SP-2 of R1

SP-1/2 of R1 nieuw model

  • Yamaha

    Stemmen: 18 28,1%
  • Honda

    Stemmen: 46 71,9%

  • Totaal aantal stemmers
    64
Tribal kerel, Wat is het nou geworden? Eerst vraag je ons advies en vervolgens hou je ons niet op de hoogte. Loyaliteits niveau is natuurlijk naadje zo :+
 
full


Zoals je ziet heb ik ze allebei. K heb dit jaar met de SP1 gereden en tis echt een heerlijke motorfiets. De mijne is helemaal standaard en alleen voorzien van een powercommander en 2 bros dempers (die je in Nederland trouwens op de baan niet kunt gebruiken). Ik heb voor Nederland en Zolder BOSdempers. Het probleem is dat de 4 cilinders supersports zoals Fireblades en R1's je op t rechte stuk voorbij komen KNALLEN en das nie leuk.

De R1 heb ik nog maar net en er alleen op Assen een proefrit mee gemaakt en net 2 dagen mee op Mugello gereden. De R1 is echt een kanon. De mijne is standaard met alleen een Akrapovic uitlaatsysteem en WPvering voor en achter. Dit ding ligt echt als een huis in de bochten en de acceleratie is echt ongelofelijk.

Als je de SP1 anders vergeard (b.v. 2 tandjes meer achter) scheelt dit alweer aanzienlijk in je acceleratie. De Sp1 liep in de bochten nogal wat naar buiten en dat ligt puur aan de vering.

Nu gebruik je op t circuit je motorfiets wel een stukje extremer dan op straat.
Dus op de baan gebruik ik nu de R1 en het geluid van de SP1 met 2 bros is ongeevenaard. Dus op straat blijf ik de SP1 gebruiken. Hij bokt wel een beetje bij lage snelheden op lage toeren, maar dat ben je ook kwijt als je em anders vergeard.

Ik kwam voor de SP1 ook van een 4-cilinder motorfiets en heb geen moment hoven te wennen aan de SP1. De SP1 is om te zien ook mooier vind ik, maar ja..... das puur persoonlijk.

Veel suc6 met je keuze
 
Tja moeilijke keuze. Als je het kan betalen is zo'n SP wel enorm chique.
Alhoewel de nieuwe yam dit ook is. Ik zou persoonlijk voor de R1 gaan omdat dat een injectie is die super te doseren is. Terwijl de SP veel te bruut is.
Aan jou de keuze.
 
Tja moeilijke keuze. Als je het kan betalen is zo'n SP wel enorm chique.
Alhoewel de nieuwe yam dit ook is. Ik zou persoonlijk voor de R1 gaan omdat dat een injectie is die super te doseren is. Terwijl de SP veel te bruut is.
Aan jou de keuze.

De SP1 is ook injectie. En het brute ligt aan de rijder!! NIET aan de machine!!
 
:}

Hoe dan ook, de r1 is een saaie opel, en de sp2 is rete gaaf! maar ze zijn echt niet vergelijkbaar!

wat r1 saaie opel :?

nou ik zie hier in de buurt meer sp'tjes rondrijden dan r1'tjes, maar het blijft nog steeds een strake fiets met een retegaaf geluid. maar ik zit liever op me r1 :9

mischien dat ik in de toekomst ook eens een proefritje ga maken op een dikke v-twin, het heeft wel wat
 
tja dit kan je wel vragen maar moet je toch zelf kiezen.

2 jaar terug wou ik ook een sp1 maar ben na al 2 jaar wikken en wegen toch voor de vtr1000F gegaan, prijsverschil was toch minimaal 4k , vond ik wel veel.
plus na 10 jaar FZR1000 wou ik iets euuh meer rechtop zitten

nu heb ik 2 jaar met veel plezier gereden tot ik 3 maanden terug een R1 heb gekocht (erbij) uit 98.
damn nou weet ik wel weer wat ik gemist heb hoor.

POINT beeeeing, ze hebben allebei hun charme , eigen geluid eigen look.

maar de 2004 R1 is niet mijn smaak tbh, vind het allemaal een beetje tupperware worden met die zwarte framepjes etc.
kost natuurlijk ook wat. :P

succes met proefrijden en veel plezier met wat het ook wordt
 
Terug
Bovenaan Onderaan