SP1 sputtert na de winter...

Yoshimura sp1

Beter 2 grote klappen dan 4 halve.....
2 mrt 2006
24
19
Merk: Honda
Type: Vtr1000 Sp1
Bouwjaar: 2002
Kmstand: 17000
Probleem: motor sputtert en loopt niet stationair,

Wanneer is het probleem: na de laatste “winter” heb ik mijn schatje uit de stalling gehaald..... ik heb de motor in de tuin gezet en heb deze gestart dat ging allemaal nog goed.
Ik dacht bij mezelf ik ga even een rondje rijden. 20 kilometer heen even geparkeerd en uurtje later weer terug. Bij het naar huis rijden merkte ik dat de motor een beetje rauw begon te lopen.....en bij het aanremmen op de rontonde afsloeg. Nu heb ik hem weer gestart en hij begon te sputteren....liep niet zoals een 2 pitter hoort te lopen. (Die bokken wel eens maar dat is karakter) hij sputtert en slaat af op iedere hoek van de straat. En start steeds slechter. Nu vanavond heb ik weer een ronde gemaakt van een kilometer of 60. Ik merkte nog geen verschil van de oude vloeistoffen naar de nieuwe vloeistoffen......

Wat is er al aan gedaan: ik heb de tank leeg gegooid en schone benzine in gedaan, ik heb er nieuwe olie en oliefilter gemonteerd, ik heb er van die injectie reiniger in gegooid omdat ik het idee had dat het een brandstof probleem is

Wie heeft er een idee/oplossing???

alvast bedankt voor het lezen
Gr Bas
 
Je bent lid geworden op 2 maart 2006, en dit is je eerste bericht. (als ik de huidige db mag geloven) Na ruim veertien jaar. Wat mij betreft verdien jij een medaille voor bescheidenheid. Hulde! :}:}

On topic, hoe lang heb je de motor al in je bezit? 17.000 kilometer lijkt voor een motor van 18 jaar heel erg weinig.
Zeker voor zo'n motor die je het liefst elke dag op z'n flikker geeft. :]
 
Klinkt als een elektronisch probleem
Motor nat weggezet en zo vocht in een stekker?
Bougie dop slaat door of zit er niet goed op?
Spanningsregelaar op z'n eind?
Bougies al vervangen?
 
@slonzebons ik heb de motor vanaf 2006, gekocht bij van der Heijden motoren met 9500 km op de klok.
Ik ben wat dat betreft een echte heeeeelllll mooi weer rijder....de andere kant ik ben er rete zuinig op! Mijn vrouw zegt wel eens doe dat ding weg.....dan word het huis zeg maar tijdelijk te klein...
@Zot ik heb een injectie fiets

@Loki ik heb de slangen die onderuit de Kuip
komen allemaal door geblazen en ook het slangetje wat bij je achterbrug uit komt....
Het brandstof-filter weet ik niet waar deze zit ik denk in de tank.....

@Banneke bougies zijn de volgende die erin moeten....gewoon om dingen uit te sluiten.
Spanningregelaar.......????? Wie zal het zeggen...
 
@Loki ik heb de slangen die onderuit de Kuip
komen allemaal door geblazen en ook het slangetje wat bij je achterbrug uit komt....
Het brandstof-filter weet ik niet waar deze zit ik denk in de tank.....

Die slang is de afvoer voor als de tank overloopt bij het vullen?

Bij mijn machine zit de ontluchting in de tankdop met veertjes en kogeltjes.
 
als je de tank hebt leeggegooid is het een idee om te kijken of daar troep in zat ?
Het benzinefilter zit idd in de tank, als je de onderhoudsgeschiedenis niet weet zou het geen kwaad kunnen om het reguliere onderhoud eerst te (laten) doen en dan specifiek te gaan zoeken.
 
als je de tank hebt leeggegooid is het een idee om te kijken of daar troep in zat ?
Het benzinefilter zit idd in de tank, als je de onderhoudsgeschiedenis niet weet zou het geen kwaad kunnen om het reguliere onderhoud eerst te (laten) doen en dan specifiek te gaan zoeken.
Dat ga ik eerst ook even doen, nieuwe bougies zijn besteld en dan kijk ik meteen of de luchtfilters niet verstopt zitten.....(spuit ze schoon en olie ze weer in net als alle andere jaren..) dan ga ik wel even verder neuzen....
 
klinkt als een verstopte tankontluchting, anders zou ie bij het starten al rot lopen. Of doet ie dat nu ook? Zo nee; even reserve sleutel I de tankdop, rijden en zodra ie gaat sputteren de dop open zetten. Gaat het weg dan weet je wat het probleem is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
klinkt als een verstopte tankontluchting, anders zou ie bij het starten al rot lopen. Of doet ie dat nu ook? Zo nee; even reserve sleutel I de tankdop, rijden en zodra ie gaat sputteren de dop open zetten. Gaat het weg dan weet je wat het probleem is.
Hij loopt vanaf het begin al rot, maar kan het altijd proberen zeg ik, kost niets en snel te merken!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Klinkt stom maar mijn kameraad heeft ooit hetzelfde gehad met zijn SP1 maar heeft toen de bevestiging van de plus en min pool op de accu licht opgeschuurd. Niet op de accu zelf maar van de kabeltjes.
Was daarna over en mogelijk dus een massa-probleem.
Gewoon proberen, weinig werk, kost niks en niks te verliezen.
Ben wel benieuwd of het geholpen heeft of dat mijn kameraad gewoon geluk heeft gehad.
 
Niet het choke knopje uitgetrokken op de foto boven de koppeling leiding,
is volgens mij geen echte choke, is bij mij ook een keer uitgetrokken door een
ander en liep toen ook beroerd.
 

Bijlagen

  • PICT4918.JPG
    PICT4918.JPG
    670,3 KB · Weergaven: 35
Klinkt stom maar mijn kameraad heeft ooit hetzelfde gehad met zijn SP1 maar heeft toen de bevestiging van de plus en min pool op de accu licht opgeschuurd. Niet op de accu zelf maar van de kabeltjes.
Was daarna over en mogelijk dus een massa-probleem.
Gewoon proberen, weinig werk, kost niks en niks te verliezen.
Ben wel benieuwd of het geholpen heeft of dat mijn kameraad gewoon geluk heeft gehad.
Zoals je zegt!!! Kost niets kleine moeite
 
Niet het choke knopje uitgetrokken op de foto boven de koppeling leiding,
is volgens mij geen echte choke, is bij mij ook een keer uitgetrokken door een
ander en liep toen ook beroerd.
Nee die knop heb ik niet aangezeten......alleen bij koude start wil ik die nog wel eens gebruiken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan