Spaanse Pyreneeën

Inkie74

Rookie
13 jan 2013
28
0
Tubbergen
Het is weer tijd om de vakantie te plannen.... :)

Dit jaar willen we de Spaanse Pyreneeën gaan doen. Wie heeft er tips en suggesties en wellicht mooie routes voor de Garmin. :]

Vorig jaar hadden we camping Isabena geboekt (huisje) maar helaas kon de vakantie niet doorgaan. Voordat we deze eventueel weer gaan boeken zijn we benieuwd naar andere tips, het is namelijk wel leuk om in een hotel o.i.d. te zitten waar meerdere motorrijders/andere leuke mensen zijn waar je 's avonds gezellig een drankje mee kunt doen. Of een hotel in/op loopafstand van een leuk centrum.

Ben benieuwd naar jullie suggesties!
 
Routes zijn nauwelijks nodig. Wegen zijn prima en bijna elke afslag is leuk rijden. Wij zijn o.a. geweest in Bagneres-du-Luchon op het pleintje naast de kerk. Andorra kan ook. Een echt motorhotel weet ik niet.
 
Schijnt dat de N260 DE weg is daar.
mooi verslag in de motoplus van eeeehhh tijdje terug, kijk even op hun website voor de route.
 
N260 is niet meer wat het was, een groot deel is veranderd in een snelweg, ik heb nog wel een route dwars door de Pyreneeën (vanaf middellandse zee) naar Picos de Europa voor de Peaklife navigatie (.kml). Was helemaal geweldig.

Kan hem eventueel mailen.

Rob
 
N260 is niet meer wat het was, een groot deel is veranderd in een snelweg, ik heb nog wel een route dwars door de Pyreneeën (vanaf middellandse zee) naar Picos de Europa voor de Peaklife navigatie (.kml). Was helemaal geweldig.

Kan hem eventueel mailen.

Rob
P.S. Camping Isabena is zeker de moeite waard wij zijn er nu 2x geweest maar helemaal geweldig

Rob
 
P.S. Camping Isabena is zeker de moeite waard wij zijn er nu 2x geweest maar helemaal geweldig

Rob

Dan denk ik dat we gewoon het plan van vorig jaar oppakken en Isabena gaan boeken. lekker toeren daar en misschien zien we dan nog wel weer iets leuks voor een andere vakantie.

Jullie toen ook in voor-of naseizoen geweest of hoog zomer??
 
Dan denk ik dat we gewoon het plan van vorig jaar oppakken en Isabena gaan boeken. lekker toeren daar en misschien zien we dan nog wel weer iets leuks voor een andere vakantie.

Jullie toen ook in voor-of naseizoen geweest of hoog zomer??

Beiden, zowel in juni als september, hoogseizoen weet ik niet maar dan is het volgens mij druk en warm.
 
N260 is niet meer wat het was, een groot deel is veranderd in een snelweg, ik heb nog wel een route dwars door de Pyreneeën (vanaf middellandse zee) naar Picos de Europa voor de Peaklife navigatie (.kml). Was helemaal geweldig.

Kan hem eventueel mailen.

Rob

Het is wel zo dat er steeds meer van de oude 260 verdwijnt, maar een groot deel snelweg vind ik ook wat overdreven. Het is nog steeds een schitterende weg om te rijden, alleen met name rond wat grotere plaatsen komen er helaas wel steeds meer tunnels en rechte stukken in.

Wat de vraag van TS betreft, zo heel veel wegen heb je in die regio niet, dus koop een goede gedetailleerde kaart van die omgeving en kies gewoon de wegen met de meeste slingers uit.
 
Jullie toen ook in voor-of naseizoen geweest of hoog zomer??

Ik ben er in het naseizoen geweest, eind augustus begin september. Druk was het er in ieder geval niet, en temperaturen zo rond de 25 graden. Soms warmer en soms kouder, maar meestal rond 25. Hangt ook een beetje van de regio af.
 
Ik ben in augustus/september 2013 dwars door de Spaanse Pyreneeën gereden, van San Sebastian (leuke stad/aanrader) naar Loret de Mar. Ik vind het echt een aanrader. Het weer is er dan (doorgaans) goed, de wegen zijn goed en rustig en in de dorpjes lijkt de tijd stil te hebben gestaan. Kies de kleinere wegen en bezoek de nationale parken. Ik heb destijds info gehaald van de volgende website: De Spaanse Pyreneeën - de stad Jaca. Hier vind je veel van de bezienswaardigheden. Ik heb niets vastgelegd en ben van camping naar camping gereden, er was altijd plek genoeg en overal ben ik gastvrij ontvangen (daar kunnen die ....Fransen nog wat van leren).
 
Wij zijn er afgelopen juli/augustus geweest. We verbleven in hotel Aldosa in Andorra, dus elke dag vanuit daar gereden. Het weer was goed, elke dag rond de 28 graden dus niet te warm.
We gaan dit jaar weer, en waarschijnlijk weer naar hetzelfde hotel :]
 
Ga zelf elk jaar op de motor naar spanje richting barca, heb al verschillende routes gepakt. Ik moet helaas wel gelijk geven dat de N260 iets wat aan het veranderen is, maar als je er nog nooit geweest bent weet je niet hoe het eerst wat en het is zeker de moeite waard het is en blijft een mooie weg. En verder kan je in de pyreneeen eigenlijk niet verkeerd gaan!
 
Leuk al die reacties met filmpjes en tips........thanks.
Gaat vast goed komen, al paar keer in de Franse Pyreneeën geweest dus dit gaat ook goed komen. Laat de zomer maar komen!!
 
Schijnt dat de N260 DE weg is daar.
mooi verslag in de motoplus van eeeehhh tijdje terug, kijk even op hun website voor de route.
Die loopt dan ook van de middellandse zee tot aan de atlantische oceaan. Zitten erg mooie stukken tussen (o.a. Ten zuidoosten van andorra) maar ook vreselijk saaie lange stukken waar je bijna geen auto in kunt halen bij wijze van spreken.
 
Het is weer tijd om de vakantie te plannen.... :)

Dit jaar willen we de Spaanse Pyreneeën gaan doen. Wie heeft er tips en suggesties en wellicht mooie routes voor de Garmin. :]

Vorig jaar hadden we camping Isabena geboekt (huisje) maar helaas kon de vakantie niet doorgaan. Voordat we deze eventueel weer gaan boeken zijn we benieuwd naar andere tips, het is namelijk wel leuk om in een hotel o.i.d. te zitten waar meerdere motorrijders/andere leuke mensen zijn waar je 's avonds gezellig een drankje mee kunt doen. Of een hotel in/op loopafstand van een leuk centrum.

Ben benieuwd naar jullie suggesties!
Dit jaar ben ik 2 weken in de spaanse pyreneeen geweest" de eerste week in Castejon de Sos. Ligt erg mooi in een vallei maar is erg rustig. Wel het enige dorp van formaat in de buurt, en het enige met enigszins goed te eten 's avonds. Rijden was er prima, 2x de franse kant op geweest. Je rijdt er al vrij snel het hooggebergte uit, de warmte in, zeker richting jaca, in het westen.

Daarna nog een week in "seu d'Urgell" gezeten, vlak onder andorra.
Dat was helemaal tegek, zo'n beetje alles ten zuidoosten van andorra is echt weergaloos lekker rijden, grotendeels prachtige wegen, relatief rustig, warm en zonnig. 1700km in 10 dagen zonder snelweg, zegt genoeg denk ik ;)

Grootste tip: de N260 tussen queixans en ripoll, dat is 60km "racebaan"
En als je daarna de Gi-402/B402 naar het westen neemt...
 
Laatst bewerkt:
Vlakbij het dorp Anzánigo in de Spaanse Pyreneeëneen ligt een motor camping echt een aanrader, super vriendelijke mensen, en alleen maar motorrijders. Vanuit daar kun je ook zeer mooie routes rijden.
 
Isabena staat elk jaar op de motorbeurs, en heb ze ook al eens op de vakantiebeurs gezien.
Ben er zelf in 2010 geweest.
full
 
Ongeveer 500 meter richting het dorpje zit een restaurantje, lijkt niets van voren, maar hebben een achterzaal waar ik FANTASTISCH heb gegeten!
Verder is er niets te doen, een pompstation is er nog met een klein "supermarktje"
Je kunt er wel mooi :]
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan