SP-2 of R1

SP-1/2 of R1 nieuw model

  • Yamaha

    Stemmen: 18 28,1%
  • Honda

    Stemmen: 46 71,9%

  • Totaal aantal stemmers
    64

Tribal-DS

Rookie
21 okt 2004
6
0
Spijkenisse
Vorige week is mijn motor R1 '98 gestolen.
Nu wil ik een nieuwe kopen maar twijfel tussen een nieuwe R1 of de SP-2.
Iemand ervaring ?
 
Wat dan ?

Met proefrijden was het voor mij redelijk vergelijkbaar.
Alleen met de R1 ben ik wat meer vertrouwd ...
 
Wat een toeval,...ik heb een R1,..TE KOOP!! *D

97477

full

97482


Prijs? Komen we wel uit!?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb proefgereden maar bij mijn weten veranderd er niets komend jaar aan de R1.
Qua bochtenwerk prefereer ik de R1 maar de SP-1/2 heeft toch ook wel iets ,
zeker op rechte stukken baan vind ik hem fijner rijden.

;)
 
Ja honda is wel gaaf maar je kent het he Hoge Onkosten Na Dure Aanschaf. HONDA

En Yamaha is ook wel gaaf vooral zo'n R1 licht en goed te sturen heb ik gehord.

maar ieder zijn eigen smaak en stijl tog *D
 
Ja honda is wel gaaf maar je kent het he Hoge Onkosten Na Dure Aanschaf. HONDA
Hmm, leuk gevonden, maar klinkt mij als bull-sh*t in de oren, Honda's zijn bij mijn weten zon beetje de meest onderhoudsvrije motoren die er zijn.

even weeer ontopic:

Ik zou voor de SP2 gaan, veel meer karakter/imago. R1 is cool en snel, maar SP2 is stijlvol. En ik ben persoonlijk iemand die dan meer voor 'stijlvol' gaat ;)
 
Hmm, leuk gevonden, maar klinkt mij als bull-sh*t in de oren, Honda's zijn bij mijn weten zon beetje de meest onderhoudsvrije motoren die er zijn.

even weeer ontopic:

Ik zou voor de SP2 gaan, veel meer karakter/imago. R1 is cool en snel, maar SP2 is stijlvol. En ik ben persoonlijk iemand die dan meer voor 'stijlvol' gaat ;)
:^

Een SP2 vind ik wel even stukken gaver, zo'n brute V2 die erop los sleurt met een machtig geluid... gewoon een superdikke twin, een echte KARAKTERfiets :}

Een R1 is persoonlijk niet mijn smaak; vind de R6jes en R1's tegenwoordig niet mooi (maar da's persoonlijk). Beetje saai. Daarnaast zou ik zo gauw niet terug willen naar 4-in-lijn ;)

Vind het trouwens vreemd dat je de twee fietsen vergelijkbaar vond :? . Volgens mij kun je binnen het 1000cc supersport segment juist niet verder uit elkaar zitten..
 
>>>> Sport

Aangezien deze meer reacties heeft, heb ik deze verplaatst naar Sport en de andere op slot gedaan. :)
 
:^

Een SP2 vind ik wel even stukken gaver, zo'n brute V2 die erop los sleurt met een machtig geluid... gewoon een superdikke twin, een echte KARAKTERfiets :}

Een R1 is persoonlijk niet mijn smaak; vind de R6jes en R1's tegenwoordig niet mooi (maar da's persoonlijk). Beetje saai. Daarnaast zou ik zo gauw niet terug willen naar 4-in-lijn ;)

Vind het trouwens vreemd dat je de twee fietsen vergelijkbaar vond :? . Volgens mij kun je binnen het 1000cc supersport segment juist niet verder uit elkaar zitten..

Inderdaad. Zijn twee best wel verschillende fietsen. Kan je niet beter een proefrit maken op een SP-2. Kun je ze vergelijken.
 
Eerst even proefrijden!

Persoonlijk kies ik de SP-2
Alleen al om de volgende reden:

- 2 cilinder
- Altijd genoeg koppel..
- Geluid. (lees: muziek)
- Toch wel iets (lees: veel) zeldzamer dan de R1
- Geweldig spectaculair hoog kwijlgehalte design.. (die radiatoren.. die koplampen die kont! :9~ )

Dat zijn er genoeg denk ik :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan