SP1 sputtert na de winter...

Yoshimura sp1

Beter 2 grote klappen dan 4 halve.....
2 mrt 2006
24
19
Merk: Honda
Type: Vtr1000 Sp1
Bouwjaar: 2002
Kmstand: 17000
Probleem: motor sputtert en loopt niet stationair,

Wanneer is het probleem: na de laatste “winter” heb ik mijn schatje uit de stalling gehaald..... ik heb de motor in de tuin gezet en heb deze gestart dat ging allemaal nog goed.
Ik dacht bij mezelf ik ga even een rondje rijden. 20 kilometer heen even geparkeerd en uurtje later weer terug. Bij het naar huis rijden merkte ik dat de motor een beetje rauw begon te lopen.....en bij het aanremmen op de rontonde afsloeg. Nu heb ik hem weer gestart en hij begon te sputteren....liep niet zoals een 2 pitter hoort te lopen. (Die bokken wel eens maar dat is karakter) hij sputtert en slaat af op iedere hoek van de straat. En start steeds slechter. Nu vanavond heb ik weer een ronde gemaakt van een kilometer of 60. Ik merkte nog geen verschil van de oude vloeistoffen naar de nieuwe vloeistoffen......

Wat is er al aan gedaan: ik heb de tank leeg gegooid en schone benzine in gedaan, ik heb er nieuwe olie en oliefilter gemonteerd, ik heb er van die injectie reiniger in gegooid omdat ik het idee had dat het een brandstof probleem is

Wie heeft er een idee/oplossing???

alvast bedankt voor het lezen
Gr Bas
 
Nou korte update, ik heb de tankdop van de motor gehaald en alles schoon gemaakt. Er was niets verstopt in de tankdop. Wel even weg geweest op de motor.....(blokje om)
Wat ik merk als ik rustig rijd tot een 6000 toeren loopt hij heel slecht.....als ik hem gewoon open schroef dan pakt hij op en raast hij door de toeren heen als of er niets aan de hand is.....ik word langzaamaan geschoffeld.....
Volgende taken....
-accu Polen even opschuren
-bougie’s vervangen
 
Nou korte update, ik heb de tankdop van de motor gehaald en alles schoon gemaakt. Er was niets verstopt in de tankdop. Wel even weg geweest op de motor.....(blokje om)
Wat ik merk als ik rustig rijd tot een 6000 toeren loopt hij heel slecht.....als ik hem gewoon open schroef dan pakt hij op en raast hij door de toeren heen als of er niets aan de hand is.....ik word langzaamaan geschoffeld.....
Volgende taken....
-accu Polen even opschuren
-bougie’s vervangen
hoeveel verstuivers per cilinder?
 
Ik er niet vanuit dat de powercommander problemen geeft....
Wat ik nog wel zou kunnen begrijpen is dat de spanningsregelaar moeite geeft......
Dat ik hem uit de schuur pakte liep hij goed en de kwaal werd alleen maar erger.....
 
pc kun je zo loskoppelen, mits ze de stekker niet helemaal links onder je tank hebben verstopt.....anders ff friemelen.
als er een van de sensoren stuk is, zou hij dat moeten aangeven dmv je FI lichtje.
bij een slechte spanningsregelaar...zou je al denken dat hij niet zou starten...en niet alleen bij lage touren slecht lopen.
bougies, zou kunnen dat ze pas tot leven komen bij echt toeren. maar allebei tegelijk?..dat denk ik weer niet, of loopt hij echt dan op 1 cilinder?.....
brandstof filter zit idd in de tank, geen echt fijne klus, hier zit een grof filter in (soort staalwol) en een fijn filter. het fijne filter zit in een soort cilindertje die je niet open kan maken....wel vervangen dacht ik.
heb je al geprobeerd om wat langer in de hogere toeren te blijven/...bv even snelweg op en 15 minuten boven de 8.000 rpm. kijken of je het een en ander schoon kan "blazen".

hoop dat je er wat mee kan. anders idd ook even je vraag stellen in vtr sp1 forum...
 
Ik er niet vanuit dat de powercommander problemen geeft....
Wat ik nog wel zou kunnen begrijpen is dat de spanningsregelaar moeite geeft......
Dat ik hem uit de schuur pakte liep hij goed en de kwaal werd alleen maar erger.....

Kzou toch even proberen om los te koppelen. Komt vaker voor dat die dingen problemen geven.
 
oja nog wat...de welbekende FPR...fuel pressure regulator.
als deze kapot of lek is, loopt hij ook erg slecht bij lage toeren...want dan lekt hij benzine je gasklephuis in...en verzuipt in feite.
testen:..
tank omhoog, de fpr zit aan de kant van je buddyseat tegen je klephuis gemonteerd
kleine vacuum slangetje van de FPR aftrekken>
dan contact aanzetten zodat de brandstopomp gaat lopen (primen)
als de FPR slecht is zal hij nu gaan lekken.
als hij niet lekt. is hij oke.

de FPR is nummertje 25 op de tekening:
1586723393490.png
 
Laatst bewerkt:
oja nog wat...de welbekende FPR...fuel pressure regulator.
als deze kapot of lek is, loopt hij ook erg slecht bij lage toeren...want dan lekt hij benzine je gasklephuis in...en verzuipt in feite.
testen:..
tank omhoog, de fpr zit aan de kant van je buddyseat tegen je klephuis gemonteerd
kleine vacuum slangetje van de FPR aftrekken>
dan contact aanzetten zodat de brandstopomp gaat lopen (primen)
als de FPR slecht is zal hij nu gaan lekken.
als hij niet lekt. is hij oke.

de FPR is nummertje 25 op de tekening:
Bekijk bijlage 1485853
Het is heel simpel.....we zetten hem op de lijst van dingen te proberen......dank je voor het meedenken
 
Nou korte update, ik heb de tankdop van de motor gehaald en alles schoon gemaakt. Er was niets verstopt in de tankdop. Wel even weg geweest op de motor.....(blokje om)
Wat ik merk als ik rustig rijd tot een 6000 toeren loopt hij heel slecht.....als ik hem gewoon open schroef dan pakt hij op en raast hij door de toeren heen als of er niets aan de hand is.....ik word langzaamaan geschoffeld.....
Volgende taken....
-accu Polen even opschuren
-bougie’s vervangen

Herkenbaar
Als je bougies besteld, bestel vooral de iridium uitvoering en vervang je bougie doppen ook
Niet goedkoop maar wel kwaliteit
 
Beste leden en reageerder, het heeft even geduurd…. Maar ik ben eruit. Ik heb nieuwe bougie’s gemonteerd maar dit was niet het euvel.
Eigenlijk door mijn werk heb ik de motor weer in de schuur gezet met te weinig benzine en te veel injectiereiniger…. Blijkbaar heeft er iets geholpen maar ik heb hem afgelopen weekend uit de schuur gepakt en hem aangeslingerd. Zowaar bleef hij goed lopen, en ook zonder problemen naar de pomp en een rondje zonder afslaan of andere problemen….
Zou het dan toch in de leidingen hebben gezeten??? Te veel troep en zooi wat de injectoren zou kunnen beïnvloeden….

min ieder geval toch enorm bedankt voor het meedenken……
 
Terug
Bovenaan Onderaan