Sorry , hoeveel km met die band zei u?

Investig8or

MF veteraan
14 jan 2002
2.232
0
Delft
Ik heb vorig jaar juni nieuw rubber aan de achterkant gezet , en nu al komen de slijtblokjes erg dicht in de buurt.Er zit een BT-096 op , en ben krap aan de 3000 km.Gewicht en vermogen zijn bij m'n zxr 400 ook niet echt doorslaggevend , en mijn rijstijl is naar mijn mening niet veeleisend.De bandenspanning heb ik steeds gecontroleerd.
Hoe kan het dat ik nu al zo dichtbij een nieuwe band zit?En aangezien het toch moet , welke banden halen wat meer km's?
Wil toch 23 maart effe leuk kunnen rijden ;) :]
 
klop, heb ook de BT-96, onder m'n CB-1, deze gaan doorgaans 3000-3500 km mee, daarna zijn ze op.

BT96 geeft wel mijn voorkeur....

Je kunt eens BT-45 proberen, maar zijn wel minder sportief....(beetje afhankelijk van je rijstijl)
 
Als je rijstijl niet veeleisend is zou ik er zeker geen sportbandjes onderleggen.
Gewoon een lekkere toerband nemen. Die gaan in ieder geval iets van 15.000 km. mee. Maar ook dat is weer afhankelijk van je rijstijl.
 
Als je rijstijl niet veeleisend is zou ik er zeker geen sportbandjes onderleggen.
Gewoon een lekkere toerband nemen. Die gaan in ieder geval iets van 15.000 km. mee. Maar ook dat is weer afhankelijk van je rijstijl.
Dat van dat niet veeleisend komt vooral omdat ik nog niet de grens zoek.Eerste motor he.Voorzichtig beginnen anders .... ;(
Maar het is de bedoeling wel wat meer eruit te halen , dus ik zoek wel sportieve banden.
Gelukkig redelijk gangbare maten , met 120/60 -17 voor en 160/60-17 achter.
Iemand goeie/slechte ervaring met eigen banden?
 
Ik heb zelf een BT010 voor en een BT020 achter, dualcompound dus die gaan wat langer mee (BT020 voor niet in mijn maat leverbaar).
Bevallen mij uitstekend en ik hoor er eigenlijk alleen maar positieve reacties op. De BT010 is (in mijn ogen) een circuitbandje en de BT020 vind ik meer voor de openbare weg. Maar er zijn hier een hoop racers die altijd met BT010 rijden op de openbare weg maar die rijden dan ook wat harder dan ik...
 
Dat van dat niet veeleisend komt vooral omdat ik nog niet de grens zoek.Eerste motor he.Voorzichtig beginnen anders .... ;(
Maar het is de bedoeling wel wat meer eruit te halen , dus ik zoek wel sportieve banden.
Gelukkig redelijk gangbare maten , met 120/60 -17 voor en 160/60-17 achter.
Iemand goeie/slechte ervaring met eigen banden?

In die maten kun je gewoon BT-010 doen, zijn prima en gaan best lang mee >8000 km.
 
Ik heb vorig jaar juni nieuw rubber aan de achterkant gezet , en nu al komen de slijtblokjes erg dicht in de buurt.Er zit een BT-096 op , en ben krap aan de 3000 km.Gewicht en vermogen zijn bij m'n zxr 400 ook niet echt doorslaggevend , en mijn rijstijl is naar mijn mening niet veeleisend.De bandenspanning heb ik steeds gecontroleerd.
Hoe kan het dat ik nu al zo dichtbij een nieuwe band zit?En aangezien het toch moet , welke banden halen wat meer km's?
Wil toch 23 maart effe leuk kunnen rijden ;) :]
bt96 zijn wel fun-bandjes he?
kun je geen lange levensduur van verwachten.... gewoon zorgen dat je er fun mee hebt!

Zijn volgens mij ook HR-banden, en die zijn dan weer een stuk goedkoper dan zr-banden. En zr's laten zich lastiger opwarmen dan hr's onder een 400.

Fun laat zich niet uitdrukken in km's ;)
 
Ik heb achterop een BT 020 liggen, na een paar duizend kilometer... (4 ofzo) zie ik nog geen vorm van slijtage...

Ik mis niet echt een BT 010, tot nu toe heb ik nog wel grip genoeg, zoveel zet een Bandit 600 nu ook weer niet aan de grond.
 
Ik heb onder mijn ZXR400 nog steeds de originele bandjes zitten (Bridgestone Cyrox) ... heb 7700 km op de teller, waarvan 6500 door mezelf. M'n rijstijl is ook niet echt rustig... voorband ziet er nog goed uit, achterband begint redelijk te slijten. Las trouwens laatst dat Bridgestone speciale banden ging maken voor de RS250 en ZXR400. Weet iemand welke dat zijn en of ze al te koop zijn?
 
Há, ik ga winnen....21.000 km waarvan ik er zelf 10.000 op gereden heb. Een Dunlop op een Yamaha 1100 Dragstar classic. Die banden hebben maar één doel; km maken. Plakken in bochten is dan minder aan de orde. Dus rijstijl en type motor bepalen een hoop. Overigens alle km zijn binnen zo'n 1,5 jaar gereden.

Ton :)
 
Iedereen alvast bedankt voor de reacties. :}
Ik zit nu te twijfelen tussen :
010 , 020 of 092.(Het lijken wel net-nummers ;) )
de 95 zal wel weinig km's halen , dus laat ik die ook maar.Guz , ik ben met je eens dat ik nu een goeie plakker heb , maar ik haal het er nog niet uit.Dus voorlopig ga ik voor meer afstand. :]
Eerst maar de dealer(s) langs , valt er vast weer wat af.
mvg.
 
010 , 020 of 092.(Het lijken wel net-nummers ;) )
de 95 zal wel weinig km's halen , dus laat ik die ook maar.Guz ,
BT090!!!! zei ik...

bt92 zat destijds standaard op mijn duke, vond ik een kutband, is me ook es door een BT-medewerker in me oor gefluisterd dat die band ongeschikt was voor een duke.

Wat ik een ERG goeie band vindt, BETER dan de BT010, goedkoper en gaat minstens net zo lang mee.... de Metzeler MEZ1 (hr)

LET ER OP dat je de HR neemt!!!!!

Als je dealer zegt dat ie em niet heeft moet je hem een paar klappen geven en zeggen dat ie beter moet zoeken. In amsterdam weet ik wel een goeie bandeboer die ik op dit vlak al wat opgevoed heb ;)
 
3000 km is heel netjes, als je meer haalt moet je gaan leren gasgeven.

Heb tot nog toe met BT 010's ong 4000 km gereden, zijn nu ong. half (misschien nog minder! ver) versleten. Dit op m'n orginele velgen die nu tijdelijk voor een goed doel ter beschikking worden gesteld :}
Geef af en toe een beetje gas, niet te veel maar daarom rij ik op een R1 ;)
010's kunnen vlgs. mij idd. bij "normaal" gebruik tussen de 7500 en 10000 km mee! Mijn "ervaring" heeft me iig. geleerd dat een mindere bandenspanning erin resulteert dat banden langer meegaan,eerder hun grip hebben en mooi rond afslijten! (rij met 2.5 achter en 2.3 voor !)
Aangezien BT 020 opvolger is van de BT 057 is deze band ideaal voor de sportieve rijder zonder grensverleggende circuitaspiraties aangezien je (ik iig.) met de 057 op een Ace alles aan de grond rijdt zonder enig moment het idee te hebben dat je grip te weinig hebt :} :} :}
Heb Ace ingeruild met deze banden en had er 9000 km mee gereden, is met deze banden ook verkocht, zagen er alleen maar goed rondom gebruikt uit.
Niet versleten dus!
Zo'n band KUN je echter ook in 3000 km aan barrels rijden maar of je dan op de openbare weg zo goed bezig bent? Kortom, kies een moderne band die past bij je gangbare rijstijl en niet een band die de coureurs op het circuit zo goed vinden, weggegooid geld voor een sportieve look die je IRL niet nodig hebt!
Just my 2 cents 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan