SP start niet.Ontsteking tikt ?!

miehoe

MF veteraan
2 okt 2004
1.488
0
17
Schubbenkuttenveen
Hallo,

even een vraag. Ik probeerde net mijn SP te starten, maar het enige wat ik hoor is tikkend geluid bij het kastje van zekering A (het kastje naar je spanningsregelaar. die van de ontsteking)

Betekend dit dat mijn accu te weinig geladen is of dat er ergens een zekering gesprongen is? Ik kom dr zelf niet zo snel uit wat het nu is.

O, ik moet dr bij zeggen dat ik vandaag mijn tank gemonteerd heb en gewoon alles aangesloten heb, maar geen "benzinekraan" of dergelijke aangezet heb. Ben erg benieuwd wat dit euvel kan zijn.

16 apr 2006
46
0
44
Hillegom
Hallo,

even een vraag. Ik probeerde net mijn SP te starten, maar het enige wat ik hoor is tikkend geluid bij het kastje van zekering A (het kastje naar je spanningsregelaar. die van de ontsteking)

Betekend dit dat mijn accu te weinig geladen is of dat er ergens een zekering gesprongen is? Ik kom dr zelf niet zo snel uit wat het nu is.

O, ik moet dr bij zeggen dat ik vandaag mijn tank gemonteerd heb en gewoon alles aangesloten heb, maar geen "benzinekraan" of dergelijke aangezet heb. Ben erg benieuwd wat dit euvel kan zijn.
Klinkt mij als het tikken van je startrelais. Je kunt proberen de pole en de zekeringen/stekker hiervan ff schoon te maken en met WD40 in te spuiten. Werkt dit niet dan waarschijnlijk een nieuw startrelais '( . ( als dat het euvel is natuurlijk)
Bij mij was dit het geval en begon ook met een tikkie onder mijn buddy bij het indrukken van mijn startknop. :(
suc6

5 mrt 2005
2.470
0
thuis
toen mijn motor nieuw was, was de batterij ook plat, dan maakte hij ook dat getik, motor gestart (kickstart) en halfuur gaan rijden tot batterij beetje opgeladen was, en dan deed ie het niet meer

dus: batterij opladen, ontlaad die direct, nieuwe batterij .

miehoe

MF veteraan
2 okt 2004
1.488
0
17
Schubbenkuttenveen
De accu was idd leeg.

Nu is het probleem verlegt, want de motor start nog steeds niet. Hij doet alles goed, maar pakt geen benzine. Ik hoor de benzine pomp ook niet draaien! stekkertje zit wel goed en de leidingen lijken ook normaal. De benzine pomp deed het 2 weken terug nog gewoon! zekeringen zijn niet gesprongen en er zijn geen onderbroke stukken. toch wil de pomp niet werken :(

Red Racer

Die hard MF'er
20 sep 2003
282
0
44
Drongelen
Je kan meten of je spanning op de stekker naar de pomp krijgt, die zit alleen een beetje lastig ter hoogte van het linker passagierstepje. Als je het contact aan zet moet er een paar seconden spanning op staan.

In het kontje onder het "zitje"zit rechts (van achteren gezien) het brandstof afsluit relais. Dit relais moet je ook horen klikken een paar seconden nadat je het contact aangezet hebt.
Dan je kan er al vanuitgaan dat de pomp ook werkt, na een paar x contact aan en uit staat het systeem op druk en springt de pomp ook niet meer aan.

Heb je misschien ook aan de valsensor of het daarbijbehorende relais gezeten? (tegenover het brandstof relais) Als hier een kabeltje van los is of als je sensor los ligt kan de pomp volgens mij ook niet gaan draaien.

Ik neem aan dat je de dodemansknop wel in run hebt.....

Goed nagaan wat je allemaal los hebt gehaald, een pomp gaat nooit uit zichzelf stuk.

Succes
8-)

Laatst bewerkt:

miehoe

MF veteraan
2 okt 2004
1.488
0
17
Schubbenkuttenveen
probleem is gevonden. Lag aan iets heel anders. Namelijk het contactslot. Ik dacht hier in eerste instantie niet aan, omdat hij de startmotor wel liet draaine. Nu herkent het slot de sleutel niet dus geeft hij een soort beveiliging af. Daardoor draait de pomp niet en vonken de bougies ook niet.

Je moet het maar net weten :+