Sp1 gekocht! info..

Lennovich

Die hard MF'er
15 dec 2002
478
4
Stekene, belgium
Hallo,

Heb mn blade de deur uitgeschopt en heb me een SP1 gekocht (had ik al veel langer moeten doen... :9 ).Nu wil ik hem eerst een onderhoud geven maar heb er geen manual bijgekregen,wie weet hoeveel olie in dat blok moet en welke is best half synt of vol. Op welke kmstand moet je de luchtfilter en de bougies vervangen of is dit hetzelfde als mn blade?
Verder is het een superfiets met superlooks en supersound!!! Echt verslavend die dingen en ik heb er nog maar 60km mee gereden :)
Wie weet of ik ergens een online manual kan vinden?


groeten,

Lennovich
 
ff nog een piccie plaatsen...kan er maar niet genoeg van krijgen...
Zitten trouwens Art uitlaten op, iemand hier ervaring mee?Dat ze geluid produceren wist ik onderhand wel! :P

full
 
Gefeliciteerd.

Super mooie bike :}









hoop wel dat het een 900 blade was, want de 1000 is toch wel het mooiste wat er momenteel rondrijdt O-)
 
Het was een 954 van 2002... :)

Nu weet ik nog altijd niet hoeveel olie der in moet natuurlijk...zal het maar ies gaan vragen bij de plaatselijke Honda boer.
 
Van een 954 Blade naar een SP1? Wat dat geen moeilijke keus. Ik denk er zelf ook sterk over ( al een half jaar ) om mijn Blade 929 te verkopen en een SP1 aan te schaffen. Het grootste nadeel vindt ik dat ik een jaar terug moet, van 2001 naar 2000. Dat houdt mij eigenlijk tegen. De 2001 / 2002 SP1 is mij echter te duur.

Hopelijk heb je veel plezier met deze fiets.
 
Ik heb hier de shop manual voor me liggen :

* 6000 km / 6 mnd. olie : aftappen 3.5 ltr. / aftappen + filter 3.9 ltr. / demontage 4,3 ltr.
* bougies 12000 km inspecteren / 24000 vervangen
* luchtfilter 18000 km / 18 mnd vervangen

goede kwaliteit olie en warm rijden is belangrijker dan vol of half syn. ??
 
Half synt. is beter voor Vtwins omdat die in een veel ruimer toerengebied optimaal presteren! Voor hoogtoerige jankfietsen is het daarintegen wel beter om volsynt. te gebruiken
 
Ik heb hier de shop manual voor me liggen :

* 6000 km / 6 mnd. olie : aftappen 3.5 ltr. / aftappen + filter 3.9 ltr. / demontage 4,3 ltr.
* bougies 12000 km inspecteren / 24000 vervangen
* luchtfilter 18000 km / 18 mnd vervangen

goede kwaliteit olie en warm rijden is belangrijker dan vol of half syn. ??

Bedankt voor de info SPietje!! Nu heb ik de luchtfilters een gedemonteerd maar zie er wel wat vliegen in hangen, motor heeft maar 12000km,zou ik ze nu vervangen of gewoon eens uitspuiten met de compressor?
Die luchtfilters zijn wel serieuze joekels, niet zo een simpel luchtfiltertje zoals mn vorige 4cilinder motoren. :P

Overigens bedankt voor de reacties :}
 
Half synt. is beter voor Vtwins omdat die in een veel ruimer toerengebied optimaal presteren! Voor hoogtoerige jankfietsen is het daarintegen wel beter om volsynt. te gebruiken


Dat wist ik niet, dacht dat volsynthetisch beter was voor hoogvermogen motoren. Maar ik zie dat je al wat ervaring hebt met SPeens dus je zal het wel weten he, welk merk olie gebruik jij trouwens?
 
Terug
Bovenaan Onderaan