SP1 sputtert na de winter...

Yoshimura sp1

Beter 2 grote klappen dan 4 halve.....
2 mrt 2006
24
19
Merk: Honda
Type: Vtr1000 Sp1
Bouwjaar: 2002
Kmstand: 17000
Probleem: motor sputtert en loopt niet stationair,

Wanneer is het probleem: na de laatste “winter” heb ik mijn schatje uit de stalling gehaald..... ik heb de motor in de tuin gezet en heb deze gestart dat ging allemaal nog goed.
Ik dacht bij mezelf ik ga even een rondje rijden. 20 kilometer heen even geparkeerd en uurtje later weer terug. Bij het naar huis rijden merkte ik dat de motor een beetje rauw begon te lopen.....en bij het aanremmen op de rontonde afsloeg. Nu heb ik hem weer gestart en hij begon te sputteren....liep niet zoals een 2 pitter hoort te lopen. (Die bokken wel eens maar dat is karakter) hij sputtert en slaat af op iedere hoek van de straat. En start steeds slechter. Nu vanavond heb ik weer een ronde gemaakt van een kilometer of 60. Ik merkte nog geen verschil van de oude vloeistoffen naar de nieuwe vloeistoffen......

Wat is er al aan gedaan: ik heb de tank leeg gegooid en schone benzine in gedaan, ik heb er nieuwe olie en oliefilter gemonteerd, ik heb er van die injectie reiniger in gegooid omdat ik het idee had dat het een brandstof probleem is

Wie heeft er een idee/oplossing???

alvast bedankt voor het lezen
Gr Bas
 
Update:
Nadat ik er weer op weg ben geweest kwam ik niet verder dan de hoek van de straat….🤬🤬🤬
Ik heb de bougies nogmaals vernieuwd ze waren een beetje zwart. Ik heb de powercommander ertussen uitgehaald
De brandstof was het Carter ingelopen en het oliepeil stond steeds hoger…..😭😭
Nu las ik in een ander topic dat dit veroorzaakt kan worden door een kapotte brandstofdrukregelaar…??? Iemand een zinnig antwoord hierop….
Ik merk ook dat er meer rook door de linker uitlaatpijp geblazen word maar het is geen koelwater…dat is mooi schoon.
Dus ik denk veels teveel brandstof…..
Ik zal de brandstofdrukregelaar vernieuwen en dan maar verder kijken maar……iemand nog ideeen???
 

Bijlagen

  • 991365A0-54EE-4416-8BBE-B4374245C2AA.jpeg
    991365A0-54EE-4416-8BBE-B4374245C2AA.jpeg
    84 KB · Weergaven: 26
Hmmm, dat wordt zoeken….luchtfilterhuis eraf getrokken en in de inlaatkanalen gekeken met contact aan/uit zetten… :? …..benzinepomp zou ff bij het aanzetten een seconde 5 moeten lopen en dan uit. Benzine in je Carter moet toch ergens vandaan komen.

Koelvloeistof niveau hoger dan ik toch eerder aan een lekke koppakking… :z…bruin etc..
 
uit het sp1 forum:
Check dus je Fuel Pressure Regulator effe.
Tank omhoog (er niet af)
De FPR zit aan de rechterkant van de motor, aanj de linkerkant van de throttelbodies

rc51fuel%2Brail%2Bassy.JPG




fpPicture017.jpg



er zit een dik (binnenkant) en een dunner ("buitenkant) slangetje aan; haal het dunnere slangtje er af.
Leg een doek onder de fpr en zet het contact aan (NIET starten).
Komet er benzine uit dan het membraam in de FPR zeker kaputt.
 
De motor lag al uit mekaar, tank lag al los hoefde hem alleen maar op te tillen
het was een grapje ;)
ik had deze oplossing al in april 2020 gegeven.
maar ik begrijp het helemaal...zo heb ik heel lang lopen klooien met een vaporlock.
dan denk je dat het over is, gaat een winter overheen en hopla daar is de storing weer :)

maar wel lekker dat je nu verder kan !
 
Onderdeel binnen gekregen, op de motor gezet.
Eerst nog even een volgelopen cilinder leeg persen(compressie was lekker hoog) en daarna lopen als een zonnetje…..wat kan een man daar gelukkig van worden!!🤣🤣🤣 60 km wezen rijden, niet afslaan geen rare dingen gewoon gas geven en gaaaaaaaaaaannnnn!!!!
Toch moet je er wel mee oppassen een motor te starten met een laag brandstof op de zuiger.
google maar eens op waterslag, een in de watersport wel vaker voorkomend verschijnsel dat grote schade kan toebrengen aan een motor.
 
Ik had trouwens nog die brandstofdrukregelaar open gemaakt….met een beetje geweld….
Maar het membraam is niet lek of gescheurd. Zou het door het stil staan wezen dat hij krimpt qua dikte……en daardoor gaat lekken…..#durftevragen
 
Terug
Bovenaan Onderaan