & zag dat er een mousse (schuimrubber?) luchtfilter inzat. Ik dacht eigelijk dat luchtfilters van papier waren. Is het gebruikelijke dat het zo'n filter is bij een enduro motor?
 
ja , dat is meestal bij enduro .
Normaal gezien kan je hem dan gewoon reinigen in wat lauw water met wat dreft(zeep) ofzo erin.
Maak hem maar goed proper , en blaas hem dan met lucht (niet teveel druk ) droog .
Je kan hem nadien nog lichtjes inkneden met wat olie.
Normaal gezien is dit wel een zeer dunne olie , maar met wat tweetakt mengolie gaat dit ook wel .Wel niet teveel hé !
Als het een luchtfilter is met een framepje erin dan gaat dit natuurlijk moeilijker.
Succes !!!
 
Als ik het goed begrijp dan is de filter hierboven hetzelfde als die van een crossmotor? meestal moet je deze met benzine reinigen en dan naspoelen met water zodat al het zand eruit is. En dan inwassen met speciale filter olie want 2-takt olie is veel te dun en loopt er zo uit.
 
Als ik het goed begrijp dan is de filter hierboven hetzelfde als die van een crossmotor? meestal moet je deze met benzine reinigen en dan naspoelen met water zodat al het zand eruit is. En dan inwassen met speciale filter olie want 2-takt olie is veel te dun en loopt er zo uit.
niet reinigen met benzine dit is te agresief voor het schuimfilter. beter is diesel of petroleum, daarna goed uitspoelen in het sop en als hij droog is invetten met luchtfilterolie.
 
Dreft ontvet ook goed hoor .
Als dre luchtfilter begint af te brokkelen , vervang hem dan maar .
En tweetaktolie te dun .
Heb je die olie van K&N al eens bekeken .
Die is echt wel zeer dun hoor .
Maar inderdaad zoals hierboven beschreven staat je kan er toch beter luchtfilterolie voor nemen .
 
Dreft ontvet ook goed hoor .
Als dre luchtfilter begint af te brokkelen , vervang hem dan maar .
En tweetaktolie te dun .
Heb je die olie van K&N al eens bekeken .
Die is echt wel zeer dun hoor .
Maar inderdaad zoals hierboven beschreven staat je kan er toch beter luchtfilterolie voor nemen .
die luchtfilterolie krijg je er met dreft alleen niet af. daar heb je echt diesel oid. voor nodig
 
Terug
Bovenaan Onderaan