Sorry , hoeveel km met die band zei u?

Investig8or

MF veteraan
14 jan 2002
2.232
0
Delft
Ik heb vorig jaar juni nieuw rubber aan de achterkant gezet , en nu al komen de slijtblokjes erg dicht in de buurt.Er zit een BT-096 op , en ben krap aan de 3000 km.Gewicht en vermogen zijn bij m'n zxr 400 ook niet echt doorslaggevend , en mijn rijstijl is naar mijn mening niet veeleisend.De bandenspanning heb ik steeds gecontroleerd.
Hoe kan het dat ik nu al zo dichtbij een nieuwe band zit?En aangezien het toch moet , welke banden halen wat meer km's?
Wil toch 23 maart effe leuk kunnen rijden ;) :]
 
Zelf haal ik tussen de 3000 en 5000 km met de BT010's, soms ietsje meer, maar dan met vakantie.


Mijn opmerking was om een beetje te zuigen, dat jullie dat nu nog steeds niet weten. ;)
 
Zelf haal ik tussen de 3000 en 5000 km met de BT010's, soms ietsje meer, maar dan met vakantie.
huh?
ik doe juist veel minder met een band tijdens een vakantie!
Ik rij een bt010 of MEZ1 op tijdens een kicxtoer, maar doe er 1,5 a 2 x zo lang mee als ik hier wat in de buurt rotzooi.

niet dat ik hier in de buurt langzaam aan doe, maar als je tijdens een vakantie de hele dag rijdt worden de banden veel warmer en door dat geruk van zo'n 1-pitter verdampen je banden haast....
 
huh?
ik doe juist veel minder met een band tijdens een vakantie!
Ik rij een bt010 of MEZ1 op tijdens een kicxtoer, maar doe er 1,5 a 2 x zo lang mee als ik hier wat in de buurt rotzooi.

niet dat ik hier in de buurt langzaam aan doe, maar als je tijdens een vakantie de hele dag rijdt worden de banden veel warmer en door dat geruk van zo'n 1-pitter verdampen je banden haast....

Ik noem KicXtour geen vakantie hoor, dat noem ik KicXtour.
Met de KicXtour is het met spiksplinter nieuwe banden weg gaan en hopen dat je de eind van de week haalt.
Tijdens KicXtour gaat die dus het kortst mee.
Vakantie bedoel ik Zuid-Frankrijk of Italie, daar rij je heen en terug om daar lekker te knallen, ook onderweg wordt er wel lekker gereden, maar toch rij je vaak minder extreem. En toch ook wel altijd relatief veel snelweg.
Thuis is het veel PPP rijden en wheelie's, en dan gaan die banden ook niet lang mee.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Michelin Pilot Race achterband gaat 6000 km mee. Het ligt er gewoon aan hoe je er mee rijdt. Het meest slijten de banden door bij het stoplicht volgas er tussen uit te naaien. Dit doe ik dus bijna nooit.

En voor de rest rij ik altijd erg rustig, ook op het circuit. :)
 
BT090 zal je bedoelen....
overzicht
bt090

Hmmm... die BT090 vor de RS250 en ZXR400 is door Bridgestone wel erg racy gepositioneerd. Stukje extremer nog dan de BT010, wat toch al een sportieve band is. Zou dit ook betekenen dat je de BT090 eerst moet opwarmen voordat je ermee gaat gummen (al zegt BT dat dit niet hoeft)? In de regen zal het wel helemaal geen grip hebben. Ik gelukkig nog wat profiel over, dus dat zien we dan wel weer! :)
 
over die cyrox bandjes: ik kan de 160/60 - 17 maat niet vinden :?
En de keuze is nu nog maar 2:de 010 en de 020.
ietsje meer grip = 010 , ietsje meer afstand = 020?Ben trouwens wel super tevreden over mijn huidige 96 achter , behalve de afstand dan.
Had op de snelweg vandaag een heerlijke bocht.
Alle koekblikken op de linker van de 3 banen in de bocht naar links. :(
Dan maar buitenom :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan