@rno#rr
Die hard MF'er
Spa Franchorchamps wat het strijdtoneel voor de 2e Onk Superstock van 2004.
Ik was hier pas 1 keer eerder geweest, met de 600 in 2002 dus moest ik de training zo goed mogelijk benutten om zelf aan de baan te wennen en om de ZX10R zo goed mogelijk af te stellen.
Deed de ZX10R het in Assen voortreffelijk...met de setting van Assen viel het in Spa niet mee, de baan in Belgie is veel hobbeliger en daardoor is de ZX10R bijna niet op de baan te houden en de aanpassingen die we tijdens de trainingen doen pakken verkeerd uit...na de 2e en laatste kwalificatie training sta ik 7e.
Na de trainingen besluit ik in overleg met Andre Stamsnijder om de set-up voor de race te veranderen (doe ik normaal niet graag maar t was al niet best dus had ik niet veel te verliezen), Zowel voor als achter monteren we zachtere veren en het olieniveau in de voorvork gaat omlaag.
De race;Ik heb een goede start en duik als 4e eau rouge in wat ik 3 rondes volhou waarna ik terugval naar 5, ik verlies erg veel in de kunstmatige bandenchiqane die bij het uitkomen van de busstopchiqane gemaakt is,hier ijden we ongeveer met 30km/h doorheen en de ZX10R wil daar niet aan meewerken...
Ik rij uiteindelijk een vrij eenzame race en finish als 5e (3e nederlander).
Ik was hier pas 1 keer eerder geweest, met de 600 in 2002 dus moest ik de training zo goed mogelijk benutten om zelf aan de baan te wennen en om de ZX10R zo goed mogelijk af te stellen.
Deed de ZX10R het in Assen voortreffelijk...met de setting van Assen viel het in Spa niet mee, de baan in Belgie is veel hobbeliger en daardoor is de ZX10R bijna niet op de baan te houden en de aanpassingen die we tijdens de trainingen doen pakken verkeerd uit...na de 2e en laatste kwalificatie training sta ik 7e.
Na de trainingen besluit ik in overleg met Andre Stamsnijder om de set-up voor de race te veranderen (doe ik normaal niet graag maar t was al niet best dus had ik niet veel te verliezen), Zowel voor als achter monteren we zachtere veren en het olieniveau in de voorvork gaat omlaag.
De race;Ik heb een goede start en duik als 4e eau rouge in wat ik 3 rondes volhou waarna ik terugval naar 5, ik verlies erg veel in de kunstmatige bandenchiqane die bij het uitkomen van de busstopchiqane gemaakt is,hier ijden we ongeveer met 30km/h doorheen en de ZX10R wil daar niet aan meewerken...
Ik rij uiteindelijk een vrij eenzame race en finish als 5e (3e nederlander).